بررسی لکسوس nx200t و نگاهی به قابلیت های آن

بررسی لکسوس nx200t و نگاهی به قابلیت های آن


منبع: آرگا

128

1399/1/11

17:34


خودرو لکسوس nx200t با ظاهری جذاب و اسپرت مورد توجه نسل جوان است. طراحی جذاب بدنه و کابین با کیفیت و زیبا و همچنین داشتن به روزترین امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند نگاه های زیادی را به خود خیره کرده است.

خودرو لکسوس nx200t یکی از محصولات شرکت تویوتا است که به رقابت با شاسی بلند های کامپلت بر خواسته است. این خودرو کوچکتر و ارزان تر از RX است که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. و بعد از مدت زمان اندکی به بازار ایران راه یافت. با بررسی این خودرو همراه ما باشید.

بررسی لکسوس nx200t

این خودرو با ظاهری جذاب و ویژگی های بسیاری که دارد بیشتر مورد توجه نسل جوان است. این خودرو به صورت یک نسخه کم مصرف و سبک nx300h و همچنین نسخه nx200t در دسترس قرار گرفته که اولین توربو شارژ لکسوس است.

ملاحظه خصوصیات لکسوس NX200T

طراحی ظاهری

با بررسی طراحی ظاهری لکسوس nx200t متوجه یکپارچگی و هماهنگی مناسب بین اجزاء آن می شویم. دو چراغ کشیده در قسمت جلو به وسیله ی جلو پنجره دوکی شکل همراهی شده اند. چراغ دی لایک کاملا هماهنگ زیز چراغ های جلو قرار گرفته اند. خطوط حجم دهی در کاپوت و سپر ظاهری تهاجمی و اسپرتی به خودرو داده است. در نمای جانبی خطوط حجم دهی همهن حس و حال را به بیننده می دهند. چراغ های جلو و عقب تا کناره ها ادامه پیدا کرده است. وجود رینگ های با سایز کوچک کمی از جذابیت این قسمت کم کرده است.

خصوصیات لکسوس NX200T

در قسمت عقب چراغ ها مشابه جلو طراحی شده اند. بعلاوه فلاپ مشکی رنگ که زیبایی چراغ ها دوبرابر کرده است. خطوط حجم دهی در عقب خودرو نسبتا کمتر از دیگر قسمت های آن است اما ارتفاع کم شیشه عقب به همراه دیفیوزر عریض و اسپویلر اسپرت بودن این خودرو را به خوبی نمایش می دهد.

ملاحضه ویژگی های لکسوس NX200T

طراحی کابین

در طراحی داخل کابین از چوب و فلز بهره برده اند. فرمانی کوچک و خوش دست در آن تعبیه شده است. در طراحی داخلی این خودرو کلید های زیادی استفاده شده که آن را شلوغ جلوه می دهد. در بررسی لکسوس nx200t متوجه استفاده از تاچ پد به جای موس می شویم که عملکرد بهتری دارد. سیستم صوتی با کیفیت و امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث از دیگر عملکرد های آن است. صندلی های جلو کاملا اسپرت طراحی شده اند و برای مسافرت های خارج شهری چندان مناسب نیست. فضای صندوق بار ۵۵۵ لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب بیشترین فضای صندوق بار را در میان خودرو های هم رده لکسوس خواهید داشت.

بررسی خودرو لکسوس NX200T

پیشرانه و قدرت موتور

با بررسی فنی لکسوس nx200t با موتور ۴ سیلندر که حجم ۱۹۹۸ سی سی دارد مواجه می شویم. توان موتور حداکثر ۲۳۵ اسب بخار است که ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت در این خودرو به وسیله یک گیر بکس چهار چرخ انجام می شود. صفر تا صد این خودرو ۶.۹ ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. مصرف سوخت لکسوس nx2000t هر ۱۰۰ کیلومتر ۹.۷ لیتر عنوان شده است.

نقد و بررسی لکسوس NX200T

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

این خودرو توانسته است ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP کسب کند. از جمله امکانات ایمنی این خودرو شامل سیستم کنترل پایداری، ترمز های مجهز به ABS و EBD، هشت کیسه هوا و سیستم ترمز کمکی است.

ملاحظه لکسوس NX200T

از تجهیزات رفاهی می توان به کروز کنترل، لامپ های ال ای دی، دوربین دید عقب، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی پشت آمپر، شارژ بی سیم موبایل، چراغ های ال ای دی مخصوص روز، سیستم تشخیص نقاط کور، رادار، قابلیت کنترل سیستم های خودرو با تلفن همراه،سیستم ورود بدون کلید، سقف پانورما، نشان دهنده شتاب جانبی، تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت، گرمکن و سرد کن صندلی جلو، سیستم پیشگیری از برخورد، سنسورهای نور و باران، سیستم کنترل باد لاستیک ها، سیستم کمکی پارک و سیستم کمکی در سر بالایی اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو