بهترین برنامه های آشپزی ایرانی و خارجی برای اندروید و iOS + لینک دانلود

بهترین برنامه های آشپزی ایرانی و خارجی برای اندروید و iOS + لینک دانلود


منبع: پلازا

22

1401/9/16

14:31


بهترین برنامه های آشپزی ایرانی و خارجی برای اندروید و iOS + لینک دانلود

با کمک بهترین برنامه آشپزی می‌توانید با نحوه پخت و پز غذاهای جدید و متفاوت آشنا شوید و همچنین مهارت‌های خودتان را نیز بهبود ببخشید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با برترین اپلیکیشن های آشپزی ایرانی و خارجی آشنا شویم.

آشپزی برای بسیاری از افراد یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا است؛ اما گاهی بسیاری از افراد به‌دلیل مشغله زیاد، فرصت امتحان دستورهای آشپزی مختلف را ندارند و در‌عین‌حال می‌خواهند غذای جدیدی هم امتحان کنند. با‌این‌حساب، شاید کتاب‌های آشپزی هم در دنیای فناورانه امروز دیگر به کارشان نیاید و دستورهای قدیمی داشته باشند. ازآنجاکه امکان دانلود برنامه آشپزی برای موبایل فراهم است، گوشی‌ها و تبلت های هوشمندِ همیشه‌در‌دسترش به‌عنوان یکی از بهترین منابع برای پیداکردن دستورهای آشپزی محسوب می‌شوند.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های آشپزی خارجی

آشپزی در دنیای مدرن امروزی شاید اندکی دشوار باشد و اکثر ما به‌دلیل مشغله‌های فراوان، فرصت مناسبی برای آشپزی نداشته باشیم؛ اما هیچ غذایی نمی‌تواند جای غذای خانگی را بگیرد و طعم و مزه خاطره‌انگیز خانه را در ذهن افراد تداعی کند. همچنین، گروهی از افراد آشپزی را دوست دارند؛ ولی چون از این سرگرمی مفرح و خوشمزه چیزی نمی‌دانند، همیشه از امتحان کردن می‌ترسند. دراین‌زمینه، دانلود برنامه آشپزی برای موبایل یا تبلت راهکار هوشمندانه‌ای برای بهره‌مندی و کسب تجربه در آشپزی و امتحان غذاهای جدید است.

1. BigOven؛ بهترین برنامه آشپزی کامل

برترین اپلیکیشن های آشپزی

اپلیکیشن آشپزی BigOven یکی از بهترین برنامه های آشپزی است که تنوع زیادی از نظر دستورهای پخت غذا دارد. وجود بیش از 1 میلیون نوع غذا و امکان آپلود و افزودن غذاهای جدید از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن آشپزی جامع است. شایان ذکر است این برنامه هم در نسخه رایگان و هم در نسخه پولی عرضه می‌شود که نسخه پولی آن امکانات بیشتری دراختیار کاربران قرار خواهد داد. بااین‌همه، امکان به‌اشتراک‌گذاری و مشاهده غذاهای پخته‌شده سایرین هم از دیگر امکانات این نرم افزار آشپزی محسوب می‌شود.

2. Allrecipes: Easy Recipe Ideas؛ دانلود برنامه آشپزی با فیلم

برترین اپلیکیشن های آشپزی

یکی از برنامه‌های محبوبی که از نظر خیلی از کاربران، بهترین برنامه اشپزی برای ایفون و اندروید است، اپلیکیشن Allrecipes است. این برنامه بسیاری از ویژگی‌های ابتدایی که در یک برنامه آشپزی انتظارشان را دارید را دارا است. می‌توانید به انواع دستورهای پخت دسترسی داشته باشید، غذاهای مورد علاقه خود را ذخیره کنید و حتی به ویدیوهای آموزشی دسترسی داشته باشید.

برنامه یک گردانه شانس هم دارد که با استفاده از آن برنامه به‌صورت خودکار و شانسی یک غذا را برای پختن به‌شما معرفی می‌کند و علاوه بر دستور پخت، مواد موردنیاز را نیز به‌شما اطلاع می‌دهد. برنامه حتی لیست خرید هم دارد و در مجموع می‌تواند کاملترین برنامه آشپزی باشد.

3. COOKmate – My recipe organizer؛ بهترین برنامه آشپزی آفلاین

حرفه ای ترین برنامه آشپزی

COOKmate – My recipe organizer یک برنامه آشپزی بدون نیاز به اینترنت است که نسبت به رقبای خود کمی ساده‌تر است. هدف اصلی برنامه این است که خود شما یک بانک اطلاعاتی از دستورات پخت ایجاد کنید و بعدا به‌سرعت و از طریق برنامه به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. می‌توانید دستورات پختی که اضافه کردید را جستجو کنید و یا دستورات پخت سایت‌ها را با قراردادن لینک URL آن‌ها، به برنامه اضافه کنید. برنامه همچنین قابلیت سینک شدن بین دستگاه‌های مختلف از طریق دراپ‌باکس، ایجاد لیست خرید خودکار و غیره را نیز دارد.

  • دانلود برنامه COOKmate – My recipe organizer برای: اندروید | iOS

4. Cookpad

برترین اپلیکیشن های آشپزی

شاید بتوان Cookpad را یکی از بهترین اپلیکیشن های آشپزی با امکان برخورداری از شبکه اجتماعی نیز معرفی کرد. درواقع در این نرم افزار آشپزی، امکان مشاهده دستپخت دیگر کاربران و به‌اشتراک‌گذاری دستپخت کاربر نیز فراهم شده است؛ به‌طوری‌که شاید به‌نظر برسد این اپلیکیشن بیشتر شبکه اجتماعی پخت‌و‌پز است تا اپلیکیشن آشپزی. ناگفته نماند دستور پخت غذاهای مختلف نیز به‌صورت جدا در این نرم افزار آشپزی قرار داده شده است که کاربران می‌توانند با ساخت پروفایلی ساده از آن‌ها استفاده کنند.

5. Kitchen Stories

برترین اپلیکیشن های آشپزی

این برنامه را می‌توان حرفه ای ترین برنامه آشپزی به‌حساب آورد. در اپلیکیشن Kitchen Stories شما علاوه بر دستور پخت غذاهای مختلف، به راهنماهای ویدیویی، راهنمای قدم به قدم تصویری و همچنین آموزش‌های ویدیویی برای یادگیری اصول اولیه آشپزی نیز دسترسی خواهید داشت. برنامه همچنین از قابلیت ساخت لیست خرید خودکار و تبدیل واحدهای مختلف پشتیبانی می‌کند.

شما همچنین می‌توانید دستورات غذاها را بوک‌مارک کنید تا بعدا بتوانید به‌سرعت به‌ آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برنامه کاملا رایگان است و به جز چند ایراد جزیی، نمی‌توان اشکالی به آن وارد کرد.

6. KptnCook

برترین اپلیکیشن های آشپزی

یکی از گزینه‌های شاخصی که برای دانلود بهترین برنامه آشپزی اندروید و آیفون می‌توانید مدنظر داشته باشید، اپلیکیشن KptnCook است. بیشتر برنامه‌های آشپزی شما را به یکباره بین انواع غذاها رها می‌کنند اما این اپلیکیشن هر روز یک غذای متفاوت برای درست کردن به‌شما پیشنهاد می‌دهد.

اپلیکیشن KptnCook همچنین دارای آموزش تصویری، غذاهای مخصوص در دسته‌بندی‌های مختلف مثل گیاهی و یا با پروتئین بالا است. این برنامه کاملا رایگان است و هیچ خرید درون برنامه‌ای نیز ندارد؛ به همین خاطر می‌توان آن را بهترین برنامه آشپزی آسان به‌حساب آورد. برنامه‌ای که در آینده احتمالا ویژگی‌های جدیدتری نیز ارائه خواهد کرد.

7. Tasty؛ از برترین اپلیکیشن های آشپزی

یکی دیگر از اپلیکیشن‎‌های آشپزی رایگان اپلیکیشن آشپزی Tasty است. فراهم‌بودن ویدئو مربوط به آشپزی و دستورپخت غذای مرتبط درکنارهم از ویژگی‌های برجسته این نرم افزار آشپزی محسوب می‌شود. همچنین، بیان مرحله‌به‌مرحله دستورها به‌همراه روشن‌ماندن صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت در زمان غذا پختن، از دیگر ویژگی‌های خوب نرم افزار آشپزی Tasty است. علاوه‌بر‌این، برخورداری از فیلتری مناسب در زمان جست‌وجو که امکان پیداکردن انواع غذاها مثلا برای گیاه‌خواران یا افراد دارای رژیم غذایی، جزو امکانات کاربردی برنامه آموزش آشپزی حرفه ای Tasty است.

8. اپلیکیشن آشپزی Yummly

بهترین برنامه اشپزی برای ایفون

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آشپزی حاضر در فهرست برترین های این مقاله، برنامه Yummly است. درواقع، ویژگی اصلی نرم افزار آشپزی Yummly را می‌توان موتور جست‌وجوی قدرتمند آن دانست. در این برنامه آشپزی مانند سایر برنامه ها، شاهد دستور پخت غذاهای متنوع هستیم؛ به‌طوری‌که اگر کاربران در رژیم باشند و هوس همبرگر هم کنند، می‌توانند دستور تهیه نمونه رژیمی همبرگر را در آن پیدا کرده و غذای دلخواه خود را درست کنند. علاوه‌براین، بعد از مدتی استفاده، برنامه می‌تواند سلیقه غذایی کاربران را حدس بزند و پیشنهادهایی در‌این‌زمینه ارائه دهد.

9. Whisk

برترین اپلیکیشن های آشپزی

این برنامه نیز یکی از برترین اپلیکیشن های آشپزی است و امکان ذخیره کردن دستورات پخت را از هر سایتی با استفاده از لینک مستقیم، می‌دهد. شما همچنین می‌توانید به دستوراتی که سایر کاربران در برنامه ذخیره کردند نیز دسترسی داشته باشید. همچنین برنامه دارای گروه‌های مختلفی است که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و سوالات خود در مورد غذاهای مختلف را بپرسید.

برنامه دارای 32 دسته‌بندی مختلف غذاها از جمله کانادایی، هندی، مراکشی و ویتنامی است. افزون بر این می‌توانید به غذاهای گیاهی، بدون گلوتن و غیره نیز دسترسی داشته باشید.

10. Food Network in the Kitchen

برنامه آشپزی ایرانی

با کمک این برنامه به دستورهای آشپزی آشپزهای شبکه Food Network دسترسی خواهید داشت. در این برنامه آشپزی، بیش از 70 هزار دستور پخت غذا برای صبحانه و ناهار و شام وجود دارد که علاقه‌مندان آشپزی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. علاوه‌بر دستورهای غذا، فیلم‌ها و تصاویر مربوط به غذاهای مختلف در این برنامه آشپزی گردآوری شده است. همچنین در قسمت جست‌وجوی این برنامه، امکان جست‌وجوی سرآشپز مدنظر و جست‌وجوی غذا با کمک مواد غذایی نیز وجود دارد.

11. SideChef

برترین اپلیکیشن های آشپزی

یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای دانلود برنامه آشپزی برای موبایل می‌توانید مدنظر داشته باشید، اپلیکیشن SideChef است که در آن بیش از 18 هزار دستور پخت انواع غذا برای افراد تازه‌کار گردآوری شده است. علاوه‌بر‌این، آموزش ساده و گام‌به‌گام دستور پخت غذا درکنار تصاویر و ویدیوها و تایمرها باعث شده است کاربران بتوانند تعامل خوبی با این اپلیکیشن آشپزی برقرار کنند. در این برنامه، افراد می‌توانند حجم غذای موردنیاز خود را مشخص کنند تا برنامه به آن‌ها اعلام کند چه میزان از هر ماده غذایی برای پخت غذا لازم خواهد بود.

برترین برنامه های آشپزی ایرانی

به‌عنوان کاربر ایرانی موبایل باید اشاره کنیم که برترین اپلیکیشن های آشپزی ایرانی می‌توانند کاربردی‌تر باشند. شایان ذکر است تعداد زیادی از این برنامه‌ها برای دانلود در گوگل‌پلی مختلف وجود دارند؛ ولی باید خاطرنشان کنیم تنها تعداد اندکی از آن‌ها واقعا باکیفیت هستند که درادامه چند نمونه از این اپلیکیشن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

1. آشپزخونه

برنامه آشپزی ایرانی

آشپزخونه یکی دیگر از برترین اپلیکیشن های آشپزی ایرانی است که دستور پخت 2500 نوع غذای مختلف در آن دیده می‌شود. در این برنامه آشپزی، کاربران می‌توانند با دستور پخت انواع غذاهای متنوع، از دسر و نوشیدنی گرفته تا انواع غذاهای اصلی و شیرینی‌های متنوع آشنا شوند. البته برنامه از سال 2020 به‌روزرسانی نشده است و ممکن است درست کار نکند.

2. کتاب آشپزی

برنامه آشپزی ایرانی

یکی از محبوب‌ترین برنامه های آشپزی ایرانی رایگان، اپلیکیشن کتاب آشپزی است. یک برنامه جامع که می‌تواند تمام نیازهای شما در آشپزخانه را پاسخ دهد. در برنامه می‌توانید به دستور پخت غذاهای مختلف در دسته‌بندی‌های متفاوت دسترسی داشته باشید. کتاب آشپزی همچنین تصویر غذاها را نیز به‌شما نشان می‌دهد و امکان به‌اشتراک گذاری دستور پخت را نیز دارد.

با استفاده از آن می‌توانید به دستور پخت انواع غذاهای پلویی، کبابی، خورشتی و خارجی را در کنار انواع پیتزاها و غذاهای دریایی دسترسی پیدا کنید.

  • دانلود اپلیکیشن کتاب آشپزی برای: اندروید

3. برنامه آشپزی ایرانی آشپزی با سرآ

برنامه آشپزی ایرانی

آشپزی با سرآشپز پاپیون، شاید کاملترین برنامه آشپزی ایرانی باشد. در این نرم افزار آشپزی، دستور پخت بیش از چهارهزار غذای ایرانی و خارجی آمده است. با‌این‌حساب، می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آشپزی ایرانی نیز معرفی کرد. دستور تهیه انواع سوپ، مربا، آش، ترشی، نوشیدنی و انواع غذا، ازجمله محتوای گردآوری‌شده در این برنامه محسوب می‌شود.

  • دانلود برنامه آشپزی با سرآ برای: اندروید

4. برنامه آشپزی ایرانی مرجع کامل آشپزی

برنامه آشپزی ایرانی

برنامه ایرانی بعدی، اپلیکیشن مرجع کامل آشپزی است. این برنامه علاوه بر دستور پخت غذاهای ایرانی، از غذاهای غربی نیز پشتیبانی می‌کند و بیش از 1 هزار غذای مختلف را با دستور آماده‌سازی و پخت و همچنین مواد مورد نیاز، در اختیار شما قرار می‌دهد. برنامه دارای دستور پخت پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر، فست فود و نوشیدنی‌های مختلف است.

  • دانلود برنامه مرجع کامل آشپزی برای: اندروید

سخن پایانی

آشپزی جزو یکی از سرگرمی‌های لذت‌بخش است و مهم‌تر از همه به‌عنوان حرفه نیز شناخته می‌شود. برای یادگیری آشپزی کافی است دستور پخت و مواد غذایی موردنیاز را دراختیار داشته باشید و اندکی دقت و حوصله را چاشنی کار کنید. اگر هم نتیجه کار درست از کار درنیامد، ایرادی ندارد و می‌توانید تجربه دیگری برای خود رقم بزنید.

با تمام این‌ها، داشتن بهترین برنامه آشپزی به شما کمک خواهد کرد لذت پخت‌و‌پز را با مشکلات کمتری دنبال کنید. امیدواریم اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر اپلیکیشن دیگری در‌این‌زمینه می‌شناسید، در بخش دیدگاه‌ها می‌توانید با ما و سایر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو