بررسی تویوتا کرولا محبوب ترین خودروی دنیا و ویژگی های فنی آن

بررسی تویوتا کرولا محبوب ترین خودروی دنیا و ویژگی های فنی آن


منبع: آرگا

188

1399/4/13

17:37


تویوتا کرولا یکی از پرفروش ترین خودرو هایی است که تا به الان به بازار جهانی عرضه شده است. این خودرو در مدل ها و تیپ های مختلف تولید می شود که توان طراحی و تولید شرکت سازنده را مشخص می کند. ما در این مطلب به بررسی تویوتا کرولا در دو تیپ هاچ بک و سدان می پردازیم.

نویوتا کرولا یک خودروی ساخت کشور ژاپن است. این خودرو در مدل های بدنه ای هاچ بک و سدان تولید می شود که در اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار جهانی عرضه شد. البته این خودرو تازه متولد شده به حساب نمی آید بلکه این خودرو با نام تویوتا کرولا از سال ۱۹۶۶ در حال تولید است که مدلی که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد نسل دوازدهم این خودرو محسوب می شود. اگر بخواهیم در سطح جهانی حساب کنیم این خودرو از پرفروش ترین و بهترین خودرو های هاچ بک تولید شده در طول تاریخ است. در ادامه با بررسی این سامورایی جذاب با ما همراه باشید.

بررسی تویوتا کرولا سامورایی جذاب

همانطور که در آغاز مطلب گفته شد تویوتا کرولا در دو تیپ هاچ بک و سدان تولید می شود که تفاوت هایی را نیز با یکدیگر دارند. تفاوت های ظاهری آنها از تیپ تولیدی مشخص است و تفاوت این دو تیپ از تویوتا کرولا چندان مشخص نیست که ما در این مطلب به بیان آن می پردازیم. تویوتا کرولا از نوع خودروهای هیبریدی است. خودرو هیبریدی به این معنا است که خودرو از یک موتور بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی تولید می شود. این موتور الکتریکی به کمک موتور بنزینی می آید.

سامورایی کوچک ژاپنی

در توضیح بیشتر در مورد خودروهای هیبریدی می توان گفت که این نوع خودرو ها با کمک موتور الکتریکی خود انرژی حرکتی از دست رفته در هنگام ترمز گیری را به صورت انرژی الکتریسیته در باتری ذخیره می کند و مجددا در زمان های دیگر از این انرژی استفاده می کنند. همچنین در خودرو های هیبریدی موتور بنزینی همییشه روشن نیست. برای مثال در هنگام توقف موتور بنزینی خاموش شده و موتور الکتریکی شروع به کار می کند همچنین خودرو های هیبریدی در حال حرکت نیز دائما توسط سیستم کامپیوتری هوشمند خود بین موتور بنزینی و الکتریکی در حال تغییر حالت است که این حالت منجر به مصرف کمتر سوخت می شود. خودروهای هیبریدی با مشارکت هوشمندانه ی موتور های بنزینی و الکتریکی ضمن مصرف سوخت کمتر سرعت و قدرت بیشتری را نیز ارائه می کنند.

ویژگی های ظاهری تویوتا کرولا هاچ بک

خودروی تویوتا کرولا مدل هاچ بک بر اساس معماری جهانی جدید تویوتا طراحی شده است. همچنین این خودرو با سیستم تعلیق عالی و بهینه سازی شده همراه با طراحی بسیار عالی و انعطاف پذیر، ظاهری بسیار مدرن و جذاب دارد. بررسی تویوتا کرولا هاچ بک به ما نشان می دهد که این خودرو در این تیپ، بر خلاف بسیاری از خودرو های هاچ بک دیگر که با افزایش ارتفاع و رینگ های بزرگ در کلاس خودروهای کراس اوور قرار می گیرند،

ویژگی های طراحی نمای ظاهری تویوتا کرولا

کاملا در رده خودرو های هاچ بک قرار می گیرد. تویوتا کرولا هاچ بک در بخش جلویی دارای چراغ های بسیار باریک و کشیده است. بخش جلو پنجره نیز بسیار بزرگ طراحی شده است. همچنین در لبه های کناری این جلو پنجره بزرگ چراغ های مه شکن با طراحی دایره ای گذاشته شده است. در بخش جانبی نیز این خودرو دارای شیشه های زاویه دار است. همچنین یک خط برجسته نیز در این بخش قرار دارد که از وسط گلگیر جلو شروع می شود و تا چراغ های عقب امتداد می یابد.

نمای جانبی و عقبی تویوتا کرولا

در بخش عقبی نیز مانند بخش جلویی خودرو شاهد چراغ های باریک و کشیده هستیم. همچنین این بخش دارای دیفیوزر و دو خروجی اگزوز است که نمایی بسیار جذاب و اسپرت به این خودرو داده است. در مجموع تویوتا کرولا با استفاده از پوشش های براق و رنگ های کرومی نمایی بسیار زیبا، جذاب و اسپورت دارد. این خودرو دارای طولی برابر ۴۳۱۵ میلیمتر، عرض ۱۷۷۵ و ارتفاع ۱۴۵۰ میلیمتر است.

ویژگی های کابین کرولا هاچ بک

در ابتدا در بررسی بخش کابین تویوتا کرولا باید گفت که مواد اولیه استفاده شده در طراحی این قسمت از کیفیت و مقاومت کمی برخوردار است. در کنسول میانی شاهد یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی خواهیم بوذ که از کیفیت بالایی برای نمایش اطلاعات بهره می برد. همچنین این صفحه نمایش قابلیت ارتباط با گوشی های هوشمند را نیز دارا می باشد.

بررسی تویوتا کرولا و نمای داخلی این خودرو

صندلی ها نیز قابلیت تنظیم در ۶ جهت را دارند و از جنس چرم مصنوعی می باشد. همچنین این صندلی ها مجهز به گرمکن نیز می باشند. فضای داخلی تویوتا کرولا هاچ بک مانند سایر خودرو های هاچ بک دیگر دارای فضای کمی است. مخصوصا سرنشینان عقب در هنگام نشستن با مشکل مواجه خواهند شد. فضای بار این خودرو نیز ظرفیتی برابر ۵۰۰ لیتر دارد که فضای نسبتا کمی محسوب می شود.

ویژگی های ظاهری و کابین تویوتا کرولا سدان

ویژگی های کلی تویوتا کرولا سدان با کرولا هاچ بک تفاوت چندانی ندارد. در کل طراحی این تیپ نیز همانند تیپ هاچ بک است البته با تفاوت هایی در ابعاد آن. طول تیپ سدان تویوتا کرولا ۴۶۴۰ عرض آن ۱۷۸۰ و ارتفاع این تیپ ۱۴۳۵ میلیمتر است. در کابین نیز تفاوتی به غیر از افزایش فضای سرنشینان و میزان ظرفیت بار مشاهده نخواهید کرد.

تیپ سدان تویوتا کرولا

مشخصات فنی تویوتا کرولا

مشخصات فنی هر دو تیپ هاچ بک و سدان تفاوتی ندارند و شبیه به هم هستند. تویوتا کرولا از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با ظرفیت ۲۰۰۰ سی سی بهره می برد که حداکثر توان تولیدی آن ۱۴۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۱۸۷ نیوتن بر متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است. اگر بخواهیم شتاب این خودرو را اندازه بگیریم به زمان ۹.۷ ثانیه خواهیم رسید که سرعت آن از صفر به صد کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند با آن حرکت کند ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

مشخصات فنی کرولا

یک جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعنه نیز مسئول انتقال نیروی موتور به چرخ ها است. مصرف سوخت تویوتا کرولا در هر دو تیپ حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که از لحاظ مصرف سوخت در بین خودرو هایی با مصرف متوسط قرار میگیرد. البته مدل هیبریدی تویوتا کرولا نیز وجود دارد که مصرف سوخت در این مدل بسیار پایین تر از مدل بنزینی است.

بررسی تویوتا کرولا از لحاظ ایمنی

در بررسی تویوتا کرولا از لحاظ ایمنی که توسط موسسه ایمنی EuroNCAP انجام شده است این خودرو امتیاز ۵ ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده است. با این توصیف تویوتا کرولا را می توان یک خودروی ایمن دانست. از امکانات ایمنی که بر روی این خودرو نصب شده است می توان به هفت کیسه هوای ایمنی، سیستم کمکی فرمان برای عدم خروج از جاده، سیستم هشدار صوتی و لرزشی خروج از بین خطوط جاده، سیستم پیشگیری از تصادف در روز و شب، سیستم تشخیص عابرین پیاده، چراغ نور بالای خودکار، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم نماییش نقاط کور و سیستم توزیع الکترونیکی ترمز اشاره کرد.

بررسی تویوتا کرولا از لحاظ ایمنی

تجهیزات و امکانات نصب شده بر روی تویوتا کرولا

اگر تجهیزات نصب شده بر روی تویوتا کرولا را مورد بررسی قرار می دهیم متجه مدرن بودن این خودرو خواهیم شد. تجهیزات و امکانت نصب شده بر روی این خودرو موارد زیر هستند.

  • صفحه نمایش ۸.۰ اینچی لمسی رنگی
  • پشتیبانی از نسخه ۳.۰ نرم افزار Entune برای نمایش لحظه ای ترافیک
  • پشتیبانی از نرم افزار Apple CarPlay برای ارتباط با گوشی‌های شرکت اپل
  • امکان ورود و استارت خودرو به وسیله ساعت‌های هوشمند اپل
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید
  • سیستم شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند
  • چراغ‌های مجهز به لامپ‌های LED در دو بخش عقبی و جلویی
  • صفحه پشت آمپر دیجیتال رنگی
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت از بین خطوط جاده
  • سیستم هشدار و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی
  • رینگ‌های آلیاژی
  • دیفیوزر و خروجی اگزوز آلیاژی
  • سیستم روشنایی هوشمند در چراغ‌های جلویی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • پوشش چرمی غربیلک فرمان و دسته دنده
  • گرم کن برای صندلی‌های جلویی
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی
  • سیستم کمکی ترمز
  • دوربین کمکی و سنسور دنده عقب
  • چراغ نور بالای اتوماتیک
  • سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی
  • سیستم صوتی با ۶ بلندگوی جداگانه
  • اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو