بهترین بازی های کژوال (تفننی) اندروید و iOS

بهترین بازی های کژوال (تفننی) اندروید و iOS


منبع: پلازا

1

1402/12/14

12:25


بهترین بازی های کژوال (تفننی) اندروید و iOS

سبک و ژانرهای متعددی در میان بازی‌های موبایلی وجود داشته است که در این میان شاهد عناوین سرکش و محبوب بسیاری هستیم. برای آشنایی با فهرست بهترین بازی کژوال اندروید و آیفون، با سایت پلازا در ادامه همراه باشید.

جهان‌های عظیم و طراحی منحصربه‌فرد از اصلی‌ترین مزایای بازی‌های Casual به شمار می‌رود که در این میان اگر از دوست داران این سبک هستید، کافیست با ما همراه باشید. معمولا سبک بازی‌های همه‌جانبه طرفداران خاصی را در اختیار دارد که امروز تصمیم داریم شما را با تعدادی از بهترین بازی کژوال آشنا کنیم. هر یک از بازی‌ها در این زمینه امتیازات بالایی را کسب نموده‌اند که برای راحتی شما عزیزان به لینک دانلود آنها برای اندروید و آیفون نیز اشاره کرده‌ایم.

فهرست مطالب

بهترین بازی کژوال

بازی‌هایی که سبک و سیاق متفاوتی را نسبت به گیم‌های امروزی دراختیار دارند، در ژانر کژوال قرار می‌گیرند که استودیوهای بسیاری در این زمینه فعالیت دارند. معمولا بازی‌های کژوال تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند تا گیمر را در دنیایی جدید به چالش بکشند. فهرست بهترین بازی کژوال میزبان عناوین معتبر و قدرتمندی بوده که می‌تواند هرگیمر اندروید و آیفونی را سرگرم نماید. برای آشنایی با ۶ بازی کژوال اندروید و آیفون با ما همراه باشید و ادامه مقاله را از دست ندهید.

1. بازی Among Us

فهرست بهترین بازی های کژوال برای اندروید و iOS

بازی Among Us یک نمونه درخشان از طراحی ساده در سبک بازی‌های کژوال یا تفننی بوده است. در این بازی موبایلی همه چیز خارق‌العاده به نظر می‌رسد اما در مورد مکانیک گیم پلی باید بدانید که مزیتی در آن وجود نداشته است. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این بازی تفاوت آن با دیگر بازی‌های مشابه بوده که این موضوع سبب به وجود آمدن جذابیت‌های جدیدی در سیستم فریبنده بازی بوده است.

داستان و سبک بازی در زمینه‌های مختلفی جریان داشته که شما در قالب کنترل کننده یک شخصیت که شکل و شمایل عجیبی داشته باید به دنبال آماده‌سازی سفینه فضایی خود برای عزیمت به سیاره‌های دیگر باشید. همانطور که گفته شد این بازی از مکانیک و ساختار متفاوتی برخوردار بوده که این موضوع سبب روی کار آمدن قوانین جدیدی شده است که تا به امروز شاهد آن نبوده‌ایم.

2. بازی Unpacking

فهرست بهترین بازی های کژوال برای اندروید و iOS

دومین بازی لیست Unpacking نام داشته که باید بدانید این محصول روایت داستانی اکشن و جذاب نیست زیرا این موضوع را فدای یک گیم پلی آرامش بخش نموده است. این بازی در طول خط داستانی زندگی قهرمانان مختلفی (مادران) را به تصویر می‌کشد که در آن شاهد رویدادهای مهمی خواهید بود که از طریق باز کردن بسته‌بندی‌ها می‌توانید به آنها پی ببرید.

این بازی در مورد تجربه جدیدی از بیرون کشیدن اموال از جعبه‌ها و قرار دادن آنها در خانه جدید بوده است. در این زمینه باید به دنبال جای دادن وسایل خود در محیطی کوچک‌تر باشید که این موضوع شما را به چالش‌های مختلفی دعوت خواهد نمود. این بازی میزبان گیم پلی خوبی بوده که از طریق آن می‌توانید برای زمان مناسبی سرگرم شوید ناگفته نماند که اصلی‌ترین مانع شما قرار دادن وسایل بسیار در محیطی کوچک‌تر بوده است که در این زمینه به چالش‌های بسیاری دعوت خواهید شد.

3. بازی Usagi Shima

فهرست بهترین بازی های کژوال برای اندروید و iOS

سومین بازی این فهرست که میزبان طراحی بسیار دیدنی بوده می‌تواند شما را برای مدت زمان خوبی سرگرم نماید. این بازی آرامش بخش، برای مواقع بیکاری مناسب بوده زیرا در طول گیم پلی آن باید به دنبال جمع آوری خرگوش‌ها باشید. شما به عنوان مراقب یک جزیره متروکه وظیفه دارید تا خرگوش‌های کنجکاو و بازیگوش که در حال دویدن هستند را جمع آوری نمایید. در این میان توریست‌ها برای مشاهده خرگوش‌های بامزه و کمدی نیاز به سرگرمی دارند که در این زمینه می‌توانید با در اختیار قرار دادن اسباب بازی و گیاهان برای خرگوش‌ها به دنبال ایجاد تفریح برای آنها باشید که در این زمینه امکان شخصی‌سازی هر یک را نیز خواهید داشت. در این بازی بیش از ۱۰۰ آیتم برای تزیین و حتی تعامل با خرگوش‌ها در نظر گرفته شده است که در کنار طراحی هنری بازی می‌توانید به دنبال شخصی‌سازی خرگوش‌های گیم‌پلی باشید که در نهایت باید نظرات توریست‌ها را به سمت خرگوش‌ها و دیوانه بازی آنها جذب کنید.

4. بازی Monument Valley 2

فهرست بهترین بازی های کژوال برای اندروید و iOS

بازی دره یادبود ۲ بی‌تردید یکی از بهترین بازی‌های جهان بوده که میزبان پازل‌های آرامش بخش و داستانی جذاب بوده که در کنار این دو مورد می‌تواند طراحی گرافیکی دیدنی را نیز در اختیار شما قرار دهد. این بازی که به عنوان بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۷ شناخته شده شما را در مسیرهای متنوعی قرار می‌دهد که برای رسیدن به مقصد باید تمرکز بالایی داشته باشید.

داستان بازی در مورد یک مادر و فرزند بوده که تصمیم دارند به مقصد برسند در این میان برخی مسیرها حذف و برخی جایگزین خواهند شد که با مدیریت به موقع هر یک می‌توانید از پرتاب شدن آنها به دره جلوگیری کنید. این بازی گزینه خوبی برای تمرکز و افزایش مهارت‌های لحظه‌ای بوده که در کنار مراحل مختلف می‌توانید شاهد طراحی خوبی نیز باشید. بد نیست بدانید این بازی تا به امروز توانسته امتیاز ۴.۸ را دریافت کند که برای دستیابی به نسخه کامل آن باید هزینه معادل ۳.۹۹ دلار را بپردازید.

5. بازی Godus

فهرست بهترین بازی های کژوال برای اندروید و iOS

اصلی‌ترین موضوعی که در این بازی می‌توان به آن اشاره داشت طراحی هنری و گیم پلی چالش برانگیز آن بوده است. داستان و سبک بازی در مورد یک دنیای زنده و نفسگیر بوده که باید روی آن حکومت داشته باشید. شاید در نگاه اول سبک بازی ساده و الهام بخش به نظر بیاید اما باید بدانید که با پشت سر گذاشتن چالش‌های اولیه شاهد فیزیک‌های دشوار و گیم پلی سخت‌تری خواهید بود که برای رشد یک تمدن می‌تواند شما را به چالش بکشد. در طول این بازی با انبوهی از اسرار و شگفتی‌های جدید مواجه خواهید شد که با کشف نمودن آنها می‌توانید به توسعه قلمرو خود کمک نمایید.

ناگفته نماند که در طول مراحل رودخانه‌ها و مجسمه‌های بسیاری را شاهد خواهید بود که برای حفاظت از آنها و یا بهره وری باید به دنبال دنبال تاکتیک‌های مختلفی جهت بکارگیری از آنها باشید. همچنین از طریق رودخانه و جنگل‌ها می‌توانید به توسعه شهر خود کمک نمایید که در این زمینه ساختمان‌ها و بخش‌های بسیاری برای ساخت و ساز وجود داشته است.

6. بازی WorldBox

فهرست بهترین بازی های کژوال برای اندروید و iOS

بازی ورلد باکس تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده و توانسته امتیاز ۴.۶ را کسب نماید که بی‌تردید یکی از بهترین بازی‌های کژوال موبایل به شمار می‌رود. این بازی رایگان که با طراحی پیکسلی همراه بوده گیم پلی مناسبی را در خود جای داده است که از طریق آن می‌توانید برای مدت زمان مناسبی سرگرم شوید.

هدف اصلی شما در این بازی شبیه سازی شهاب سنگ، آتشفشان‌ها، گدازه‌ها، گردبادها رودخانه‌ها و… بوده است که در این زمینه می‌توانید از طریق قدرت ذهن خود به دنبال شبیه‌سازی تکامل موجودات و ظهور تمدن‌های جدید باشید. دنیای پیکسلی بازی با اسرار و جادوهای بسیاری مواجه بوده که با دستیابی به قدرت‌های مختلف می‌توانید مسیر منتهی به افکار و ایده‌های خود را هموارتر نمایید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید به ۶ بازی کژوال برتر دنیای امروزی اشاره شد. در این زمینه سعی نمودیم فاکتورهای مختلفی را برای انتخاب بازی‌ها درنظر بگیرید تا به معنای واقعی کلمه بتوانید با بهترین بازی کژوال آشنا شوید. اگر احساس می‌کنید که در این لیست مورد مهم دیگری وجود داشته که از قلم افتاده است، کافیست با ما همراه باشید و گزینه پیشنهادی خود را برایمان به اشتراک بگذارید. شما عزیزان همچنین می‌توانید نظرات خود نسبت به بازی‌های معرفی شده را بیان کنید که با اینکار به تکمیل شدن فهرست نیز کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو