راهنمای ۰ تا ۱۰۰ خرید دمبل با توجه به نیاز شما!

منبع: فوت و فن

100

1400/7/4

07:57


راهنمای ۰ تا ۱۰۰ خرید دمبل با توجه به نیاز شما!

انتخاب دمبل مناسب مطابق با نیاز و آناتومی بدن بسیار مهم است. استفاده از دمبل نامناسب باعث آسیب دیدن بخش‌های مختلیف از بدن می‌شود. در این مقاله سعی کردیم تا درباره نکات مهم انواع دمبل ها صحبت کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع دمبل

به طور کلی دمبل ها به سه نوع تقسیم می شوند. دمبل های سلکتوری، دمبل های ثابت و متغیر.

دمبل ثابت

این دمبل ها وزن ثابتی دارند یعنی وزن آن‌ها قابل تغییر نیست. در باشگاه های ورزشی معمولا از این وسیله استفاده می شود. این وزنه ها معمولا به صورت جفت و در وزن های ۱ تا ۱۰۰ کیلوگرم تولید می‌شود.

این دمبل انتخاب خوبی برای اکثر ورزشکارهاست. در زمان استفاده از این محصول دیگر نگران تنظیم وزن یا شل بودن گیره‌ها نخواهید بود. دمبل های ثابت کیفیت و مقاومت متفاوتی دارد و به سه بخش تقسیم می‌شود:

دمبل های لاستیکی ثابت

دمبل های لاستیکی ثابت کیفیت بالایی دارند و برای کسانی که تمرینات بدنسازی و باشگاهی انجام می‌دهند انتخاب مناسبی است. این محصول چدنی است. مزیت مهم این وزنه ها روکش لاستیکی قرار گرفته بر روی آن است. این روکش تراشه ها و فرو رفتگی های روی دمبل را می پوشاند و تمرین را برای شما آسان‌تر می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی های این محصول امکان چاپ برند روی وزنه است پس اگر قصد برندسازی یا اسپانسر شدن را دارید این محصول انتخاب خوبی برای شماست.

یکی دیگر از وزنه این مدل دارای  محفظه ای به نام یورتان است که با چشم قابل دیدن نیست. از نظر قیمتی هم این مدل به چند دلیل گران‌تر است.

۱- یورتان جنس محکمی است که به راحتی خراب نمی‌شود و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

۲- لایه خارجی یورتان سخت است. بنابراین روی آن ترک خورده یا خراشیبده نمی‌شود و نسبت به دمبل های پلاستکی مقاوم‌تر است. این دمبل برای خانم ها و آقایان مناسب است.

دمبل قابل تنظیم

این وسیله به ورزشکاران کمک می کند تا در هر زمان و با هر وزنه‌ای ورزش کنند و محدودیتی نداشته باشند. این قابلیت برای ورزشکاران حرفه ای مزیت محسوب می‌شود اما برای ورزشکاران مبتدی تنظیم دقیق وزن دمبل و محکم کردن گیره آن مشکل است؛ پس دمبل قابل تنظیم برای ورزشکاران مبتدی مناسب نیست.

دمبل های سلکتوری

دمبل سلکتوری هم قابل تنظیم است اما معایب دمبل قبلی را ندارد. این دمبل در مقایسه با محصولات مشابه گران‌تر است اما در عین حال مقاومت بالاتری دارد و با کیفیت‌تر است. این دمبل انتخاب خوبی برای باشگاه‌داران است.

راهنمای انتخاب دمبل مناسب

اگر شما تمایل به خرید دمبل دارید ابتدا باید به چند سوال پاسخ دهید.

۱-چرا دمبل بخرم؟

۲-چه نوع دمبلی نیاز دارم؟

۳- بدن من چه وزنی را تحمل می کند؟ (چه وزنی برای من مناسب است)

۴- من ورزشکار حرفه ای هستم یا مبتدی؟

پس از پاسخ به این سوالات می توانید دمبل مورد نظر را تهیه کنید.

بهترین راه برای انتخاب دمبل خوب مشورت با مربی ورزشتان است. مربی‌ها با توجه به نیاز و آناتومی بدن وزن و نوع دمبل را برای شما مشخص می‌کنند.

خرید دمبل با توجه به نیاز شما

همانطور که در بالا گفتیم نوع و وزن دمبل شخصی است. منظور از شخصی این نیست که خودتان هر کدام را دوست دارید تهیه کنید. خیر! نیاز و قدرت بدنی هر کس متفاوت است. البته رشته ی ورزشی ای که می خواهید ورود کنید هم بسیار مهم است. برای مثال یک ورزشکار مبتدی با قدرت بدنی متوسط می تواند از دمبل های ۲ الی ۳ کیلو گرمی استفاده کند.

خرید انواع دمبل  در فروشگاه اینترنتی سل سنتر

فروشگاه اینترنتی سل سنتر یکی از واردکنندگان لوازم ورزشی و تی آر ایکس است ما سعی داریم تا با کیفیت‌ترین محصولات را با قیمت مناسب به شما عرضه کنیم. ما برای رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود امکان بازگشت وجه در صورت عدم رضایت را در اختیار شما قرار دادیم تا  تا با خیال آسوده‌تر خرید کنید.

برای خرید انواع دمبل می توانید به صورت مستقیم این محصول را از پشتیبانی ۲۴ ساعته ما در ۷ روز هفته تهیه کنید. منتظرتونیم!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو