معرفی روش های پیاز درمانی برای رفع مشکلات زنانه

معرفی روش های پیاز درمانی برای رفع مشکلات زنانه


منبع: آرگا

94

1399/8/10

09:46


در این مطلب به معرفی روش فوق العاده پیاز درمانی که درمان کننده انواع ناراحتی ها و مشکلات زنانه حتی نازایی می باشد، می پردازیم. با به کارگیری صحبح این نسخه درمانی به امراض و ناراحتی های زنانه پایان دهید. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی روش های پیاز درمانی برای رفع مشکلات زنانه

در این مطلب به معرفی روش پیاز درمانی برای رفع مشکلات زنانه از قبیل میوم (تومورهای خوش خیم موجود در رحم که بسیاری از زنان در سنین باروری به آن میتلا می شوند.) یا فیبروم های کوچک و متوسط رحمی، یائسگی زودرس، بی نظمی های قاعدگی، عفونت واژینال، تنبلی و کیست های تخمدانی، رفع بعضی از علل نازایی و… می پردازیم.

پیاز درمانی رفع کننده انواع مشکلات زنانه

همان طور که گفتیم روش پیاز درمانی؛ روشی است که بسیاری از مشکلات زنانه از جمله بعضی از مشکلات نازایی را حل می کند. در ادامه به معرفی این روش درمانی خواهیم پرداخت. گفتنی است این روش ها برای خانم های سالم نیز موثر بوده و به پاکسازی بدن از مواد سمی و زائد کمک شایانی می کند.

روش های پیاز درمانی

برای استفاده از روش پیاز درمانی، ابتدا دو لیوان (سایز متوسط) آب که حتما بدون کلر باشد را بجوشانید. پوست آخرین لایه خشک برای دو عدد پیاز زرد رنگ متوسط را بگیرید. سپس پیاز ها را به ۶ قسمت خرد کرده و به آب در حال جوش اضافه کنید. اگر آب از جوش افتاد، صبر کنید تا به دوباره به جوش بیاید. سپس درب ظرف را گذاشته تا برای ۵ دقیقه بجوشد. سپس محلول را صاف کرده و وقتی ولرم شد، ۱۰ دقیقه قبل از نهار میل کنید. همچنین به هنگام شام نیز این نوشیدنی را به صورت تازه تهیه کرده و ۱۰ دقیقه قبل از شام نیز آن را بنوشید.

روش درمان ناراحتی های زنانه با پیاز

این روش درمانی را برای مدت سه ماه، در دوره های ۱۵ روزه انجام دهید. بدین ترتیب که از روز پنجم دوران قاعدگی شروع کرده و تا ۱۵ روز بعد ار آن انجام دهید.

سپس دوره بعدی درمان را از روز پنجم دوره بعدی قاعدگی شروع کنید.

زنان یائسه

برای زنانی که یائسه شده اند و یا دیگر سیکل ماهانه ندارند پیاز درمانی را به روش زیر پیشنهاد می کنیم.

برای یک ماه، ۱۵ روز درمان و ۱۵ روز استراحت در نظر بگیرید. دوره ها را به صورت منظم در هرماه انجام دهید. دوره ماه اول را از هر روزی شروع کرده اید، دوره ماه بعد را نیز از همان روز شروع کنید. اگر در حین درمان پریود شدید، درمان را قطع و از روز پنجم دوره قاعدگی آن را شروع کرده و برای دوره ماه بعد نیز از روز پنجم دوره قاعدگی درمان را شروع کنید.

درمان ناراحتی های یائسگی با پیاز

اما اگر بعد از یک سیکل ماهانه دچار تاخیر در قاعدگی شدید، با رعایت ۱۵ روز استراحت از دوره درمان قبلی، دوره درمان جدید را شروع کنید. همچنین اگر با گذشت هفت روز از دوره درمان پریود شدید، درمان را قطع و آن را یک دوره کامل در نظر بگیرید و دوره درمان بعدی را از روز پنجم سیکل ماهانه بعدی شروع کنید.

دوران قاعدگی نامنظم در زنان

زنانی که دوران قاعدگی نامنظم دارند و هر ۴۰ روز یک بار پریود می شوند، روش درمان ناراحتی های زنانه که پیش تر به آن پرداختیم را به کار برند. اما اگر فاصله بین سیکل ها بیشتر است از روش درمان با پیاز برای زنان یائسه استفاده کنند.

درمان قاعدگی نامنظم با پیاز

رعایت نکاتی برای درمان با پیاز

  • اگر به هنگام شروع پیاز درمانی عادت ماهانه شما نامنظم شد، برای مثال سیکل ماهانه جلوتر افتاد، سیکل جدید را برای ادامه درمان در نظر بگیرید.
  • در روش پیاز درمانی، حتما از پیاز زردرنگ استفاده کنید.
  • برای هر وعده جوشانده را به طور تازه کرده و وقتی ولرم شد، آن را بنوشید.
  • اگر نمی توانید هر وعده جوشانده را سر وقت میل کنید، در اولین فرصت آن را تهیه کرده و مصرف کنید. اگر چه از اثرات بهبود با این روش کمی کاسته می شود اما هیچ وعده از درمان با پیاز را حذف نکنید.
  • اگر در حین درمان مخصوصا بعد از پنجمین روز آن، دچار خونریزی، ترشحات سفید، زرد و یا تیره رنگ شدید، نگران نشوید چون این امر طبیعی بوده و نشان دهنده خارج شدن عفونت ها از رحم می باشد.
  • هیچ منعی برای استفاده از این روش درمانی وجود ندارد فقط خانم های باردار از این روش درمانی استفاده نکنند زیرا خطر سقط جنین وجود دارد.
  • محدودیت سنی برای این روش درمانی وجود ندارد.
  • می توان از آب چشمه و آب چاه هم برای این دستور درمانی استفاده کرد. برای استفاده از آب لوله کشی در این دستور، آب را برای چندین ساعت در ظرف رو باز نگهدارید تا کلر آن خارج گردد.
  • این نسخه درمانی را طبق روش های گفته شده استفاده کنید تا شاهد اثرات درمانی آن باشید. اگر در دوره درمان وقفه ای دو روزه ایجاد شد، می توان درمان را ادامه داد اما اگر وقفه ایجاد شده طولانی تر شد، روش درمان با پیاز را از اول شروع کنید.

پیاز درمان کننده مشکلات و امراض زنانه

  • اگر بنا به دلایلی نمی توانید این محلول را قبل از غذا مصرف کنید، می توانید دو یا سه ساعت بعد از غذا آن را مصرف کنید.
  • اگر دچار یبوست هستید ابتدا آن را به روش صحیحی رفع کنید و بعد از این دستور درمانی استفاده کنید.
  • در حین این دستور درمانی انواع داروهایی که برای رفع ناراحتی ها و مشکلات زنانه، حتی نازایی را کنار بگذارید. هرچند که این روش درمانی با درمان های شیمیایی تداخلی ندارد.
  • گرگرفتگی، نامنظم شدن سیکل ماهانه و تغییر میران خونریزی در آن، داشتن درد در رحم، زیر شکم و… در این نسخه درمانی، طبیعی هستند. اگر در حین درمان به صورت غیر معمول دچار خونریزی زیاد شدید، ابتدا آن را درمان کرده (در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت) سپس از سیکل ماهانه بعدی درمان با پیاز را از سر بگیرید. در صورت تکرار این اتفاق، دیگر این روش درمانی را ادامه ندهید.

روش های قطع خونریزی های شدید

اگر در حین پیاز درمانی به طور غیر معمول دچار خونریزی زیادی شدید برای قطع آن از روش های زیر استفاده کنید.

  • مقداری عدس خام را آسیاب کرده و بدون روغن آن را تفت دهید. روزی ۳ قاشق غذاخوری از آن بخورید تا زمانی که خونریزی به طور کامل قطع شود. همچنین می توان از بلوط، مازو، پوست انار خشک شده، ریشه انجبار، گل شقایق، خون سیاوشان هم به روشی که گفته شد استفاده کرد.
  • ۱ لیوان از عرق خارشتر، مورد و یا کلپوره را با ۱ قاشق غذاخوری بارهنگ، به مدت ۱۰ دقیقه جوشانده سپس بدون اینکه جوشانده را صاف کنید آن را میل کنید.
  • روزانه سه مرتبه و هر بار نصف استکان از آب تره خام استفاده کنید.
  • به هنگام خونریزی شدید از انجام کارهای سنگین و همچنین از مصرف مواد غذایی تند نیز پرهیز کنید.
  • خانم هایی که مشکل آندومتریوز را دارند نیز می توانند از این روش پیاز درمانی استفاده کنند اما ممکن است که خونریزی سیکل ماهانه آن ها نیز بیشتر شود. به طور حتم نمی توان گفت که این روش درمانی مشکل آنان را حل می کند.
  • این نسخه درمانی به بیماران مبتلا به پرولاکتین بالا نیز تا حدودی کمک می کند.

فواید دیگر مصرف پیاز

پیاز خواص بسیار زیادی بر سلامت بدن دارد که علاوه بر درمان مشکلات زنانه از فواید دیگری نیز بهره مند است، که در ادامه شما با برخی از خواص آن آشنا خواهیم کرد.

کاهش چین و چروک صورت :

به منظور کاهش چین و چروک صورت می توانید از روش پیاز درمانی استفاده کنید فقط کافی است یک عدد پیاز را خرد کرده ( نه زیاد ریز و نه درشت) و به همراه یک لیوان آب بپزید و اجازه دهید آب لیوان نصف شود سپس صبح به صورت ناشتا آن را میل کنید و در صورتی به این محلول حساسیت داشتید از این روش خودداری کنید، همچنین به منظور برطرف کردن لکه ها قهوه ای صورت تان می توانید یک قاشق آب پیاز و یک قاشق آب خیار را با مقداری عسل مخلوط کرده و اجازه دهید مخلوط حاصل به مدت سه تا چهار ساعت بر روی پوست تان بماند و در نهایت بشویید.

 فواید پیاز درمانی بر سلامت پوست

جلوگیری از پوکی استخوان :

همانطور که می دانید مردان به دلیل داشتن فعالیت شدید در طول روز بیشتر در معرض پوکی استخوان می باشند که با کمک پیاز می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کرد زیرا ، پیاز دارای فسفر و کلسیم می باشد که کمک زیادی به تراکم استخوان ها می کند و در نتیجه باعث می شود استخوان های قوی تری داشته باشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن :

به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از پیاز گزینه بسیار مناسبی است، فیتوکمیکال های موجود در پیاز که دارای ارگوسولفور و فلاونوئیدها می باشند سبب افزایش آنتی بادی در خون به منظور مبارزه با بیماری ها می شوند.

خاصیت شگفت انگیز پیاز

کاهش استرس :

آقایان به احتمال زیادتر بیشتر دچار اضطراب و استرس می شوند که مصرف پیاز به صورت منظم نقش مهمی در آرام و ریلکس شدن مغز ایفا می کند.

پیشگیری از اختلالات خواب :

بروز مشکل در خواب از مشکلات بسیار شایع در بین مردان می باشد که مصرف پیاز خام یا نوشیدن آب پیاز چند دقیقه پیش از خوابیدن می تواند کمک شگفت انگیزی به رفع این مشکل در مردان کند.

جلوگیری از طاسی سر :

به منظور پیشگیری از ریزش زیاد موها و طاسی سر می توانید بر روی موهایتان آب پیاز را اعمال نمایید تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

فواید پیاز بر سلامت بدن

امیدواریم مطالعه مطلب گفته برای شما عزیزان مفید و سودمند بوده باشد، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر در زمینه کودک و والدین می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو