معرفی بهترین بازی ها برای یادگیری ریاضی

معرفی بهترین بازی ها برای یادگیری ریاضی


منبع: پلازا

2

1402/12/5

12:24


معرفی بهترین بازی ها برای یادگیری ریاضی

روش نوینی در کلاس‌های تدریس برای کودکان درنظر گرفته شده که در قالب بازی مفهوم و عبارات ریاضی را به دانش آموزان یاد می‌دهند. باید بدانید در این زمینه بازی‌های مهم بسیاری وجود داشته که می‌تواند به رشد و ترقی فرزند شما کمک نماید. جهت آشنایی با بهترین بازی های ریاضی (Math Learning Games) با ما همراه باشید.

امروزه این روش سبب یادگیری بهتر برای اشخاصی شده که در یادگیری فرمول‌های ریاضی با مشکل مواجه هستند. انجام بازی ریاضی در قالب انتقال مفهوم سبب خواهد شد تا این مورد همیشه در ذهن کودک یا دانش آموزش نقش ببندد. اگر به دنبال آشنایی با تعدادی از بازی‌های خوب در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که با سایت پلازا همراه باشید؛ زیرا فهرستی از بهترین بازی های ریاضی موبایل را برای شما تدارک دیده‌ایم که از این طریق می‌توانید با بهترین آنها در سراسر جهان آشنا شوید.

فهرست مطالب

بهترین بازی های ریاضی

درس ریاضی همیشه خسته کننده و آزاردهنده بوده و همین مورد سبب شده تا اغلب دانش آموزان در کلاس‌های درس، میلی به یادگیری ریاضی نداشته باشند. اگر شما نیز در یادگیری مفهومات و فرمول‌های مربوط به حل مسائل ریاضی با مشکل مواجه هستید، کافیست که نیم‌نگاهی به فهرست بهترین بازی های ریاضی داشته باشید. با حضور در این بازی‌ها می‌توانید به شیوه‌ای نوین درس ریاضی را یاد بگیرید و یا آنرا با مسیر هموارتری به فرزند خود آموزش دهید.

بهترین بازی های اندروید و آیفون برای یادگیری ریاضی

اگر تصمیم دارید که از طریق بازی، ریاضی را به فرزند خود آموزش دهید در ادامه به ۵ بازی برتر اشاره نموده‌ایم که پیشنهاد می‌شود آنها را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

۱. Math Games for the Brain

بهترین بازی های ریاضی

این بازی اندرویدی یکی از بهترین نمونه‌های منتشر شده برای تقویت ذهن کودکان و بزرگسالان بوده است. معماهای موجود در این بازی می‌تواند شما را به روش اعتیاد آور با ریاضی تلفیق کند که از این طریق می‌توانید به کمک روش‌های متنوع به سراغ حل معماهای پیچیده بازی بروید. لازم به ذکر است بدانید که این بازی شامل بخش‌های مختلفی از مفاهیم و بخش‌های مرتبط با ریاضی بوده است که از اصلی‌ترین آن می‌توان به جدول ضرب و مسابقات ریاضی و تعادل ریاضی و توان اشاره داشت که برای هر یک از این موارد راهکارهای مناسبی برای شما در نظر گرفته شده است.

از دیگر مزایای بازی می‌توان به وجود مینی گیم‌های موجود اشاره داشت که با حل آنها می‌توانید به مغز خود این اجازه را بدهید تا با یک تحریک ذهنی جدید به سراغ یادگیری مفاهیم و روش‌های ریاضی برود. جهت اجرای این بازی نیازی به اینترنت نخواهید داشت و موضوع مهم‌تری که می‌توان به آن اشاره داشت وجود حالت‌های پیشرفته بوده است که امکان عبور از این مراحل برای هر کسی مقدور نبوده اما اگر احساس می‌کنید که در حوزه ریاضی از دانش بالایی برخوردار هستید این بازی یک چالش قدرتمند برای شما بوده است.

  • دانلود بازی Math Games for the Brain برای: اندروید

۲. جدول ضرب – یادگیری ریاضی

بهترین بازی های ریاضی

جدول ضرب را می‌توان پایه و اساس ریاضی دانست که در این زمینه با یادگیری جدول ضرب قادر به تقویت ذهن خود برای یادگیری مفاهیم و الگوریتم‌های بیشتر خواهید بود. این بازی اندرویدی به صورت اختصاصی روی جدول ضرب متمرکز بوده که می‌تواند شما را با روش‌های جدیدی از جدول ضرب آشنا کند که در این زمینه یک رابط کاربری ساده و مناسب برای شما در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توانید این بازی را در اختیار کودکان و حتی بزرگسالان قرار دهید.

سیستم درست و غلط در کنار سیستم تکرار هوشمند به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید خطاها و اشتباهات خود در طول تمرین‌ها را مشاهده کنید. تنظیمات و آیتم‌های بسیاری در این بازی وجود داشته است که اگر به دنبال یادگیری ریاضی و جدول ضرب هستید این بازی بهترین گزینه برای شما بوده که در آن می‌توانید به حالت‌های مختلفی نظیر ساده، متوسط و پیچیده دسترسی داشته باشید.

  • دانلود بازی Times Table – Learn Math برای: اندروید

۳. Crossmath؛ از بازی های پازل ریاضی

بهترین بازی های ریاضی

Crossmath یکی دیگر از بازی‌های مرتبط با ریاضی بوده که بد نیست بدانید شامل حالت‌های مختلفی بوده که از اصلی‌ترین آنها می‌توان به جمع، تفریق، ضرب و تقسیم اشاره داشت. در ابتدای بازی باید به سراغ حل مسائل ساده ریاضی نظیر جمع و تفریق بروید که با ثبت رکوردهای خود، مراحل بیشتری از Crossmath برای شما آزاد خواهد شد. نمرات شما در طول سیستم ذخیره سازی بازی ثبت خواهد شد که باید تلاش کنید تا این نمرات را بهبود ببخشید.

ماهیت بازی بدین شکل بوده که شاهد یکسری اشکال در نمایشگر گوشی خود خواهید بود که در آن جاهای خالی وجود داشته که برای پر نمودن هریک از سلول‌ها باید از اعداد موجود در پایین صفحه کمک بگیرید. بازی Crossmath شامل حالت‌های دشواری بسیاری بوده که همین موضوع سبب خواهد شد تا بتوانید برای مدت زمان طولانی بازی کنید و یا آن را در اختیار فرزند خود قرار دهید.

۴. Math | Riddle and Puzzle Games

بهترین بازی های ریاضی

اگر به دنبال تقویت ضریب هوشی خود هستید باید بدانید بازی Math | Riddle and Puzzle Games با ترکیبی عالی از معماهای بسیار در اختیار شما قرار گرفته است. این بازی شامل ضریب و سطوح بسیاری بوده که در حالت‌ها و روش‌های مختلف قادر به حل آنها خواهید بود. این بازی قادر است تا به شکل ویژه‌ای IQ شما را تقویت کند که برای این مورد فاکتورهای مرتبط با فرمول‌های ریاضی بسیاری برای شما درنظر گرفته شده است. بازی Math | Riddle and Puzzle Games شامل اشکال هندسی متنوعی نیز بوده که با یادگیری آنها می‌توانید روی چابکی ذهن خود تمرکز داشته باشید.

۵. ۴=۱۰

بهترین بازی های ریاضی

۴=۱۰ یک بازی پازل جذاب و مرتبط با اعداد ساده بوده که برای تمام سنین مناسب است. هدف شما در طول این بازی بکارگیری چهار عدد داده شده بوده تا بتوانید پاسخ یک فرمول ریاضی که برابر با ۱۰ است را از ترکیب آنها بدست آورید. برای مثال، می‌توانید برای حل عدد ۱۰ از جمع کردن ۱، ۲، ۳ و ۴ استفاده کنید. بازی ۴=۱۰ متکی به عملیات ریاضی پایه است و به راحتی شروع می‌شود و به تدریج بر سختی آن افزوده خواهد شد. این بازی گزینه خوبی برای سرگرمی کودکان بوده است که در محیطی زیبا و ارام می‌توانید فرزند خود را رها کنید تا با اعداد موجود به دنبال تقویت ذهن خود باشد.

بهترین بازی های عملی برای یادگیری ریاضی

بازی‌های عملی روش دیگری برای انتقال مفهوم ریاضی و فرمول‌ها بوده است که در ادامه به تعدادی از بهترین بازی های عملی برای یادگیری ریاضی اشاره نموده‌ایم.

۱. عمو پولدار

بهترین بازی های ریاضی

عمو پولدار یک بازی عملی جالب برای تقویت نگه‌داری سرمایه در شرایط مختلف بوده است که استفاده از این بازی اغلب بدون محدودیت سنی انجام گیرد. ماهیت بازی بسیار سرگرم کننده بوده که می‌توانید آنرا به صورت دونفره و چند نفره اجرا کنید. ماهیت بازی بدین شکل بوده که در ابتدای بازی مقداری پول مساوی به هرتعداد شخصی که دربازی حضور داشته تقسیم خواهد شد. سپس هر یک از اعضا باید تاس پرتاب کند و هر عددی که به نمایش درآمد، باید به همان تعداد مهره خود را از خانه شروع حرکت دهد.

سپس روی هر خانه‌ای که متوقف شد قادر به خرید آن بوده است. در این زمینه باید حواستان به دارایی‌های خود باشد. روی هر یک از کارت‌ها عددی نوشته شده که اگر شخصی دیگر روی خانه شما متوقف شود باید هزینه‌ای که روی کارت درج شده را به شما بپردازد. همچنین در سمت راست کارت‌ها یک عدد نوشته شده که اگر بتوانید تعدادی کارت که از عدد مشخصی برخوردار هستند را خریداری کنید، قادر به دریافت پول بیشتری از اعضا خواهید بود.

۲. چرتکه

بهترین بازی های ریاضی

چرتکه یکی دیگر از بازی‌های سرگرم کننده برای تقویت ذهن بوده است. برای این بازی باید یک چرتکه دراختیار داشته باشید و سپس براساس ذهنیت خود یک بازی را در آن ترسیم کنید. از طریق این ابزار می‌توانید یکان و دهگان و صدگان و… را به فرزند خود آموزش دهید و سپس از او بخواهید که یک عدد بزرگ مثل ۲۲۳۵۴ را به نمایش درآورد. درچنین شرایطی ذهن کودک به چالش کشیده خواهد شد که هر ستون و هردانه از دکمه‌های چرتکه چه عددی را نشان می‌داد و جمع آنها چه عددی خواهد شد. این روش بازی از زمان‌های قدیم در حساب و کتاب‌ها وجود داشته که امروزه از آن می‌توان برای یادگیری ریاضی استفاده نمود.

۳. بازی ارقام

بهترین بازی های ریاضی

بازی با ارقام آخرین نمونه معرفی شده در مقاله معرفی بهترین بازی ها برای یادگیری ریاضی بوده است. ماهیت اصلی این روش بدین شکل بوده که باید تعدادی عدد را داخل یک کاغذ یا کارتون یادداشت کنید و آنها را با جمع و تفریق به یکدیگر متصل کنید. سپس در اطراف هر فرمول یک دایره بکشید.

آغاز بازی به این شکل بوده که یک نفر باید عددی را بگوید و فرزند به دنبال یافتن عدد مربوط از طریق جمع یا تفریق باشد. ممکن است در هرسری شاهد چند عدد باشید که یافتن آنها می‌تواند به بخش دیداری و ذهنی فرزند کمک شایانی نماید.

سخن پایانی

۵ بازی برتر که مرتبط با درس ریاضی بوده دراختیار شما قرار گرفت. همانطور که شاهد بودید در این زمینه به نمونه‌های خوبی اشاره شد که از طریق گیم‌پلی آنها می‌توانید به فرزندان ۴ تا ۱۰ سال خود ریاضی را آموزش دهید. نظر شما نسبت به لیست بهترین بازی های ریاضی چیست؟ آیا بازی مدنظر خود را پیدا کردید؟ شما عزیزان در ادامه می‌توانید باما همراه باشید و نظرات و پیشنهادات خود نسبت به این موضوع را برایمان به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو