تفاوت چرم فلوتر یا سنگ‌ریزه با چرم سافیانو و الگانت

تفاوت چرم فلوتر یا سنگ‌ریزه با چرم سافیانو و الگانت


منبع: مدیسه

3

1402/2/11

11:09


محصولات چرمی یکی از پرکاربردترین و گران‌ترین محصولاتی هستند که به‌صورت‌های متفاوت در بازار به فروش می‌رسند. چرم فلوتر یا

تفاوت چرم فلوتر یا سنگ‌ریزه با چرم سافیانو و الگانت

محصولات چرمی یکی از پرکاربردترین و گران‌ترین محصولاتی هستند که به‌صورت‌های متفاوت در بازار به فروش می‌رسند. چرم فلوتر یا سنگ‌ریزه از جمله چرم‌هایی است که به‌دلیل کیفیت و لطافت بالای خود طرفداران بسیاری دارد. این چرم در کنار چرم‌های سافیانو و الگانت زیبایی و درخشش ظاهر شما را چندین برابر نشان خواهد داد.

این چرم‌ها به‌دلیل بافت طبیعی خود ظرافت و شیک بودن استایل شما را بیشتر نشان می‌دهند. البته میزان آسیب‌پذیری آنها نسبت به انواع چرم‌های مصنوعی بسیار بالاتر است. بنابراین اگر به تولیدات چرمی مانند کیف، کفش و غیره علاقه دارید و دوست دارید محصولات زیبا و باکیفیتی را خریداری کنید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید که محصول چرمی مورد نظر خود را به‌راحتی انتخاب کنید.

چرم فلوتر چه نوع چرمی است؟

چرم فلوتر چیست؟

این نوع چرم که در لاتین به آن (Floater Leather) یا چرم شرانک می‌گویند، از پوست گاو یا بز تهیه می‌شود و دارای انواع متنوعی است. چرم‌های فلوتر برای نرم‌تر شدن و افزایش کیفیت قبل از استفاده به‌مدت ۲۴ ساعت درون محلول شیمیایی قرار می‌گیرند. در این صورت انعطاف آن‌ها بیشتر می‌شود و راحت‌تر برای تولید انواع اکسسوری، کیف و کفش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرم‌های فلوتر دارای سطحی صاف با کمی برجستگی ملایم هستند که آن‌ها را به نام چرم‌های سنگ‌ریزه نیز می‌شناسند. چرم‌های مورد نظر از لحاظ مقاومت و دوام نیز کیفیت بالایی دارند و در برابر خراش یا ساییدگی و کشش بسیار مقاوم هستند.

طرح‌های چاپی چرم فلوتر مصنوعی نیز روی انواع پوست بز و گاو به‌صورت دانه‌هایی با اندازه‌های متفاوت قابل‌اجرا است. این برجستگی‌های ملایم، جذابیت و ظاهر اکسسوری‌های مردانه و زنانه را بیشتر نشان‌می‌دهد. البته این نوع چرم علاوه بر کیف و کفش در تولید انواع روکش مبلمان، کمربند، دستکش و غیره کاربرد گسترده‌ای دارد.

بافت این چرم بسیار یکدست، دارای ضخامت مناسب، لطافت کافی و ظاهری طبیعی با درخشندگی ملایم است. از این رو تقاضا برای خرید محصولات چرمی فلوتر در حد بالایی قرار دارد.

چرم الگانت چیست؟

چرم الگانت

یکی دیگر از چرم‌های بسیار باکیفیت و بادوام که در تولید انواع محصولات چرمی شیک به کار می‌رود، چرم الگانت نام دارد. این نوع چرم پرطرفدار از قیمت بالایی نیز برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از افراد ثروتمند محصولات تولید شده با این چرم را سفارش می‌دهند.

این چرم طبیعی را با نام شبرو نیز می‌شناسند. چرم‌های الگانت شباهت بسیاری به چرم‌های فلوتر دارند. به همین دلیل تشخیص آن‌ها از یکدیگر کاری دشوار است.

لیست قیمت انواع کیف و کفش زنانه لوکس و ترند سال

 

این چرم‌ها نیز از بالاترین لایه پوست گاو و بز تهیه می‌شوند و بعد از دباغی کیفیت، نرمی، براقیت و انعطاف آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین رنگ‌آمیزی این نوع چرم‌ها نیز با دستگاه رنگ‌پاشی به‌راحتی صورت‌می‌گیرد. این چرم‌ها بیشتر در تولید کیف پول زنانه و دخترانه استفاده می‌شوند و مقاوم‌ترین، باکیفیت‌ترین و گران قیمت‌ترین چرم‌های طبیعی هستند.

تفاوت چرم فلوتر و الگانت در چیست؟

حال که با چرم‌های فلوتر و الگانت آشنا شده‌اید، شاید بپرسید که تفاوت این چرم‌ها با یکدیگر چیست؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مهم‌ترین تفاوت‌های این دو چرم را با یکدیگر عنوان می‌کنیم.

تفاوت بافت چرم‌ها

تفاوت‌های چرم فلوتر و الگانت

چرم‌های الگانت دارای سطحی صاف‌تر و یکدست‌تر از چرم‌های فلوتر هستند و برآمدگی سنگ‌ریزه مانندی روی آن‌ها وجود ندارد. اما چرم‌های فلوتر با ظاهری به‌صورت دانه‌های درشت دیده می‌شوند.

 مقاومت و استحکام چرم‌ها

-تفاوت ظاهری چرم فلوتر و الگانت

چرم فلوتر مشکی یکی از پرکاربردترین چرم‌های موجود در بازار است که نسبت به چرم‌های الگانت مقاومت و استحکام بالاتری دارد. به همین دلیل محصولاتی که با این چرم‌ها تولید می‌شوند، ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

جذابیت ظاهری چرم‌های الگانت و فلوتر

چرم‌های الگانت در مقایسه با چرم‌های فلوتر ظاهری جذاب‌تر و درخشنده‌تر دارند. زیرا روی این چرم برجستگی وجود ندارد و همین امر موجب محبوبیت آنها شده‌است.

مطالب دیدنی:  اصولی ترین روش های نگهداری از کفش چرم

 

قیمت متفاوت چرم‌ها

قیمت متفاوت چرم‌ها

قیمت متفاوت چرم‌ها

بسیاری از علاقه مندان به محصولات چرمی مانند کیف چرم زنانه تمایل به خرید چرم‌های الگانت دارند‌. البته قیمت این چرم از چرم‌های فلوتر بالاتر است و همین امر آن را بسیار خاص و لوکس کرده است. از این رو افراد ثروتمند مخاطبان اصلی محصولات چرمی تولیدشده با چرم‌های الگانت هستند.

تفاوت چرم فلوتر با چرم سافیانو چیست؟

تفاوت چرم فلوتر با چرم سافیانو

یکی دیگر از انواع چرم‌های طبیعی که در بین تولیدکنندگان محصولات چرمی بسیار پرطرفدار است، چرم سافیانو (Saffiano) نام دارد. این چرم نیز دارای بافت ریزی است که آن را از سایر چرم‌ها به‌خصوص چرم‌های فلوتر متمایز کرده است.

چرم‌های سافیانو دارای بافتی فشرده هستند که بافت آن‌ها از طریق روش مهر زنی به‌صورت الگوی درشت و متقاطع دیده‌ می‌شود. این چرم‌ها بعد از دباغی شدن با موم پوشانده می‌شوند که مقاومت و نرمی آن‌ها افزایش پیدا کند. چرم سافیانو برخلاف چرم‌های فلوتر به‌طور مستقیم رنگ آمیزی نمی‌شود، اما با اضافه کردن رنگ به رزین ترکیب رنگی متفاوتی از آن را تولید می‌کنند.

این نوع از چرم‌ها دارای روکش مومی بسیار مقاوم و بادوامی هستند. از این رو احتمال ایجاد خش و ساییدگی روی آن‌ها بسیار کم است. همچنین چرم‌های سافیانو نسبت به چرم‌های فلوتر درخشش بیشتری دارند و به‌دلیل روکش مومی روی آن‌ها راحت‌تر قادر به تمیزکردن این نوع از چرم‌ها خواهید بود.

در صورتی که برای استفاده روزانه خود نیاز به محصولات چرمی دارید، بدون شک انتخاب چرم‌های سافیانو بهترین گزینه است. زیرا علاوه‌بر قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به سایر چرم‌ها، نگهداری از آن‌ها نیز راحت‌تر است. سطح این نوع چرم‌ها برخلاف چرم‌های فلوتر بسیار سخت و سفت است و حتی به‌مرور زمان نیز نرم نمی‌شود. به همین دلیل دوام آن‌ها بسیار بالا است.

همچنین روکش موم مصنوعی روی این چرم‌ها موجب می‌شود که در شرایط بارندگی هیچ قطره آبی به داخل کیف یا کفش تولیدشده با این چرم نفوذ پیدا نکند. البته بهتر است تمامی محصولات چرمی در مجاورت آفتاب و باران شدید قرار نگیرند که بدین طریق طول عمر آن‌ها افزایش پیدا کند.

چرم‌فلوتر بهترین انتخاب برای شیک پوشان …

مطالب پربازدید:  انواع پارچه مجلسی برای دوخت لباس‌های مجلسی شیک

 

چرم فلوتر قهوه ای و مشکی دو رنگ پرطرفدار از این نوع چرم‌ها هستند که محصولات متنوعی از آن‌ها به تولید می‌رسد. این چرم‌ها از بافتی سنگ‌ریزه مانند برخوردار هستند که ظاهری جذاب به آنها بخشیده‌است. همچنین نرمی و انعطاف این نوع از چرم‌ها نسبت به چرم‌های سافیانو بالاتر است.

این مدل چرم‌های طبیعی از پوست گاو و بز تولید می‌شوند و برخلاف چرم‌های الگانت از قیمت‌های مقرون به صرفه تری برخوردار هستند. به همین دلیل اگر به‌دنبال یک محصول چرمی مانند یک کیف چرم زنانه بسیار شیک، مقاوم و نرم می‌گردید، کیف‌های تولیدشده با چرم‌های فلوتر را در اولویت خود قرار دهید.

 

منبع : flutter

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو