انواع فرم لب را بشناسید

منبع: زیبامون

5

1401/10/17

17:48


در این مقاله دسته بندی مشخصی از انواع لب‌ها را گرد هم آورده‌ایم و شما با استفاده از این مقاله می‌توانید با انواع شکل لب و تغییراتی که می توانید در آنان به وجود آورید، آشنا شوید.

انواع فرم لب  را بشناسید

لب‌ها یکی از اجزای صورت انسان‌ها بوده که انواع مختلفی دارند و فرم لب هر فرد عمدتا به ویژگی‌های ژنتیکی او بستگی خواهد داشت. عامل ژنتیک ساختار صورت و ویژگی‌های کلی آن را تعیین می‌کند. اما با وجود این عامل، نوع رفتار ما با لب‌هایمان نیز می‌تواند تغییراتی در ظاهر آنان ایجاد کند. لبخند، اخم و سایر حرکاتی که با لب‌هایمان انجام می دهیم، سبب ایجاد تغییراتی در ظاهر آن خواهد شد. می‌توان بیان داشت که لب‌ها مانند اثر انگشت هر فرد منحصر به فرد بوده و خطوط روی لب هر فرد مختص خود اوست. ما در این مقاله دسته بندی مشخصی از انواع لب‌ها را گرد هم آورده‌ایم و شما با استفاده از این مقاله می‌توانید با انواع شکل لب و تغییراتی که می توانید در آنان به وجود آورید، آشنا شوید.

 

طبقه بندی انواع لب‌ها

به طور کلی دو روش وجود داشته که به وسیله آن می‌توان انواع لب‌ها را طبقه بندی کرد. یکی از این روش‌ها فرم لب و دیگری اثر لب ( عاملی شبیه به اثر انگشت) است. در ادامه به بررسی هر یک از این دو مورد می‌پردازیم.

 

فرم لب

فرم یا شکل لب‌ها می‌تواند قلوه‌ای (درشت) یا قیطانی (باریک)، به شکل قلب یا گرد و انواع شکل‌های مختلف دیگر باشد. به دلیل این که دسته بندی چنین ویژگی‌های منحصر به فردی دشوار است، محققان در حال ایجاد مدل‌هایی هندسی و کامپیوتری برای توصیف دقیق شکل لب‌ها هستند.

 

اثر لب

این روش طبقه بندی بر اساس الگوی خطوطی که روی لب‌های هر فرد وجود دارد، انجام می‌شود. محققان وجود 5 نوع الگو را روی لب‌های افراد ثابت کرده‌اند. این 5 الگو شامل موارد زیر است:

  • نوع اول: خطوطی عمودی که روی تمام یا بخشی از نواحی لب وجود دارد.
  • نوع دوم: خطوطی که به شکل حرف کوچک l انگلیسی بوده و به صورت مستقیم از بالا به پایین وجود دارد.
  • نوع سوم: خطوط شاخه داری که همچون حرف y انگلیسی هستند.
  • نوع چهارم: خطوطی که در تقاطع یکدیگر قرار گرفته‌اند.
  • نوع پنجم: خطوطی که با یکدیگر تشکیل شبکه داده‌اند.
  • نوع ششم: خطوطی که ترکیبی از انواع مختلف هستند و در هیچ یک از گروه‌ها بالا قرار نمی‌گیرند.

 

انواع فرم لب

حال که با روش‌های طبقه بندی لب‌ها آشنا شدیم، می‌توانیم انواع فرم لب را مورد بررسی قرار دهیم. این شکلها برای همه افراد منحصر به فرد بوده و همانطور که گفته شد، عامل ژنتیک تاثیر به سزایی در شکل‌گیری این فرم‌ها خواهد داشت. ما علاوه بر بیان انوع شکل لب‌ها، روش‌های آرایشی را نیز که شما به وسیله آن‌ها می‌توانید به زیباتر شدن لب‌هایتان کمک کنید، در این مقاله جمع آوری کرده‌ایم.

 

لب‌هایی که ناحیه پایینی آن درشت‌تر است

 

 

اکثر افراد لب‌های پایینی درشت‌تری دارند. با وجود زیبایی این مدل برخی افراد تمایل دارند قسمت‌های پایین و بالای لب آن‌ها همخوانی داشته باشد. افرادی که دارای این فرم لب هستند، بهتر است برای آرایش لب خود به این صورت عمل کنند که لب بالایی خود را پس از زیر سازی مناسب، بالاتر از خط اصلی و با لوازم آرایشی بهداشتی از قبیل رژ لب و مداد پوشش دهند. به گونه‌ای که هر دو لب آن‌ها دارای بافتی یک دست و البته به یک اندازه شود. در غیر این صورت با زیبایی هر چه تمام می‌توانند از روی خط‌های طبیعی به آرایش بپردازند و فرم طبیعی لب خود را به زیبایی در معرض نمایش قرار دهند.

بهتر است در انتخاب و خرید لوازم آرایش لب به شدت وسواس به خرج دهید، و بهترین محصولات آرایش لب مانند رژلب را خریداری کنید. اگر شناخت محصول اصل از فیک برایتان سخت است، پیشنهاد می دهیم به سراغ فروشگاهی بروید که بتوانید به آن اعتماد کنید. فروشگاه اینترنتی مدیسه بهترین گزینه پیشنهادی ما به شماست. برای اثبات این حرف می‌توان به کسب مقام نخست به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی مد در جشنواره برند محبوب اشاره کرد. مدیسه توانست این مقام را با آرای مردم و مصرف‌کنندگان به‌دست آورد.

 

لب‌هایی که ناحیه بالایی آن درشت‌تر است

چنین افرادی نیز می‌توانند خط لب پایینی خود را با استفاده از مداد لب کمی پایین‌تر از خط طبیعی بکشند و از رژ لب رنگ روشن‌تر برای لب پایینی و رنگ تیره‌تر برای لب بالایی استفاده کنند. در صورت تمایل برای همخوانی رنگ‌های لب پایین و بالا نیز می‌توان از سایه سفید برای قلوه‌ای نشان دادن لب بهره‌مند شد. بهتر است سایه سفید را در نقاط میانی لب پایینی استفاده کرد. با مدل آرایش لب بدون شک زیباترین آرایش لب را برای این فرم لب به ارمغان خواهند آورد.

 

لب‌های باریک

برخی افراد به صورت کلی لب‌های باریکی دارند. چنین لب‌هایی را قیطانی نیز می‌نامند. برای آرایش لب باریک و درشت‌تر جلوه دادن این مدل لب بهتر است از زیرسازی مناسب برای لب بالا و پایین با رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کرد. پس از تکمیل مرحله زیرسازی باید با استفاده از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره با براش حالتی طبیعی به فرم لب‌ها بخشید. باید دقت کرد آرایش لب این مدل باید با نهایت دقت انجام شود تا ظاهرسازی لب مشخص نشود.

 

لب‌های قلوه‌ای و درشت

 

 

خانم‌هایی که دارای فرم لب قلوه‌ای و درشت هستند، یعنی لب پایینی و بالایی آن‌ها ضخیم و درشت است باید با توجه به فرم صورت آرایش لب قلوه‌ای را تکمیل کنند. در صورتی که چهره‌ای بزرگ و پهن داشته باشند، هیچ مشکلی برای آرایش نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند برای کشیدن خط لب از روی خط اصلی اقدام کنند، ولی چنانچه لب‌های درشت آن‌ها روی صورتی ظریف و باریک قرار دارد، بهتر است با کشیدن خط از داخل لب به کوچک‌تر کردن لب‌ها اقدام کنند و با آرایش چشم و گونه‌ها کانون توجه را از روی لب‌ها تغییر دهند.

 

لب‌های تخت

 

 

افرادی که برجستگی خاصی روی فرم لب خود ندارند به راحتی می‌توانند با استفاده از رنگ‌های تیره در گوشه و کناره‌های لب و رنگ‌های روشن و براق در ناحیه میانی لب به آن‌ها فرمی برجسته و زیبا ببخشند. باید توجه کرد محو کردن و ترکیب این دو رنگ باید به گونه‌ای باشد که مرز دو رنگ مشخص نشود. در صورت تمایل برای استفاده از یک رنگ رژ می‌توان نقاط میانی لب را با رژ براق یا برق لب میکاپ کرد. چنین خانم‌هایی با این تکنیک به راحتی می‌توانند تجربه آرایش لب جدید را داشته باشند.

 

لب متقارن یا بیضی شکل

 

 

افرادی که فرم بالا و پایینی لب آن‌ها یک اندازه باشد، لبی متقارن یا بیضی شکل دارند. برای آرایش لب چنین افرادی بهتر است خط لب بالایی را کمی بالاتر از خط طبیعی و به صورت صاف و بدون ناهمواری رسم کرد. همچنین ترسیم برجسته‌تر قسمت V می‌تواند به هرچه زیباتر شدن آرایش لب دخترانه کمک کند.

 

کدام فرم لب کدام مدل آرایش لب؟

اکنون فرم لب ها را شناختید، بهتر است تا مدل آرایش مناسب لب‌های خود را بشناسید. برای دیدن انواع مدل آرایش لب برای انواع فرم لب، پیشنهاد می‌دهیم حتما به مجله مدیسه سری بزنید و انواع مدل آرایش لب را ببینید و سپس دست به انتخاب دقیق‌تری برای لب‌های خود بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو