معرفی گرانج چیست و 10 ایده استایل گرانج مردانه و زنانه

معرفی گرانج چیست و 10 ایده استایل گرانج مردانه و زنانه


منبع: مدیسه

4

1402/2/12

09:10


اگر به حوزه مد و پوشاک علاقه دارید، حتما تاکنون نام استایل گرانج را شنیده‌اید. گرانج یکی از استایل‌های محبوب

معرفی گرانج چیست و 10 ایده استایل گرانج مردانه و زنانه

اگر به حوزه مد و پوشاک علاقه دارید، حتما تاکنون نام استایل گرانج را شنیده‌اید. گرانج یکی از استایل‌های محبوب در بین دختران و پسران امروزی است که به‌دلیل تنوع بی‌نظیر لباس‌ها و اکسسوری‌ها در این سبک قادر خواهید بود در تمامی فصول سال تیپ و استایل مورد علاقه خود را داشته‌باشید. برای آشنایی با ویژگی‌ها و عناصر پایه این استایل با همراهی خود ما را خوشحال کنید.

استایل گرانج (Grunge) چیست و دارای چه ویژگی‌هایی است؟

استایل گرانج (Grunge) چیست

از آنجایی که سبک پوشش گرانج با آراستگی و آرایش مخالف است، بسیاری از افراد آن را می‌پسندند و طرفداران آن در تمام جهان روز به‌روز در حال افزایش است. استایل گرانج در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و برخی از دختران و پسران جوان به‌سمت این پوشش کشیدن شده‌اند.

البته این استایل امروزه دیگر مانند قدیم ارزان قیمت نیست و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان روی این مد سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های مهم این استایل در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

ظاهر نامرتب

ظاهر نامرتب در استایل گرانج

یکی از ویژگی‌های اصلی این سبک پوشش، ظاهر نامرتب آن است. در واقع لباس‌هایی که در این استایل استفاده می‌شوند با یکدیگر ست نیستند و به همین دلیل ظاهر فرد به‌صورت شلخته دیده‌ می‌شود.

استفاده از رنگ مشکی در استایل گرانج دارک

تی‌شرت و پیراهن‌های چهارخانه

این سبک را بیشتر با رنگ‌های مشکی می‌شناسند. اما امروزه رنگ‌های خنثی و سایر رنگ‌های تیره و مات نیز در این استایل استفاده می‌شود.

سادگی و راحتی

این استایل بسیار راحت به دور از تجمل گرایی است. بنابراین سادگی یکی از ویژگی‌های اصلی سبک گرانج عنوان می‌شود.

کهنگی و فرسودگی لباس‌ها

لباس‌های این سبک از مد به صورت کهنه و چرک هستند و ظاهری بسیار فرسوده و و کم رنگ دارند. یکی از پارچه‌های پرکاربرد در تولید لباس‌های مد گرانج، فلانل پشمی یا پنبه‌ای است که برای طراحی پیراهن‌های چهارخانه از مهم‌ترین عناصر مد گرانج به کار می‌رود. این پیراهن‌ها در استایل گرانج مردانه و زنانه طرفداران بسیاری دارند.

پوشش مد گرانج با چه عناصری مشخص می‌شود؟

بدون شک این استایل بسیار ساده و راحت با لباس‌های گشاد، پاره، زاپ‌دار و دارای طرح‌های گرافیکی به‌راحتی قابل تشخیص است. با این حال قصد داریم در ادامه شما را با عناصر کلی پوشش گرانج بیشتر آشنا کنیم.

تی‌شرت و پیراهن‌های چهارخانه

استفاده از رنگ مشکی در استایل گرانج دارک

یکی از مهم‌ترین لباس‌های استایل گرانج تابستانی، تیشرت بلند با طرح‌های گرافیکی و لباس‌های چهارخانه و شطرنجی اورسایز هستند. ترکیب این دو لباس با یکدیگر پوشش شما را بسیار جذاب‌تر نشان‌می‌دهند.

شلوارهای زاپ‌دار و گشاد

شلوارهای زاپ‌دار و گشاد

در مد گرانج شلوار جین یکی از مهم‌ترین عناصر پوشش محسوب‌می‌شود. شلوارهای جین گشاد، سنگ‌شور و زاپ‌دار یا پاره نشان دهنده سبک پوشش گرانج هستند‌. شلوارهای کهنه و قدیمی برای این سبک بسیار مناسب هستند و در صورت لزوم خودتان نیز می‌توانید شلوار مناسب با این سبک را آماده کنید. شلوارهای گلدار و چهارخانه نیز جذابیت استایل گرانج دخترانه را بیش از پیش نشان‌می‌دهند.

دامن‌های کوتاه با طرح‌های متنوع

دامن‌های کوتاه با طرح‌های متنوع

دامن عنصر دیگری از این پوشش است که برای بانوان استفاده می‌شود. دامن‌های چرم، چهارخانه، شطرنجی با انواع کت کوتاه قابل استفاده هستند. همچنین پوشیدن دامن با جوراب شلواری یا جوراب‌های ساق بلند نیز موجب جذابیت بیشتر این استایل می‌شود. استایل گرانج با دامن تارتان نیز برای مردان بسیار مناسب است.

قیمت انواع لباس زنانه خاص و جذاب ترند سال

 

پوشیدن انواع کت

پوشیدن انواع کت

با انتخاب یک کت جین کوتاه یا بلند پوشش گرانج شما را زیباتر نشان‌ داده می‌شود. کت‌های چرمی نیز محبوبیت بسیاری در این استایل دارند و بیشتر در فصل‌های سرد سال از آنها استفاده می‌شود.

کفش‌های گرانج

کفش نیم بوت، کتانی‌های ساده، کفش‌های تنیس و بوت‌های نظامی بهترین نوع از کفش‌هایی هستند که بیشتر در استایل گرانج زمستانی دیده می‌شوند. همچنین هر چقدر کفش‌ها کهنه‌تر باشند، این استایل ظاهری شیک‌تر به شما می‌بخشد.

ایده‌هایی برای استایل گرانج دخترانه

دخترها همیشه حساسیت بیشتری به پوشش خود دارند. به همین دلیل برای بهتر دیده شدن در ادامه ایده‌های متنوعی را برای پوشش گرانج دخترانه عنوان می‌کنیم.

گرانج دخترانه با کت چرم

استایل گرانج با کت چرم

یک پیراهن ساده سفید و یک کت چرم قهوه‌ای بدون شک پوشش گرانج دخترانه را زیبا و جذاب نشان‌می‌دهد. همچنین شلوارک جین با ساپورت مشکی نیز تکمیل کننده استایل شما خواهد بود.

استایل گرانج با شلوار جین اسکینی

استایل گرانج با شلوار جین اسکینی

یکی دیگر از ایده‌های پوشش به سبک گرانج استفاده از یک تاپ زنانه مشکی با شلوار جین کوتاه است. برای بهتر دیده شدن این استایل می‌توانید یک نیم بوت با جوراب زنبوری مشکی را نیز بپوشید. این استایل گرانج تابستانی اگر با یک کت چرم کوتاه پوشیده شود، برای زمستان نیز بسیار مناسب است.

استایل گرانج با پیراهن

استایل گرانج با پیراهن

اگر به‌دنبال جذاب دیده شدن هستید، یک پیراهن چهارخانه بلند را روی یک دامن مشکی کوتاه و تنگ بپوشید و استایل منحصربه‌فرد خود را به همگان نشان دهید. استفاده از یک کلاه بافت ساده، تیشرت کراپ کوتاه در زیر پیراهن چهارخانه و یک کمربند مشکی روی دامن با موهایی قرمز بدون شک زیبایی شما را چندین برابر نشان خواهد داد.

استایل گرانج کره ای

استایل گرانج کره ای

اگر به‌دنبال یک گرانج کره‌ای هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که دامن کوتاه چهارخانه قرمز را با یک ساپورت شیشه‌ای و نیم بوت چرم ست کنید. همچنین یک پیراهن آستین‌بلند و تنگ مشکی برای جذابیت بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

 

استایل گرانج با کراپ و مام جین

یکی دیگر از ایده‌های همه‌پسند برای این استایل در زمستان استفاده از یک کراپ آستین‌بلند قرمز با شلوار جین مام فیت زغالی است. همچنین پوشیدن یک نیم بوت، جوراب ساق دار و کلاه بافت مشکی نیز چشم‌ها را به‌سمت شما خیره می‌کند.

مطالب کاربردی:  معرفی استایل ویمسیکال و 5 استایل معروف دیگر در جهان

 

ایده‌های جذاب برای استایل گرانج مردانه و پسرانه

برای اینکه یک استایل پسرانه بسیار منحصربه‌فرد و جذاب داشته‌باشید، کافی است در ابتدا چند ایده از این سبک پوشش را در ذهن خود تداعی کنید. در ادامه پنج پیشنهاد بسیار جالب و منحصربه‌فرد برای بهتر دیدن شدن با این پوشش را به شما معرفی می‌کنیم.

استایل مردانه گرانج با کت طرح‌دار

کت طرح‌دار در استایل گرانچ

پوشیدن یک کت جین آبی همراه با یک شلوار جین زغالی زاپ‌دار یا پاره همیشه بهترین گزینه برای سخت پسندان است. این تیپ با یک کتونی مشکی قرمز و یک تیشرت مشکی در خاص دیده شدن شما نقش مهمی دارد. استفاده از اکسسوری عینک و زنجیر نیز مناسب این استایل است.

گرانج با شلوار پارچه‌ای چهارخانه

گرانج با شلوار پارچه‌ای چهارخانه

با خرید یک شلوار چهارخانه طوسی مشکی و یک کت کوتاه مشکی از فروشگاه اینترنتی لباس به راحتی در هر جمعی بدرخشید. این استایل را با یک نیم بوت مشکی و پیراهن بافت در زیر کت تکمیل کنید.

پوشش گرانج با رنگ‌های روشن

استایل گرانج با رنگ‌های روشن

اگر به‌دنبال سبک پوشش گرانج پسرانه با رنگ‌های روشن‌تر هستید، تی‌شرت سفید و کت چرم قهوه‌ای را انتخاب کنید. همچنین یک شلوار جین ساده همراه با بوت جنگی روشن که با پیراهن چهارخانه بسته شده روی کمر شما ست است، استایل شما را منحصربه‌فردتر نشان خواهد داد.

گرانج استایل با شلوار زیپ‌دار

استایل گرانج با شلوار زیپ‌دار

با پوشیدن یک شلوار زیپ‌دار، کت لی، تی‌شرت طرح‌دار مشکی و کفش چرم ساق‌کوتاه، استایل گرانج مردانه بی نظیری را ایجاد خواهید کرد که سلیقه بسیاری از افراد است.

گرانج با کت چهارخانه

استایل گرانج با کت چهارخانه

اگر به‌دنبال یک استایل‌ بی همتا از مد گرانج هستید، کت‌های چهارخانه رنگی را همراه با شلوار مشکی زاپ‌دار و یک پیراهن راه راه سفید-مشکی امتحان کنید. برای هماهنگی بیشتر لباس‌های خود می‌توانید از کفش چرم سفید نیز استفاده‌کنید. عینک و زنجیر آویزان از گوشه شلوار نیز کمک بسیاری به خاص شدن تیپ شما می‌کند.

مطالب پربازدید:  انتخاب رنگ لباس برای پوست سبزه و راهنمای کامل استایل

 

با استایل گرانج متفاوت و خاص دیده شوید…

استایل لباس پوشیدن شما بدون شک تعیین کننده شخصیت و روحیات شما است. استایل گرانژ یا گرانج نیز یکی از محبوب‌ترین استایل‌های پوشش محسوب‌ می‌شود که از زمان‌های گذشته به صنعت مد وارد شده‌است. این سبک بسیار ساده، ارزان، با ظاهر نامرتب و بدون تجملات است. این سبک از پوشش هیچ قانون و قاعده خاصی ندارد و تنها کهنگی و فرسوده بودن لباس‌ها و رنگ تیره آنها بسیار مورد توجه قرار دارد.

 

منبع : instyle

 

گوناگون ظاهر نامرتب استفاده از رنگ مشکی در استایل گرانج دارک سادگی و راحتی کهنگی و فرسودگی لباس‌ها پوشش مد گرانج با چه عناصری مشخص می‌شود تی‌شرت و پیراهن‌های چهارخانه شلوارهای زاپ‌دار و گشاد دامن‌های کوتاه با طرح‌های متنوع پوشیدن انواع کت کفش‌های گرانج ایده‌هایی برای استایل گرانج دخترانه گرانج دخترانه با کت چرم استایل گرانج با شلوار جین اسکینی استایل گرانج با پیراهن استایل گرانج کره ای ایده‌های جذاب برای استایل گرانج مردانه و پسرانه استایل مردانه گرانج با کت طرح‌دار گرانج با شلوار پارچه‌ای چهارخانه پوشش گرانج با رنگ‌های روشن گرانج استایل با شلوار زیپ‌دار گرانج با کت چهارخانه با استایل گرانج متفاوت و خاص دیده شوید… تیشرت بلند دامن کت کوتاه جوراب شلواری قیمت انواع لباس زنانه خاص و جذاب ترند سال کفش نیم بوت تاپ زنانه کلاه کمربند کت جین تیشرت عینک فروشگاه اینترنتی لباس instyle Get the Look SALE آرایش آرایش مجلسی آرایشیبهداشتی آشپزخانه آقای خوش تیپ آقایان آموزش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو