خواص پای مرغ, تمام فواید و خواص درمانی پای مرغ

خواص پای مرغ, تمام فواید و خواص درمانی پای مرغ


منبع: آرگا

139

1399/5/29

16:06


پای مرغ یکی از مواد غذایی است که برخلاف نامش, ارزش غذایی بالایی دارد. این ماده غذایی به عنوان منابع کلسیم و ویتامین D شناخته شده است ولی حاوی مواد معدنی و ویتامین های دیگری نیز می باشد که برای حفظ سلامتی بدن موثر هستند.

در چند سال اخیر, شنیده می شود که پای مرغ فواید درمانی زیادی دارد. بررسی های مختلف نشان داده است که این ماده غذایی سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی بدن می باشد. در این مطلب با تمام مزایا و فواید پای مرغ آشنا می شویم بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مهمترین مزایای درمانی و خواص پای مرغ

خواص پای مرغ

  • پای مرغ یکی از منابع غنی کلسیم و ویتامین D است. از این رو در درمان بسیاری از بیماری ها که باعث تغییرات ساختمانی در استخوان ها می شود, کاربرد دارد. به علاوه در درمان اختلالات عملکردی عضلات بدن که ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D است, موثر می باشد. از جمله بیماری های مرتبط با این مسئله خمیدگی , پوکی استخوان , پیشگیری و ترمیم پوسیدگی مفاصل و غضروف ها, آرتروز , نرمی استخوان, روماتیسم و شکستگی استخوان می باشد.
  • پای مرغ فواید بی شماری دارد که از جمله آن می توان به تاثیرات آن در رشد کودکان و نوجوانان اشاره کرد. از آن جا که کودکان و نوجوانان در حال رشد و تکامل می باشند و به مواد غذایی و کالری بیشتری نیاز دارند, پای مرغ یکی از منابع کلسیم و ویتامین D برای این گروه از افراد به شمار می رود که موجب محکم و قوی تر شدن ساختمان استخوانی بدن آن ها می شود.
  • از آن جا که پای مرغ حاوی مواد معدنی و پروتئین ها و ویتامین های مختلفی می باشد, عصاره تهیه شده از آن می تواند در درمان سرماخوردگی و ضعف های ناشی از آن موثر واقع شود.
  • از دیگر خواص پای مرغ می توان به تاثیرات آن در درمان کمر درد و دیسک کمر اشاره کرد. غذاهای حاوی پای مرغ می توانند علائم و نشانه های دیسک کمر را بهبود و دردهای کمر را تسکین دهند.

خواص پای مرغ

  • در قلم پای مرغ, مواد خون ساز و آهن ساز وجود دارند از این رو افرادی که دچار کم خونی و کمبود پروتئین هستند می توانند این ماده غذایی را جایگزین داروهای شیمیایی کنند و اثرات شگفت انگیز آن را در درمان مشاهده فرمایند.
  • بررسی ها نشان داده است که افرادی که از پای مرغ در رژیم غذایی خود استفاده می کنند, با بیماری های نظیر افسردگی و اضطراب مقابله کرده اند به این دلیل که پای مرغ ژلاتین و کورتیزول اضافی که در اثر استرس تولید می‌شود را خنثی می‌کند. این مسئله موجب بهبود خواب و تقویت حافظه و یادگیری نیز می شود.
  • از دیگر خواص پای مرغ, حفظ سلامتی قلب است. تحقیقات و بررسی ها نشان داده است که این ماده می تواند یکی از فاکتورهای مرتبط با قلب یعنی فشار خون را تنظیم کند. در واقع پای مرغ حاوی ۴ نوع پروتئین می باشد که همه این پروتیئن ها در کاهش فشار خون نقش دارند. با این حال مصرف این ماده غذایی برای افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند و کلسترول خون آن ها بالا است, باید با دقت انجام شود و مقداری آبلیمو تازه و یا آبغوره به همرا آن باید میل کنند.
  • مصرف سوپ حاوی پای مرغ, به هضم غذا کمک می کند.

خواص پای مرغ

  • پای مرغ حاوی ویتامین A, فسفر, منیزیم و اسیدهای چرب و … و مواد غضروف ساز مانند سولفات کندروئتین می باشد که از تحلیل غضروف ها جلوگیری می کنند و به ترمیم آن ها کمک می کنند.

وجود ژلاتین در پای مرغ سبب سلامتی مفصل ها می شود. در واقع ژلاتین شکل پخته‌شده کلاژن است که نیمی از پروتئین بدن ما را تشکیل می ‌دهد و تأمین‌ کننده گلیسین است که گلیسین آمینواسیدی است که غضروف‌های سالم را در بدن افزایش می‌ دهد و نهایتاً به بهبود درد مفصل کمک می ‌کند.

فواید دیگر پای مرغ

پای مرغ از فواید دیگری نیز بهره مند است که در ادامه برخی از آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

جلوگیری از پیری زودرس

پای مرغ نقش مهمی را در سلامت پوست ایفا می کند زیرا، وجود کلاژن در پای مرغ سبب بازسازی سلول های پوستی و افزایش انعطاف پذیری پوست می شود و در نتیجه از پیری زودرس جلوگیری می کند به همین خاطر برخی از پزشکان به منظور زیبایی پوست پای مرغ را پیشنهاد می دهند.

فواید بی نظیر پای مرغ

بهبود وضعیت مفاصل و استخوان ها

همانطور که می دانید افزایش سن سبب کاهش کلسیم در بدن شده و در نتیجه بازسازی سلول ها به کندی انجام می شود که با کمک پای مرغ می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا پای مرغ دارای پروتئین، کلسیم، کلاژن و غضروف است سبب قوی شدن مفاصل بدن و پیشگیری از شکنندگی استخوان در کهنسالی خواهد شد.

سلامت لثه

 تمام غذاهایی که وارد بدن می شود ابتدا به لثه، زبان و دندان ها برخورد می کند به همین دلیل حفظ سلامت لثه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که برای سلامت آن ها به مواد مغذی مانند پای مرغ نیاز است که دارای اسید های آمینه، کلاژن و دیگر مواد ژلاتینی می باشد.

فواید پای مرغ بر سلامت لثه ها

تقویت سیستم ایمنی بدن

پای مرغ به دلیل مغذی بودن برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و همچنین دارای مس، منیزیم، فسفر، کلسیم و روی است که با بیماری ها مبارزه می کند از این رو،، مصرف منظم پای مرغ به نگه داشتن سیستم ایمنی بدن در وضعیتی بسیار مطلوب کمک می کند.

تسریع در روند بهبود جراحت

وجود کلاژن، مقادیر فراوان پروتئین و همچنین نوعی پروتئین به نام آلبومین در پای مرغ روند بهبود زخم ها را سرعت می بخشد همچنین، پای مرغ قادر به افزایش فرآیند جایگزینی سلول های صدمه دیده می باشد، از این رو مصرف این ماده از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کند.

بررسی خواص پای مرغ

بررسی مضرات پای مرغ

پای مرغ دارای مقادیر زیادی چربی و کلسترول است که زیاده روی در مصرف آن برای آن دسته افرادی که از بیماری قلبی و عروق رنج می برند بسیار خطرناک است و توصیه می شود این افراد در زمان مصرف آن را با آبغوره یا لیمو ترش مصرف کنند و حتما پای مرغ را از مرغداری های ارگانیک تهیه نمایید.

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما عزیزان مفید و سودمند بوده باشد و به خوبی با فواید شگفت انگیز پای مرغ آشنا شده باشید، به منظور آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو