در نوروز 1403، اطراف اهواز با ماشین کجا بریم

در نوروز 1403، اطراف اهواز با ماشین کجا بریم


منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/2

08:36


اهواز یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که به‌واسطه قدمت طولانی خود، جاذبه‌های تاریخی و البته گردشگری زیادی دارد. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا به جاذبه های گردشگری اطراف این شهر زیبا بپردازیم.

جاهای دیدنی اطراف اهواز به اندازه‌ای تنوع دارند و تماشایی هستند که گردشگران از گشت‌و‌گذار در آ‌ن‌ها سیر نمی‌شوند. به همین دلیل است که سالانه مسافران بی‌شماری از گوشه‌ و‌ کنار ایران راه اهواز را در پیش می‌گیرند. در اطراف اهواز تا دلتان بخواهد پارک جنگلی، بازارهای محلی و مکان‌‌های باستانی وجود دارد. تعداد این جاذبه‌های گردشگری به اندازه‌ای است که احتمالا غیر ممکن است در یک سفر فرصتی برای گشت‌و‌گذار در تمامی آن‌ها پیدا کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه های زیبا میپردازیم.


پل کابلی لالی


پل کابلی لالی، یکی از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای رودخانه کارون را پیشکش شما می‌کند. این پل که با نام پل کابلی شهدای لالی شناخته می‌شود، از جاذبه های گردشگری شهرستان لالی است. پل مذکور، طولانی‌ترین پل کابلی ایران به حساب می‌آید که 460 متر طول دارد و انواع خودروها می‌توانند از روی آن عبور کنند.هدف از ساخت این پل، اتصال شهر لالی و مسجد سلیمان بوده است که میدان‌های نفت و گاز دو سوی دریاچه گتوند را نیز به یکدیگر متصل می‌کند.پل کابلی لالی، یک پل معلق است که با ایستادن بر فراز آن می‌توانید از تماشای جریان زیبای رود کارون لذت ببرید و این لحظه‌های ناب را ثبت و ضبط کنید. شب‌های این پل نیز زیبایی خاص خود را دارند؛ به‌خصوص به‌خاطر نورپردازی‌های زیبایی که روی پل انجام شده است. از آنجا که امکان تردد خودرو از روی پل وجود دارد، دسترسی به آن آسان است و با توجه به حفاظی که در دو طرف پل تعبیه شده است، به‌راحتی می‌توانید خودروی خود را در انتهای پل نگه دارید و به تماشای منظره زیبای پیش روی خود بپردازید.بهترین زمان برای دیدن این پل زیبا فصل بهار است.

پل کابلی لالی

پل کابلی لالی


پارک ملی دز


پارک ملی دز در محدوده شهرستان دزفول واقع شده است که به‌لطف وجود حیات وحش غنی، چشم‌انداز زیبای رودخانه و تالاب، یکی از جاذبه‌های معروف استان خوزستان، به‌خصوص برای پرنده‌نگری است. این منطقه حفاظت‌شده زیستگاه حیواناتی نظیر گوزن زرد، گربه جنگلی، خارپشت، رودک عسل خوار، روباه، مار و انواع پرندگان مهاجر و بومی است.

پارک ملی دز در سال 1346 به‌صورت منطقه حفاظت‌شده درآمد تا اینکه بخشی از آن در سال 1348 به‌عنوان پارک وحش در نظر گرفته شد. پارک مذکور در سال 1355 به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت و در سال 1390 عنوان پارک ملی را کسب کرد. پارک ملی یادشده را می‌توان تنها بازمانده جنگل‌های گرمسیری ایران دانست که از تفرجگاه‌های اصلی استان در اواخر زمستان و اوایل بهار است. نزدیکی به رودخانه دز، یکی از مهم‌ترین ویژگی این پارک محسوب می‌شود که نام پارک ملی نیز از آن گرفته شده است.

علاوه بر زیگورات چغازنبیل که قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بنای خشتی و آجری جهان است، جاذبه‌های دیگری همچون پل ساسانی، آسیاب‌های دزفول، بقعه محمد بن جعفر طیار و... در نزدیکی این پارک ملی قرار دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

  • آدرس: خوزستان، دزفول، میانرود، پارک ملی دز

پارک ملی دز

پارک ملی دز

پارک جنگلی گمبوعه


گمبوعه با امکانات چشمگیری مانند استخر، قایقرانی و محیطی سرسبز به یکی از بهترین جاهای دیدنی اهواز تبدیل شده است. جاذبه‌های این پارک به‌اندازه‌ای است که می‌توانید یک روز کامل از سفر خود را به گردشگری در پارک جنگلی گمبوعه اختصاص دهید. پارک جنگلی گمبوعه در غرب استان خوزستان و شمال غربی اهواز واقع شده است. این پارک حدود 30 کیلومتر از اهواز دورتر است. این مسافت را در عرض 30 دقیقه طی می‌کنید تا به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اطراف اهواز برسید.

  • آدرس: اهواز، کنارگذر سوسنگرد، جاده گمبوعه، پارک جنگلی گمبوعه.

پارک جنگلی

پارک جنگلی


دره توبیرون


برای تعریف از دره توبیرون در بین دیگر جاهای دیدنی اطراف اهواز کافی است به نامگذاری جالب آن اشاره کنیم. «تو» در زبان محلی معنی تب و گرما می‌دهد. «بیرون» نیز در این زبان به معنای بریدن است. در نتیجه می‌توان گفت دره توبیرون، به این معناست که با حضور در این دره، گرما را از خود بیرون خواهید کرد. این دره در کنار آب‌و‌هوای خوش، صخره‌های بلند و تماشایی دارد. ارتفاع بعضی از صخره‌های دره توبیرون دزفول به بیشتر از 100 متر می‌رسد. در گوشه‌و‌کنار دره توبیرون دزفول چشمه‌های جوشان، آبشارهای خروشان و منظره‌های سرسبز خودنمایی می‌کند. لازم به ذکر است توبیرون، پیچ‌و‌خم‌های زیادی دارد؛ پس حتماً با راهنمایی کاربلد راهی این دره شوید تا خدای ناکرده راهتان را گم نکنید. دره توبیرون دزفول 177 کیلومتر از مرکز شهر دورتر است. این فاصله در عرض 2 ساعت و 30 دقیقه طی می‌‌شود.

دره توبیرون

دره توبیرون


دره چال کندی


دره چال کندی دره‌ای پرآب در شمال دزفول است. آب خروجی سد دز از این دره عبور می‌کند؛ برای همین هم چال کندی همیشه پرآب و باصفاست. در چال کندی بساط بهترین سرگرمی‌های آبی به راه است. شنا، ماهیگیری، غواصی، جت اسکی، تاب آبی و شیرجه داخل آب از سرگرمی‌هایی است که در چال کندی انتظار گردشگران را می‌کشد. چال کندی چیزی حدود 179 کیلومتر از مرکز شهر دورتر است. بهترین هتل های اهواز تورهای گردشگری به این منطقه دارند. از این هتل‌ها تا چال کندی چیزی حدود 2 ساعت و 30 دقیقه راه در پیش دارید.

چال کندی

چال کندی


دریاچه ی شهیون


دریاچه شهیون که به آن دریاچه سد دز هم گفته می‌شود، با چندین جزیره کوچک و بزرگ، مکانی جذاب برای گردشگران خلوت‌گزین است. این دریاچه نسبت به دیگر جاهای دیدنی اطراف اهواز از مرکز شهر دورتر است. به همین دلیل مکانی دنج برای گردشگرانی است که می‌خواهند از طبیعتی دست‌نخورده و زیبا لذت ببرند. دریاچه شهیون در کنار آبی زلال و آرام، منظره‌های سرسبز و گیاهان انبوهی دارد. اگر با خرید بلیط هواپیما اهواز به این شهر رسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کمی در هتل استراحت کنید. دریاچه شهیون حدود 200 کیلومتر از مرکز شهر دورتر است و رسیدن به‌ آن چیزی حدود 3 ساعت زمان نیاز دارد.

دریاچه ی شهیون

دریاچه ی شهیون


کلام آخر


جاهای دیدنی اطراف اهواز به اندازه‌ای تماشایی هستند که ارزش دارد چندین سفر را به گشت‌و‌گذار در این مکان‌ها اختصاص دهید و با دستی پر از سوغات اهواز به دیار خود باز گردید. امیدواریم اطلاعاتی که از جاذبه های گردشگری اطراف اهواز با شما مطرح کردیم، سفری خاطره‌ساز در این منطقه را برایتان به دنبال داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌‌های خوشی از سفر به اهواز دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با همراهان خود در ساعد نیوز و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو