سریال فرینج؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال فرینج؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/4/14

22:33


سریال فرینج؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال فرینج محصول کشور آمریکا است و از سال 2008 تا سال 2013 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با سریال Fringe 2008 آشنا شویم.

ژانر سریال Fringe 2008 درام، علمی تخیلی، اکشن و فانتزی است. جی. جی. آبرامز (J. J. Abrams)، الکس کورتزمن (Alex Kurtzman) و روبرتو اورسی (Roberto Orci) این سریال را تولید کردند. جی. جی. آبرامز همچنین در تولید سریال Lost که از سال 2004 تا 2010 پخش می‌شد نیز نقش داشت. از جمله بازیگران سریال فرینج می‌توان آنا تورو (Anna Torv)، جاشوا جکسون (Joshua Jackson)، جان نوبل (John Noble)، جسیکا نیکول (Jasika Nicole) و لنس ردیک (Lance Reddick) را نام برد.

زمان پخش سریال فرینج اولین بار در تاریخ 9 سپتامبر 2008 برابر با 19 شهریور 1387 از شبکه Fox بود و پخش آن پس از پنج فصل در تاریخ 18 ژانویه 2013 برابر با 29 دی 1391 به پایان رسید. تعداد قسمت های سریال فرینج 100 اپیزود و مدت هر قسمت این سریال به جز قسمت اول آن که 80 دقیقه بود، در فصل اول حدود 50 دقیقه و در فصل‌های دیگر آن حدود 40 دقیقه بود. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به بررسی سریال Fringe 2008 می‌پردازیم و بیشتر درباره داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال فرینج

سریال Fringe 2008

داستان این سریال از آن‌جا شروع می‌شود که یکی از مسافران یک هواپیما باعث انتشار یک ماده بیوشیمیایی در آن‌جا می‌شود که در نتیجه آن همه افراد آن‌جا از جمله خودش کشته می‌شوند و هواپیما به طور خودکار در یک فرودگاه در بوستون فرود می‌آید. گروه‌های مختلف برای بررسی حادثه به آن‌جا می‌روند که از جمله آن‌ها دو مامور اف بی آی به نام‌های اولیویا دانام و اسکات هستند که پس از باخبر شدن از حادثه به فرودگاه می‌روند. پس از آن اولیویا دانام به نیروی بین سازمانی که فیلیپ برویلز رئیس آن است اضافه می‌شود.

دانام و اسکات برای بررسی یک مکان فرستاده می‌شوند و در آن‌جا به وجود یک آزمایشگاه بیوشیمیایی پی می‌برند و وقتی شخصی که به او مظنون شده‌اند تعقیب می‌کنند، او آن‌جا را منفجر می‌کند که در نتیجه آن اسکات آسیب می‌بیند. دانام از پیتر بیشاپ درخواست می‌کند که به آن‌ها کمک کند که به پدرش والتر بیشاپ دسترسی پیدا کنند اما او قبول نمی‌کند و دانام می‌گوید که پرونده او را بررسی کرده است و او را تهدید می‌کند و به این ترتیب پیتر بیشاپ با او همکاری می‌کند. برای ادامه داستان می‌توانید سریال Fringe 2008 را تماشا کنید.

فصل‌های سریال Fringe 2008

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، سریال فرینج دارای پنج فصل و در مجموع صد قسمت است که در جدول زیر می‌توانید جزئیات مربوط به هر فصل شامل تعداد قسمت‌ها و تاریخ انتشار و پایان آن را بخوانید.

شماره فصلتعداد قسمت‌هاتاریخ انتشار اولین قسمتتاریخ انتشار آخرین قسمتشبکه
اول20سپتامبر 9, 2008  برابر با  19 شهریور 1387می 12, 2009  برابر با  22 اردیبهشت 1388Fox
دوم23سپتامبر 17, 2009  برابر با  26 شهریور 1388 می 20, 2010  برابر با  30 اردیبهشت 1389Fox
سوم22سپتامبر 23, 2010  برابر با  1 مهر 1389می 6, 2011  برابر با  16 اردیبهشت 1390Fox
چهارم22 سپتامبر 23, 2011  برابر با  1 مهر 1390می 11, 2012  برابر با  22 اردیبهشت 1391Fox
پنجم13سپتامبر 28, 2012  برابر با  7 مهر 1391ژانویه 18, 2013  برابر با  29 دی 1391Fox

بازیگران سریال فرینج و نقش آن‌ها در سریال

به دلیل این که سریال Fringe 2008 طی چند سال پخش شده بود و بازیگران متعددی در آن حضور داشتند، در ادامه با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های سریال فرینج که حضور آن‌ها در این مجموعه بیشتر بود آشنا خواهیم شد و فقط نام‌های بعضی از بازیگران دیگر و کاراکتری که نقش آن را بازی کردند بیان خواهیم کرد.

آنا تورو در نقش اولیویا دانام

بررسی سریال Fringe 2008

آنا تورو یک بازیگر استرالیایی است که در تاریخ 7 ژوئن 1979 برابر با 17 خرداد 1358 در ملبورن (Melbourne) متولد شد. او برای ایفای نقش در سریال فرینج چهار بار کاندید دریافت Saturn Awards شده بود. از جمله سریال‌های جدیدی که آنا تورو در آن بازی کرده است می‌توان سریال The Last of Us محصول 2023 را نام برد. او در سریال Fringe 2008 در نقش کاراکتر اولیویا دانام (Olivia Dunham) حضور داشته است.

جاشوا جکسون در نقش پیتر بیشاپ

معرفی سریال فرینج

جاشوا جکسون یک بازیگر کانادایی است که در تاریخ 11 ژوئن 1978 برابر با 21 خرداد 1357 در ونکوور (Vancouver) متولد شد. از جمله سریال‌های چند سال اخیر که جاشوا جکسون نیز در آن‌ها حضور داشته است می‌توان سریال Dr. Death محصول سال 2021 را نام برد که برای بازی در آن کاندید دریافت Critics’ Choice Television Awards شده بود. او در سریال فرینج ایفای نقش کاراکتر پیتر بیشاپ (Peter Bishop) را بر عهده داشته است.

جان نوبل در نقش والتر بیشاپ

بازیگران سریال فرینج

جان نوبل یک بازیگر استرالیایی است که در تاریخ 20 آگوست 1948 برابر با 29 مرداد 1327 متولد شد. از جمله فیلم‌های معروفی که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings: The Return of the King) را نام برد. جان نوبل در سریال Fringe 2008 در نقش کاراکتر والتر بیشاپ (Walter Bishop) حضور داشته است.

جسیکا نیکول در نقش استرید فارنزورث

هنرپیشه های سریال فرینج

جسیکا نیکول یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 10 آوریل 1980 برابر با 21 فروردین 1359 متولد شد. سریال The Good Doctor از جمله سریال‌های چند سال اخیر است که او نیز در آن حضور داشته است. جسیکا نیکول در سریال فرینج ایفای نقش کاراکتر استرید فارنزورث (Astrid Farnsworth) را بر عهده داشته است.

لنس ردیک در نقش فیلیپ برویلز

دانلود سریال Fringe 2008

لنس ردیک یک بازیگر و موزیسین آمریکایی بود که در تاریخ 7 ژوئن 1962 برابر با 17 خرداد 1341 در بالتیمور (Baltimore) متولد شد و در تاریخ 17 مارس 2023 برابر با 26 اسفند 1401 درگذشت. از جمله فیلم‌ها و سریال‌های معروفی که او در آن‌ها حضور داشت می‌توان مجموعه فیلم‌های جان ویک (John Wick) و سریال The Wire را که از سال 2002 تا 2008 پخش می‌شد نام برد. لنس ردیک در سریال Fringe 2008 در نقش کاراکتر فیلیپ برویلز (Phillip Broyles) حضور داشته است.

بعضی از بازیگران دیگر سریال فرینج عبارت اند از:

  • مارک ولی (Mark Valley) در نقش جان اسکات (John Scott)
  • بلر براون (Blair Brown) در نقش نینا شارپ (Nina Sharp)
  • کرک اسویدو (Kirk Acevedo) در نقش چارلی فرنسیس (Charlie Francis)
  • سث گیبل (Seth Gabel) در نقش لینکن لی (Lincoln Lee)

نقد سریال Fringe 2008 و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات سریال Fringe 2008 و نقدهای آن می‌پردازیم. سریال فرینج در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال، آی‌ام‌دی‌بی و راتن تومیتوز و متاکریتیک، به ترتیب نمره‌های 8.4 از 10 و 90 از 100 و 72 از 100 را به دست آورده است. طبق سایت آی‌ام‌دی‌بی، سریال فرینج کاندید دریافت هشتاد و هفت جایزه و برنده هجده جایزه شده بود که در این بین سه بار کاندید دریافت جایزه Primetime Emmys نیز شده بود. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره این سریال در سایت متاکریتیک قرار گرفته است مطالعه کنید.

Entertainment Weekly / کن تاکر: 91

فصل پنجم: به نظر می‌رسد سریال Fringe 2008 به عنوان یکی از بی‌احساس‌ترین و در عین حال انسانی‌ترین آثار فانتزی و علمی تخیلی درباره جهان موازی ماندگار شود.

Entertainment Weekly / کن تاکر: 91

فصل چهارم: اگر فکر می‌کنید سریال Fringe 2008 چیزی را در مورد تاریخ یا اسطوره‌شناسی داستان خود فراموش کرده است، این تهیه‌کنندگان زیرک را دست کم گرفته‌اید.

TV Guide Magazine / مت راوش: 90

فصل پنجم: برای طرفداران کم اما وفادار سریال فرینج مقاومت واقعاً فایده ندارد. ما این سریال شگفت انگیز را تا پایان آن دنبال خواهیم کرد.

Usa Today / رابرت بیانکو: 88

فصل اول: می‌توانید ببینید که داستان سریال به کجا می‌رود و این فرض که بدانیم آبرامز اجازه نمی‌دهد سریال در توطئه موجود در داستان آن گم شود می‌تواند باعث سرگرم‌کننده شدن همراهی با او در این سریال شود.

New York Daily News / دیوید هینکلی: 80

فصل اول: دارای کاراکترهای خوب و اکشن به اندازه کافی است. سریال فرینج داستان علمی تخیلی خود را در دسترس نگهداری می‌کند، نه انتزاعی. شاید بهتر از همه ویژگی‌هایش این باشد که حس شوخ طبعی بسیار خوبی دارد.

Philadelphia Daily News / الن گری: 80

فصل سوم: باید حرف‌های خوبی بیان کنم در مورد سریال عالی شبکه Fox، فرینج که امشب با یک اپیزود قوی باز می‌گردد که کمک می‌کند به این که نشان داده شود چرا آنا تورو از همان ابتدا برای بازی در این سریال انتخاب شده بود.

TV Guide Magazine / مت راوش: 80

فصل سوم: سریال Fringe 2008 به شکل خوبی بازگشته است و فرینج احتمالاً به عنوان Show of the Night افتخارات بالا را کسب می‌کند. تا این اندازه خوب است.

New York Daily News / دیوید هینکلی: 80

فصل دوم: ​​خوشبختانه، بالاخره یک نفر کنترل فرمان سریال فرینج را بر عهده گرفته است و آن را به عنوان یکی از درام‌های کاراکتری خوب در تلویزیون معاصر در جهتی که به آن تعلق دارد هدایت می‌کند.

New York Post / لیندا استازی: 75

فصل اول: تعداد زیادی اکشن خوب و علاوه بر آن سرگرم کنندگی زیاد.

Orlando Sentinel / هال بودکر: 70

فصل اول: سریال فرینج از شبکه Fox به طور ویژه تا بیشترین اندازه ممکن عالی یا اورجینال به نظر نمی‌رسد. بازیگری در آن به خوبی اجرا شده و تولید آن هم به طور یکنواخت خوب بوده است، بله اما خاص نه.

Slant Magazine / پیتر سوانسون: 63

فصل دوم: ​​هر چه این فصل سریال پیش می‌رود این امکان که Fringe جایگاه خود را پیدا کند بیشتر می‌شود. اما در حال حاضر بیش از اندازه جزئیات اضافه شده غیر ضروری که جالب نیستند به شکل خطوط داستانی غیر قابل پذیرش و کمتر از استاندارد وجود دارد.

The Star Ledger / الن سپینوال: 60

فصل اول: سریال Fringe 2008 به اندازه کافی خوب است که با تبلیغات یا بدون آن تماشا شود. اما با وجود آبرامز، انتظار شما بیشتر از «فقط به اندازه کافی خوب» است.

The Boston Globe / متیو گیلبرت: 50

 فصل اول: پس از شروع برق آسا، سریال فرینج به‌عنوان قطعه‌ای ناهموار و غیرقابل تحمل ظاهر می‌شود که ترس و هیجان بسیار کمی را ایجاد می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به معرفی سریال فرینج پرداختیم و در مورد داستان و بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. به طور خلاصه سریال فرینج در مورد یک مامور اف بی آی به اسم اولیویا دانام است که درباره توطئه‌ای که با کشته شدن افرادی در یک هواپیما شروع می‌شود تحقیق می‌کند. او پس از یک انفجار که در آزمایشگاهی بیوشیمیایی رخ می‌دهد و یکی از افراد آسیب می‌بیند، سعی می‌کند به شخصی به اسم والتر بیشاپ که شاید بتواند همکارش را نجات دهد دسترسی پیدا کند اما برای این کار باید از پسر آن شخص که پیتر بیشاپ نام دارد کمک دریافت کند. اما پیتر در ابتدا قبول نمی‌کند تا این که اولیویا دانام او را با پرونده ای که از او موجود است تهدید می‌کند.

این سریال در چند سایت معروف فیلم و سریال نمره‌های بالایی به دست آورده است. اگر از سریال‌‌های علمی تخیلی خوشتان می‌آید و خواندن این مقاله باعث شده است بخواهید بیشتر با داستان و شخصیت‌های آن آشنا شوید، می‌توانید دانلود سریال Fringe 2008 را شروع کنید و پس از تماشای آن نظر خود را درباره این سریال و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر برای سریال مورد علاقه شما در این سایت مقاله ای وجود ندارد می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا آن را به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو