معرفی سریال کره ای شوالیه سیاه (Black Knight 2023)؛ درامی آخرالزمانی با بازی کیم وو بین

معرفی سریال کره ای شوالیه سیاه (Black Knight 2023)؛ درامی آخرالزمانی با بازی کیم وو بین


منبع: پلازا

4

1402/3/28

22:31


معرفی سریال کره ای شوالیه سیاه (Black Knight 2023)؛ درامی آخرالزمانی با بازی کیم وو بین

کیم وو بین این‌بار با سریال Black Knight 2023 یک درام آخرالزمانی و اکشن، محصول نتفلیکس که بر اساس وبتونی به همین نام ساخته شده، بازگشته است. با معرفی سریال کره ای شوالیه سیاه همراه پلازا بمانید.

سریال کره ای شوالیه سیاه بر اساس وبتونی معروف به همین نام توسط نتفلیکس و با کارگردانی چو یی سوک (Cho Ui Seok) در 6 قسمت ساخته شده است. بر اساس داده‌های نتفلیکس، این درام در مدت سه روز پس از انتشار، 31.22 میلیون ساعت تماشا داشته است. سریال بلک نایت وارد لیست 10 سریال برتر در 65 کشور شد و توانست به پربیننده ترین سریال غیرانگلیسی زبان نتفلیکس در دوران انتشارش تبدیل شود. در این درام با داستانی روبه‌رو هستیم که در آن تمام سطح کره زمین به بیابان‌های غیرقابل سکونت تبدیل شده و بزرگترین مسئله نبود اکسیژن برای تنفس است. سریال Black Knight 2023 بینندگان را به شبه جزیره کره در آینده می‌برد که در آن زندگی مردم به دلیل آلودگی شدید هوا، به استفاده از ماسک‌های اکسیژن وابسته است. داستان حول محور تحویل‌دهنده اسرارآمیز و افسانه‌ای به نام 8-5 (کیم وو بین) می‌چرخد که با پناهجوی لجبازی به نام سا وول (کانگ یو سوک) درگیر می‌شود. با بررسی سریال Black Knight 2023 همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال کره ای شوالیه سیاه

نمرات سریال Black Knight 2023 / ژانر سریال کره ای شوالیه سیاه

داستان سریال شوالیه سیاه در سال 2071 اتفاق می‌افتد، جایی که تمام سطح کره زمین به بیابان تبدیل شده، و هوا بسیار آلوده است. تنها حدود 1 درصد از جمعیت زنده مانده‌اند و اکنون یک طبقه اجتماعی سختگیرانه وجود دارد. مردم به ندرت خانه‌های خود را ترک می‌کنند و شهروندان برای نیازهای خود به شدت به خدمات تحویل بسته متکی هستند. رانندگان تحویل (معروف به شوالیه) بسته‌های اکسیژن و مواد غذایی را تحویل می‌دهند و همچنین از آن‌ها در برابر دزدان محافظت می‌کنند.

شوالیه 8-5 (کیم وو بین) یک تحویل‌دهنده افسانه‌ای است. همه او را می‌شناسند و برایش احترام قائل‌اند. او در طول روز به تحویل بسته به مردم و محافظت از اکسیژنی که به او سپرده‌اند مشغول است و شب‌ها مانند یک نجات‌دهنده، به افراد پناهنده کمک می‌کند. او به‌طور اتفاقی با سا وول (کانگ یو سوک) آشنا می‌شود. سا وول پناهنده‌ای است که آرزو دارد تبدیل به یک شوالیه شود و از 8-5 می‌خواهد تا به او برای قبولی در آزمون کمک کند.

بازیگران سریال Black Knight 2023

در ادامه با معرفی هنرپیشه های سریال شوالیه سیاه همراهتان هستیم.

کیم ووبین در نقش شوالیه افسانه‌ای 8-5

سریال کره ای شوالیه سیاه / سریال Black Knight 2023

کیم وو بین بازیگر و مدل پرآوازه و معروف کره جنوبی است. این بازیگر 33 ساله متولد 16 جولای 1989 است و در آثار دیدنی بسیاری مانند سریال “Our Blues 2022” در کنار هان جی مین، سریال “Uncontrollably Fond 2016” در کنار سوزی، سریال “The Heirs 2013” در کنار پارک شین هه و همچنین فیلم “Alienoid 2022” در کنار ریو جون یول و کیم ته ری نیز بازی کرده است.

سونگ سئونگ هون در نقش ریو سوک

هنرپیشه های سریال شوالیه سیاه / داستان سریال شوالیه سیاه

سونگ سئونگ هون متولد 5 اکتبر 1976 است. این بازیگر پیش از حضور در سریال کره ای شوالیه سیاه در عناوین دیگری مانند سریال “Voice 2021” در کنار لی هانا، سریال “Dinner Mate 2020” در کنار سو جی هه، سریال “The Great Show2019” در کنار لی سون بین و سریال “Player2018” در کنار کریستال نیز نقش آفرینی کرده است.

کانگ یو سئوک در نقش یون ساوول

بازیگران سریال کره ای شوالیه سیاه / نقد سریال Black Knight 2023

کانگ یو سئوک متولد 10 ژوئن 1994 است. یو سوک پیش از حضور به عنوان یکی از نقش‌های کلیدی در سریال Black Knight 2023 در درام‌های دیگری مانند سریال “Light On Me 2021″، سریال “Growing Season 2021” و سریال “Payback 2023” و فیلم “ghost mansion 2021” نیز حضور داشته است.

ایسوم در نقش جونگ سئول آه؛ از بازیگران سریال کره ای شوالیه سیاه

بررسی سریال Black Knight 2023 / معرفی سریال کره ای شوالیه سیاه

ایسوم مدل و بازیگر، متولد 30 ژانویه 1990 است. ایسوم در آثاری مانند فصل اول سریال “Taxi Driver 2021″، سریال “Save Me 2 2019″، سریال ” The Third Charm 2018″ و سریال “Because This Is My First Life 2017” بازی کرده است.

دیگر بازیگران سریال کره ای شوالیه سیاه

  • کیم ایو سونگ در نقش پدربزرگ
  • لی جو سئونگ در نقش بی مصرف (دوست ساوول)
  • لی سونگ ووک در نقش اوه جی هوان
  • نام کیونگ اوپ در نقش جه جین (رییس گروه چونمیونگ)
  • لی ای دام در نقش شوالیه 1-4
  • لی سون وون در نقش شوالیه 3-3
  • جین کیونگ در نقش رئیس جمهور

نقد و بررسی سریال Black Knight 2023

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال شوالیه سیاه کره ای گفتیم، سال 2071 است. و حدود چهل سال پیش، یک ستاره دنباله‌دار به زمین برخورد کرد و 99 درصد از جمعیت جهان را نابود کرد. 1 درصد باقی‌مانده باید در شرایط پساآخرالزمانی سختی زندگی کنند. دولت کره در زیر زمین یک هسته هوایی ساخته است که مردم را زنده نگه می‌دارد و اکسانیوم را برای افراد درون این هسته هوایی به اکسیژن تبدیل می‌کند. طبقات اجتماعی بر اساس منطقه‌ای که افراد در آن زندگی می‌کنند تقسیم می‌شود که عبارتند از مناطق عمومی، ویژه و اصلی.

شوالیه 8-5 در طول روز به عنوان یک مامور تحویل برجسته و غیر قابل نفوذ کار می‌کند. اما در طول شب به کمک تیم مخفی خود به دنبال پیدا کردن رازهای رئیس قدرتمند و ثروتمند چونمیونگ و ریو سوک تنها وارث او است. ماجراهای مرموز بسیاری در حال رخ دادن است. افراد پناهنده بسیاری به‌طور ناگهانی غیب می‌شوند و هیچ‌کس از آن‌ها خبری ندارد. با این‌که دولت قول داده تا تمام پناه‌جوها را به منطقه عمومی منتقل کند، اما ریو سوک وارث ظالم گروه چونمیونگ با این ایده مخالف است و ترجیح می‌دهد به راحتی تمام پناهنده‌ها را نابود کند. 8-5 باید در مقابل ریو سوک و نقشه‌های او بایستد و از پناهندگان دفاع کند اما این کار چندان هم ساده نیست.

ژانر سریال کره ای شوالیه سیاه علمی تخیلی و اکشن است و اگر بخواهیم سکانس‌های اکشن این درام را به عنوان دیگری تشبیه کنیم تا حدودی شبیه Mad Max: Fury Road عمل می‌کند، هرچند این فیلم فوق‌العاده بدون شک یک سر و گردن از سریال Black Knight 2023 بالاتر است. متأسفانه، با وجود اینکه سریال شوالیه سیاه یک مفهوم داستانی غیرعادی و جدید ارائه می‌دهد، اما این درام در جذاب‌تر کردن آن موفق نیست. توسعه خط داستانی بسیار کند است، در حالی که اجرای نهایی سریع است. از آنجایی که تنها با 6 قسمت منتشر شده است، به طور مداوم تردیدهای شوالیه‌ها به مخاطب نشان داده می‌شود، بدون اینکه بدانند چه چیزی آن‌ها را از شورش باز می‌دارد. اگرچه، وقتی به آن فکر می‌کنید، از همان ابتدا شواهد زیادی برای براندازی شخصیت شرور وجود داشت.

خلاصه سریال شوالیه سیاه کره ای / دانلود سریال Black Knight 2023

هیچ‌گاه دلیل روشنی به مخاطب داده نمی‌شود که چرا ریو سوک (سونگ سونگ هئون)، وارث گروه چونمیونگ، واقعاً می‌خواهد رویای “دنیای بدون پناهندگان” را تکمیل کند. آیا این شخصیت واقعاً با قلبی مانند سنگ به دنیا آمده؟ بیماری او دقیقا چیست؟ چرا روی پناهندگان آزمایش‌های ترسناک انجام می‌دهد؟ به دنبال چیست؟ چرا جهش‌یافته ها نمی‌میرند؟ ساوول قرار است به رهبری برتر تبدیل شود؟ اما متاسفانه در طول سریال به هیچ‌کدام از این سوال‌ها پاسخی داده نمی‌شود. و باز هم نکات زیادی وجود دارد که به تفصیل توضیح داده نشده است. چیزهای کوچکی که از دست مخاطب فرار می‌کند، اما نباید آن‌ها را نادیده گرفت. در نتیجه، این روند کند داستان با پاسخ به سؤالات مهم مطابقت ندارد. بله کاستی‌های آشکاری نیز در داستان‌ها وجود دارد که هنوز به تفصیل بیان نشده است. ماجراها برای مخاطب فقط صحنه به صحنه ارائه می‌شود، بدون اینکه ارتباط واضحی ببیند. و این کمی گیج‌کننده است.

با تمام این اوصاف، شوالیه سیاه یکی از بهترین تولیدات نتفلیکس نیست، اما مطمئناً بد هم نیست. مطمئناً می‌توان از تماشای این نمایش برای گذراندن وقت لذت برد. چیزی که در این سریال به یک مزیت تبدیل می‌شود، مجموعه صحنه‌های اکشن است که این درام را شدیدتر و زنده‌تر می‌کند. جدای از آن، نحوه نمایش طبقات و تبعیض‌ها توسط کارگردان توانسته است تماشاگر را متحیر کند. به خصوص زمانی که جنایتکار همچنان به اقدامات غیرمتمدنانه خود ادامه می‌دهد. کیم وو بین با موهای بلند و لباس‌های نظامی‌ مانندش عالی بنظر می‌رسد. در طول نبرد و تیراندازی متحیر کننده است و بدون شک طرفدارانش از تماشای تمامی سکانس‌های او لذت خواهند برد.

همچنین سونگ سئونگ هون در به تصویر کشیدن فردی که هیچ مهربانی و دلسوزی‌ای درونش وجود ندارد و تنها رسیدن به اهدافش برای اهمیت دارد خوب عمل می‌کند. بازیگران فرعی سریال نیز همگی حرفه‌ای و جذاب هستند. از تمام این‌ها که بگذریم، اگر به دنبال تنها یک دلیل برای دانلود سریال Black Knight 2023 هستید، آن دلیل فقط و فقط حضور و بازی فوق‌العاده باورپذیر کانگ یو سئوک (در نقش سا وول) است. اگر او را نمی‌شناسید احتمالا پس از اینکه بفهمید این بازیگر در واقعیت 29 سال سن دارد، قطعا مانند ما حسابی تعجب خواهید کرد. یو سوک در نقش پناهنده‌ای که هیچ‌کس را ندارد و تنها فردی که برایش اهمیت داشت درست جلوی چشمانش جانش را از دست می‌دهد بازی قابل قبولی را ارائه می‌دهد. در سکانس‌های مبارزه بی‌نظیر است و با اینکه بسیاری از طرفداران نسخه اصلی وبتون بخاطر تعویض نقش ساوول از یک دختر به یک پسر ناراضی هستند، اما نمی‌توانیم این حقیقت را که رابطه بین ساوول و شوالیه 8-5 بخاطر پسر بودن ساوول در سریال زیباتر بنظر می‌رسد، انکار کنیم.

تعداد قسمت های سریال شوالیه سیاه کره ای

تعداد قسمت های سریال شوالیه سیاه کره ای نیز 6 اپیزود و مدت زمان هرکدام حدودا 50 دقیقه است و دانلود سریال Black Knight 2023 و تماشای آن به اوغات فراغت زیادی احتیاج ندارد. پس اگر طرفدار هرکدام از بازیگران این درام هستید یا به سریال‌های ژانر آخرالزمانی و اکشن علاقه‌مند هستید، می‌توانید به عنوان یک گزینه سرگرم کننده تماشای این سریال را در لیست خود قرار دهید. نمرات سریال Black Knight 2023 نیز در سایت آی‌ام‌دی‌بی 6.4 از 10 امتیاز و 8.2 از 10 امتیاز از سایت مای دراما لیست است.

سخن آخر

با معرفی و نقد سریال Black Knight 2023 همراهتان بودیم. سریال شوالیه سیاه یکی از بهترین تولیدات نتفلیکس نیست، اما مطمئناً بد هم نیست. نظر شما درباره این عنوان چیست؟ آن‌را تماشا کرده‌اید؟ دیدن سریال شوالیه سیاه را به دیگر همراهان پلازا توصیه می‌کنید؟ می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله‌ای دیگر همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو