جاهای دیدنی کاشمر را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی کاشمر را بیشتر بشناسید


منبع: تاپ تراول

164

1399/1/16

14:17


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی کاشمر

در این مقاله از معرفی دیدنی های استان خراسان رضوی تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی کاشمر آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به استان خراسان رضوی دارد تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی کاشمر آشنا شوید


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


مختصری درباره کاشمر بدانید :

تخفیفان

کاشمر با نام تاریخی کشمر یکی از شهرهای شرق ایران و جنوب غربی استان خراسان رضوی می باشد که در فاصله حدودا 240 کیلومتری از شهر مشهد قرار دارد و به عنوان یکی از شهرهای باستانی ایران می باشد. شهر کاشمر یکی از مراکز مهم تولید زعفران و انواع مختلف انگور، انار و کشمش و فرش دستباف می باشد

این شهرستان دومین شهر زیارتی در استان خراسان رضوی و چهارمین شهر زیارتی ایران می باشد.

از مهمترین صنایع دستی کاشمر میتوان به : قالی‌ بافی، زیلوبافی، گیوه بافی، تهیه پارچه‌ های دست‌ باف و بافتن چادرشب ابریشمی اشاره نمود.

وجود آثار تاریخی در کاشمر و جاذبه های تاریخی و طبیعی، صنایع دستی متنوع و میراث های معنوی غنی منجر شده تا کاشمر همواره در کانون توجه گردشگران قرار گیرد.پس اگر قصد سفر به استان خراسان رضوی را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی کاشمر آشنا شوید.

مسجد جامع کاشمر

مسجد جامع کاشمر در محدوده ی میدان مرکزی شهر واقع شده است. دسترسی به این بنا به جهت موقعیت قرار گیری آن، آسان بوده و بنای مذکور کاملا آشکار می باشد. مسجد دارای کتیبه ای به تاریخ 1213 ه.ق است. بنای مسجد جامع را همزمان با روزگار حاکمیت «عبدالعلی خان» و « مصطفی قلی خان میش مست» که همزمان با سلطنت فتحعلی شاه قاجار بوده اند، معرفی نموده اند.

جاهای دیدنی کاشمر

 بنای امامزاده سید مرتضی (ع)

بنای آرامگاه امامزاده سید مرتضی در مجموعه ای جدید الاحداث، حدود 5 کیلومتری شمال شهرستان کاشمر واقع شده است. این امامزاده را برادر امامزاده سید حمزه (ع) و امام رضا (ع) معرفی نموده اند.

پارک جنگلی سید مرتضی با مساحتی حدود ۵۰ هکتاردر سال ۱۳۳۷ در جوار آستان مقدسه سید مرتضی (ع) در کاشمر احداث شده است.

جاهای دیدنی کاشمر

آرامگاه سید حسین مدرس

آرامگاه سید حسن مدرس بنایی است که سید حسن مدرس در آنجا مدفون است. این بنا در سال ۱۳۶۳ شمسی به جای مقبره کوچک قبلی و در میان باغ وسیع و محصوری در کاشمر ساخته شده‌ است

جاهای دیدنی کاشمر

آرامگاه حمزه بن موسی کاظم

مسجد و آرامگاه حمزه در کاشمر یا باغ‌مزار، کهن‌ترین مسجد در کاشمر، دربرگیرنده‌ی آرامگاه منسوب به حمزه بن حمزه بن موسی کاظم، باغ و گورستان عمومی است و نزد شیعیان به عنوان یک امامزاده گرامی داشته می‌شود.

جاهای دیدنی کاشمر

یخچال طبیعی بند قرا

یخچال طبیعی بند قرا در فاصله ی هفت کیلومتری روستایی به همین نام ( روستای بند قرا ) در منطقه واقع شده است. آب و هوای خاص و یخ های موجود در آن علاوه بر کاربرد های آن، سطحی خاص با چشم انداز های متفاوت را به روستاهای اطراف عرضه داشته و جاذبه های طبیعی بی نظیری را ایجاد نموده است و از این منظر بسیار مورد توجه می باشد.

جاهای دیدنی کاشمر

آبشار و آب گرم کریز

آبشار بسیار زیبای کریز حدود 15 کیلومتری شهر ریوش در منطقه واقع شده است. آب گرم آن نیز دارای خواص دارویی و درمانی بسیار است. این آب گرم بدین جهت بسیار مورد توجه بومیان منطقه و گردشگران می باشد.

جاهای دیدنی کاشمر

کاروانسرای حاج کاظم

کاروانسرای حاج کاظم مدرس دارای معماری قابل توجهی می باشد. این بنا که شاخصه های اصیل بناهای اصیل ایرانی را به نمایش گذاشته است، متعلق به دوران پهلوی اول می باشد.

جاهای دیدنی کاشمر

روستای نمونه گردشگری کوهسرخ

 کوهسرخ به دلیل تنوع آب و هوایی و تفاوت ارتفاع این منطقه دارای پوشش گیاهی گوناگون و نسبتا مطلوبی از جمله طاق و گز در نواحی بیابانی، زرشک وحشی در نواحی کوهستانی و گیاهان دارویی مانند گون، ریواس، خارشتری (ترنجبین)، آویشن، گل زنیا، بومادران، گل گاوزبان و … است. همچنین این محدوده دارای روستاهای زیبا با بافت قدیمی و کوهپایه‌ای و پلکانی شکل نیز است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

جاهای دیدنی کاشمر

   

| لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو