طرز تهیه جگر کبابی

طرز تهیه جگر کباب بهترین روش پخت جگر خوشمزه گاو دل روی گاز xvc jidi  v  fhfd

جگر کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با روش های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی محسوب می شود و به دلیل اینکه دارای محبوبیت زیادی می باشد در کمتر شهری را می توانید بیابید که دارای جگرکی نباشد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جگر کبابی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جگر گوسفندی۴۰۰ گرم
دنبه گوسفندی۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۲ عدد
نمکبه مقدار کافی

دستور تهیه جگر کبابی

مرحله اول

برای تهیه جگر کبابی خوشمزه ابتدا جگرها را به صورت کبابی (کمی کوچکتر از کباب چنجه) خرد می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا به خورد جگر بروند. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه جگر طعم دار شد، انرا از یخچال خارج می کنیم و آب یکی از لیمو ترش ها را به آن اضافه می کنیم. در ادامه دنبه ها را به صورت کوچک خرد می کنیم، سپس به صورت یکی در میان جگر و دنبه به سیخ می کشیم.

مرحله چهارم

در این مرحله منقل زغال را باید به صورت یکدست روشن کنیم، سپس سیخ ها جگر را روی منقل می چینیم و اجزاه می دهیم خودشان را بگیرند. در ادامه سیخ ها را به صورت مداوم می چرخانیم تا جگرها به صورت یکدست کباب شوند.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم جگرها را به صورت تابه ای درست کنیم، باید یا از سیخ چوبی استفاده کنیم یا اینکه بدون سیخ انها را درون تابه بریزیم. ابتدا تابه را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس سیخ های چوبی را درون تابه می چینیم.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت جگرها به خوبی کباب شد، سیخ ها را بر می گردانیم تا سمت دیگر جگرها نیز کباب شود. در پایان جگرها را به صورت داغ درون طظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه ریحان، آب لیمو ترش و نان تافتون داغ سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه جگر کبابی

نان مخصوص جگر کبابی

جگر کبابی را می توانیم بدون نان یا با انواع نان ها سرو کنیم. البته اگر تمایل دارید این کباب خوشمزه را به صورت بیرونی مانند جگرکی ها سرو کنید توصیه می کنیم انرا به همراه نان تافتون داغ سرو کنید. در صورتی که تمایل دارید نان تافتون را در منزل تهیه کنید آموزش زیر می تواند راهگشای شما باشد.