معرفی راهکارهای کاهش تعریق با طب سنتی

معرفی راهکارهای کاهش تعریق با طب سنتی


منبع: آرگا

3

1401/10/23

11:38


درمان گیاهی کاهش تعریق با طب سنتی امکان پذیر می باشد از این رو اگر می خواهید در این رابطه اطلاعاتی بدست اورید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

کاهش تعریق با طب سنتی امکان پذیر می باشد و شما می توانید به راحتی و با استفاده از رو های خاص مشکل خود را حل نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا روش هایی را برایتان معرفی کنیم و بدون استفاده از دارو های خاص میزان تعریق خود را کاهش دهید.

با استفاده از پرهیز از مواد غذایی کم تر عرق کنید.

تکنیک های خاص برای کاهش تعریق با طب سنتی

عرق کردن بیش از حد می تواند بسیار آزار دهنده باشد از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در مورد نحوه درمان آن داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید این مشکل را به راحتی رفع کرده و مشکلات بی شما دیگری برایتان ایجاد خواهد شد.

پرهیز از مواد غذایی خاص

  • غذا های فرآوری شده از ساده ترین غذاهایی می باشند که می باید از ان ها استفاده کنید. این غذاها می تواند منجر به از بین رفتن سلامتی بدن شوند زیرا مواد شیمیایی بسیار زیادی در آن ها استفاده شده  است و می تواند تاثیراتی بر روی غدد تعریق بگذارد.
  • استفاده از کافئین بیش از حد نیز می تواند منجر به افزایش تعریق بدن شود از این رو برای این که کم تر عرق کنید نیاز است تا از خوردن نوشیدنی های کافئین دار تا حدودی خودداری نمایید.
  • غذا های تند نیز می تواند منجر به تحریک شدید سیستم عصبی شود و در نهایت میزان تعریق شما افزایش خواهد یافت.
  • استفاده از الکل و دخانیات می تواند منجر به ایجاد اختلالات شدید در گردش خون شود از این رو با پرهیز از این موارد می توانید از تعریق زیاد در بدن پیشگیری نمایید.

پرهیز از حمام با آب داغ

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در جهت کاهش میزان تعریق انجام دهید این است که از حمام آب داغ بپرهیزید. اگر بیش از حد در حال تعریق می باشید بهتر است از دوش آب سرد در این زمینه استفاده نمایید.

تعریق زیاد و رو های درمانش در خانه

طب سوزنی

یکی دیگر از روش هایی که می تواند در طب سنتی به شما کمک کند تا بتوانید میزان تعریق خود را کاهش دهید کمک گرفتن از طب سوزنی می باشد. طب سوزنی یکی از ساده ترین کارهایی است که در درمان تعریق زیاد موثر می باشد و در این روش انرژی بدن شما به تعادل می رسد و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

نوشیدن آب زیاد

اگر بتوانید آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید دیگر از شر تعریق زیاد راحت خواهید شد و به توصیه پزشکان در طی روز می توانید بین ۶ الی ۸ لیوان آب بنوشید.

انجام یوگا

یوگا یکی از تمرین های خاص می باشد و می تواند میزان استرس و اضطراب فرد را کاهش دهد از این رو کاهش اضطراب می تواند میزان تعریق را نیز به شدت کاهش دهد.  این مورد برای افرادی که دارا اضافه وزن هستند و تعریق زیادی دارند به شدت مناسب می باشد.

یوگا و کاهش تعریق

استفاده از خوراکی های خاص

اگر بتوانید تغذیه ای درست داشته باشید در کمترین زمان ممکن می توانید این مشکل خود را از بین برده و در نهایت میزان تعرق تان را کنترل نمایید. استفاده از انواع ویتامین ها و مواد مغذی برای سلامت بدن بسیار لازم و ضروری می باشد از این رو باید سعی کنید این مواد را با روش های طبیعی به بدن خود برسانید. کمبود ویتامین b یکی از مشکلات بزرگ در بدن می باشد و می تواند منجر به تجمع سموم شود.  تجمع سموم در بدن زمانی که بدن نتواند آن را از بدن دفع نماید می تواند منجر به ایجاد تعریق شدید شود بنابراین باید سعی کنید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

گلاب

گلاب دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد از این رو اگر از این ماده استفاده کنید می توانید اضطراب را در بدن کاهش داده و در نهایت از بروز تعریق بیش از حد با استفاده از طب سنتی پیشگیری خواهید کرد.

دمنوش مریم گلی

یکی از دمنوش های بسیار خوب که در طب سنتی برای پیشگیری از تعریق زیاد استفاده می شود مریم کلی می باشد. این دمنوش دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد از این رو می توانید به جای چای از آن استفاده کرده و از فواید آن بهره مند شوید.

آب زرشک

از دیگر موادی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید میزان تعریق خود را کاهش دهید آب زرشک با مقداری عسل می باشد که باید به صورت روزانه از آن استفاده کنید تا تاثیراتی که بر این مشکل دارد را بتوانید بعد از چند روز مشاهده نمایید.

عرق کردن کم تر با استفاده از آب زرشک

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از موادی می باشد که هم می توانید آن را بنوشید و هم می توانید ان را به صورت موضعی برای رفع بوی بد عرق خود استفاده نمایید. تاثیر این ماده بسیار زیاد می باشد و در عرض کم تر از چند روز می تواند مشکلات شما را از بین برده و دیگر از تعریق زیاد اذیت نخواهید شد.

عرق کاسنی

این عرق گیاهی را می توانید از عطاری های تهیه نمایید و اگر به صورت روزانه از آن استفاده نمایید می توانید به کاهش تعریق با استفاده از طب سنتی بپردازید.

رطب

بسیاری از افراد فکر می کنند که رطب دارای طبعی گرم می باشد که بسیار اشتباه می کنند. مزاج آن بسیار متعادل می باشد و می تواند مشکل شما را در تعریق زیاد از بین ببرد.

جوش شیرین

جوش شیرین دارای خاصیت قلیایی می باشد و می تواند میزان اسید ها را در بدن به تعادل برساند. این ماده سفید رنگ با تنظیم PH بدن می تواند از بروز تعریق شدید پیشگیری نماید. استفاده از این ماده موضعی می باشد و کافی است ان را با مقداری آرد ذرت و سودا ترکیب کرده و به بدن خود بزنید و بعد از چند دقیقه بدن خود را با آب ولرم شستشو دهید.

کاهش تعریق با طب سنتی

روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز از بهترین موادی می اشد که به شما کمک می کند تا بتوانید میزان تعریق خود را به شدت کاهش دهید. برای استفاده از این روش کافی است تا مقداری از این روغن را به زیر بغل خود بمالید و یا حتی از آن دئودورانت تهیه کنید و برای این کار کافی است مقداری از این روغن را با اسطوخودوس ترکیب کرده و روزانه از آن استفاده نمایید.

چای سیاه

استفاده از چای سیاه نیز یکی از راه های بسیار کم هزینه می باشد و دارای دو خاصیت ضد تعریق می باشد و بهتر است برای ان روش از چای کیسه ای استفاده شود و بگذارید خوب چای ها دم کشیده و خنک شود و بعد کیسه ها را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی نقاط تعریقی بگذارید تا این مشکل شما حل شود.

روغن فندق

از دیگر روش های کاهش تعریق با طب سنتی استفاده از روغن فندق می باشد. این روغن دارای مقادیر بسیار زیادی از تانن ها می باشد و می تواند میزان تعریق زیاد را به شدت کاهش داده و این مشکل را برای شما از بین ببرد.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از بهترین خنک کننده ها می باشد و می تواند دمای بدن را تنظیم نماید از این رو برای این که میزان تعریق خود را کاهش  دهید می توانید از آن استفاده کنید. این ژل را باید برای مدتی روی ناحیه تعریقی بگذارید و بعد از چند دقیقه با آب سرد این ناحیه را بشویید.

آلوئه ورا بهترین راه کاهش تعریق

استفاده از روس های گفته شده در صورتی موثر می باشند که هیچ بیماری خاصی در این زمینه نداشته باشید در غیر این صورت باید زیر نظر متخصص باشید و سعی کنید از روش هایی که برایتان تجویز می شوند استفاده کنید. در پایان نیز می توانید درمان سوزش بینی و درمان تب و لرز را نیز در این زمینه مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو