یکی از مقام‌های ارشد ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: ما به دنبال رسیدن به توافق درباره تحرکات پرسنل نظامی خود هستیم. بخصوص که تابستان و فصل جابجایی به زودی فرا می‌رسد و ما هنوز به نتیجه‌ای کلی نرسیده‌ایم.

سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد، فرماندهان نیروی هوایی، دریایی و تفنگداران ویژه آمریکا نیز در حال بررسی سیاست های ویژه برای نیروهای حاضر در کره جنوبی و ایتالیا هستند.

بهار و تابستان برای برگزاری رزمایش‌های نظامی بین‌المللی فصول بسیار خوبی هستند. برخی مانورها در کره جنوبی لغو شده اما رزمایش "دفاع اروپا ۲۰۲۰" هنوز پابرجاست. عملیات موسوم به "شیر آفریقا" نیز در تونس و مراکش محدود شده است.

استفن تاونسند، فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا موسوم به آفریکام نیز گفت: امنیت و حفاظت از تمامی نیروهای ما چه نیروهای آمریکایی و چه شرکا در اولویت هستند. تغییر در عملیات  آمادگی ما را بهبود می‌بخشد و در عین حال خطر بروز مشکل برای نیروهای دو طرف را کم می‌کند.

از زمان شیوع این ویروس در سال گذشته میلادی، سه عضو ارتش، چهار وابسته نظامی، یک نیروی غیرنظامی وزارت دفاع و یک مقاطعه کار پنتاگون تا تاریخ ۱۰ مارس سال جاری میلادی به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که مارک اسپر، وزیر دفاع سفرش به هند، ازبکستان و پاکستان را که قرار بود اواسط مارس انجام شود، لغو کرده است.