نحوه محاسبه امتیاز برای مهاجرت استرالیا 2023

منبع: تکراتو

9

1402/5/3

12:03


اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، درک و شناخت کامل از روش محاسبه ویزای استرالیا برای تعیین میزان صلاحیت شما و افزایش شانس دریافت ویزا بسیار مهم است.

نحوه محاسبه امتیاز برای مهاجرت استرالیا 2023

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، درک و شناخت کامل از روش محاسبه ویزای استرالیا برای تعیین میزان صلاحیت شما و افزایش شانس دریافت ویزا بسیار مهم است.

در ادامه این نوشته، به نحوه محاسبه امتیازات برای مهاجرت به استرالیا در سال 2023 خواهیم پرداخت. با دنبال کردن این مراحل می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد عواملی که در امتیازدهی تاثیرگذار هستند به‌دست آورید و تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرید که شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش می‌دهند.

آشنایی با سیستم امتیازدهی مهاجرت استرالیا

سیستم امتیازدهی مهاجرت استرالیا برای ارزیابی مهارت‌ها و ویژگی‌های مهاجرانِ بالقوه به این کشور طراحی شده است. شما با محاسبه امتیاز خود می‌توانید واجد شرایط بودن‌تان را برای انواع ویزا مانند ویزای مهاجرتی از طریق تخصص، ویزای کارفرما یا ویزای تجاری متوجه شوید.

در این امتیاز طیف وسیعی از عوامل دخیل هستند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به سن، مهارت زبان انگلیسی، تحصیلات، تجربهٔ کاری و غیره اشاره کرد.

عوامل کلیدی موثر بر امتیاز مهاجرت به استرالیا

1. سن

سن شما تاثیرِ مهمی در امتیاز مهاجرت ایفا می‌کند. هرچه سنِ فرد کمتر باشد، ممکن است امتیاز بالاتری دریافت کند.

این بدان دلیل است که مهاجرانِ جوان‌تر، زندگی کاری طولانی‌تری در پیش خواهند داشت و به اقتصادِ استرالیا کمک بیشتری خواهند کرد. افراد بین ٢۵ تا ٣٢ سال امتیاز بیشتری را دریافت می‌کنند. هرچه سنِ فرد بالاتر برود، امتیازِ کمتری را دریافت می‌کند و افراد در محدودهٔ سنی مطرح شده، بالاترین امتیاز را از آنِ خود خواهند کرد.

2. تسلط به زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در محاسبه ویزای استرالیا است. شرکت در یک آزمون زبان معتبر مانند IELTS می‌تواند به شما در دریافت امتیاز بالا کمک کند. هرچه نمرات فرد در مهارتهای خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن بیشتر باشد، می‌تواند امتیاز بالاتری را کسب کند. دستیابی به نمراتِ متوسط یا  بالا در مهارت زبان انگلیسی می‌تواند به‌طور قابل توجهی امتیازِ فرد را افزایش دهد.

در کشور ما که زبان انگلیسی جزوِ زبان‌های اصلی نیست، پیشنهاد می‌کنیم زمان و تلاشِ خود را به کار ببندید تا بتوانید بهترین امتیاز ممکن را به‌دست آورید.

3. تحصیلات

سطحِ تحصیلات شما و مقطعی که به پایان رسانده‌اید نیز از دیگر موارد محاسبه امتیاز برای ویزای استرالیا محسوب می‌شود. مدارکِ بالاتر از موسسات معتبر می‌توانند امتیاز بیشتری را برای فرد به ارمغان بیاورند. مدرک لیسانس و بالاتر نیز منجر به امتیازِ بیشتر برای شما خواهد شد.

با این حال، توجه داشته باشید که همه‌ٔ مدارک، یکسان در نظر گرفته نمی‌شوند و وزارت امور داخلی استرالیا فهرستی از موسسات و مدارک، شناخته‌شده دارد و براساس آن به افرادی که درخواستِ ویزای استرالیا داده‌اند امتیاز می‌دهد. با داشتن مدرک تحصیلی از موسسات آموزشی معتبر می‌توانید امتیاز خود را در بخشِ آموزش به حداکثر برسانید.

4. تجربه کاری

تجربه کاری شما، به‌ویژه در مشاغلِ فنی و تخصصی، می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر امتیازِ مهاجرت شما تاثیرگذار باشد. دولت استرالیا براساس تعداد سال‌هایی که فردی در یک شغل کار کرده است، به او امتیاز می‌دهد. داشتن تجربه کاری در شغلی که در لیست مشاغل تخصصی ذکر شده می‌تواند شانس شما را برای کسب امتیازِ بالاتر افزایش دهد.

به‌طور کلی، حداقل ۳ سال سابقه کار تخصصی برای دریافت امتیاز لازم است. علاوه بر این، اگر در کاری تجربه دارید که در استرالیا تقاضای زیادی دارد، ممکن است واجد شرایط دریافت امتیازات اضافی باشید و بتوانید امتیاز مهاجرتِ خود را افزایش دهید.

نحوه محاسبه امتیاز برای مهاجرت استرالیا 2023

چگونه امتیاز ویزای استرالیا را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه امتیاز به‌منظورِ دریافت ویزای استرالیا، بعد از طی کردن مراحل زیر  می توانید فرم ارزیابی مهاجرت استرالیا را جهت محاسبه امتیاز پر کنید.

مرحله ۱: دسته و گروه ویزای خود را تعیین کنید

دسته ویزای مورد نظر خود را مشخص کنید. همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، این دسته‌ها عبارتند از مهاجرت از طریق تخصص، ویزای کارفرما یا ویزای تجاری. هر دسته ویزا معیارهای واجد شرایط بودن و شرایط امتیاز متفاوتی دارد.

بهتر است با دسته‌بندی خاصِ ویزایی که با شرایط و اهداف شما مطابقت دارد آشنا شوید. سایت وزارت امور داخلی استرالیا اطلاعات دقیقی در مورد هر دسته ویزا، از جمله الزامات و معیارهای واجد شرایط بودن ارائه می‌دهد.

مرحله ۲: امتیازات واجد شرایط بودن خود را ارزیابی کنید

امتیازات واجد شرایط بودن خود را براساس فاکتورهای مختلفی از جمله سن، تسلط به زبان انگلیسی، تحصیلات، تجربه‌ٔ کاری و سایر معیارهای مرتبطی که در دسته‌ ویزای مورد نظر شما مشخص شده، ارزیابی کنید.

از ماشین حسابِ امتیاز وزارت امور داخلی استرالیا استفاده کنید یا جهتِ تعیینِ امتیازهایی که برای هر فاکتور نیاز دارید، می‌توانید با گروه وکلای مهاجرت پاسارگاد تماس حاصل کنید و از وکلای آن‌ها راهنمایی بگیرید.

ماشین حساب امتیاز، ابزارِ ارزشمندی است که به شما کمک می‌کند تا واجد شرایط بودنِ خود را ارزیابی کنید. این ماشین حساب براساس اطلاعاتی که وارد می‌کنید، تخمینی از محاسبه ویزای استرالیا ارائه می‌دهد.

مرحله ۳: محاسبه کل امتیازها

امتیازهایی که از هر فاکتور به‌دست آورده‌اید را جمع کنید تا امتیاز کلِ مهاجرت شما مشخص شود. به‌یاد داشته باشید که حداقل امتیازِ مورد نیاز برای هر دسته ویزا ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین، اطمینان حاصل کنید که حداقل شرایطِ آن ویزای استرالیا را به‌دست می‌آورید.

توصیه می‌کنیم برای افزایش شانسِ موفقیت، امتیازی بالاتر از حداقلِ مورد نیاز را هدف قرار دهید. مجموع امتیازات مورد نیاز نیز ممکن است بسته به شرایط خاص و سیاست‌های قابلِ اعمال برای هر دسته ویزا متفاوت باشد.

مرحله ۴: از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید

اگر فرایند محاسبه ویزای استرالیا را پیچیده یا طاقت‌فرسا می‌دانید، به‌دنبال کمک از افرادی که ویزای استرالیا دریافت کرده‌اند یا وکلای مهاجرت باشید. گروه وکلای مهاجرت پاسارگاد با داشتنِ وکلای مجرب و حرفه‌ای نیز می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.

این متخصصان می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند و در مورد چگونگی بهبود امتیاز، به شما مشاوره دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند در تهیه‌ٔ مدارک، ارسال درخواست ویزا و رفع هرگونه نگرانیِ مرتبط با پرونده به شما کمک کنند. استفاده از خدمات یک متخصص می‌تواند آرامش خاطر برای شما به ارمغان بیاورد و شانس‌تان را برای موفقیت در درخواست ویزا افزایش دهد.

نحوه محاسبه امتیاز برای مهاجرت استرالیا 2023

چطور امتیاز ویزای استرالیا را افزایش دهیم؟

در حالی که برخی از عوامل موثر در محاسبه ویزای استرالیا مانند سن و سابقه کار، قابل تغییر نیستند؛ اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش امتیاز خود انجام دهید:

مهارت زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید

برای بهبود مهارت زبان انگلیسی خود زمان و تلاش صرف کنید. در دوره‌های زبان انگلیسی ثبت نام کنید، با افرادِ بومی استرالیا مکالمه داشته باشید و با فرمت آزمون‌های زبان مانند آیلتس آشنا شوید.

کسب نمرات بالاتر در مهارت زبان می‌تواند به‌طور قابل توجهی نمره مهاجرت شما را افزایش دهد. برنامه‌های آموزشی زبان تخصصی در زمینه‌های خاص مانند انگلیسی تجاری یا آکادمیک را مد نظر قرار دهید. نشان دادن سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی نه‌تنها امتیاز مهاجرت شما را افزایش می‌دهد، بلکه امکان استخدام و جا افتادن در استرالیا را بالاتر می‌برد.

مدارک تخصصی و علمی بیشتری به‌دست آورید

ادامه تحصیل یا کسب مدارک اضافی در رشته‌ٔ خود را مد نظر قرار دهید. مدارک تحصیلی عالی می‌‌توانند امتیاز بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند و شانس شما را برای رسیدن به حداقل امتیاز دسته ویزای مورد نظرتان بالاتر ببرند.

در مورد دوره‌ها یا گواهی‌های مرتبط با بازار کار تحقیق کنید و آن‌ها را بگذرانید تا امتیاز شما به حداکثر برسد. گواهینامه‌ها و آموزش‌های حرفه‌ای نیز می‌توانند مدارک ارزشمندی برای شما باشند و تعهد شما به یادگیری و توسعه‌ٔ مداوم را نشان دهند.

اسپانسرشیپ داشته باشید

در صورت امکان، سعی کنید حمایت مالی از یک کارفرمای استرالیایی را تضمین کنید. ویزاهای تحت حمایت کارفرما معمولا امتیازهای بیشتری را ارائه می‌دهند. همچنین داشتن پیشنهاد شغلی در استرالیا می‌تواند امتیاز مهاجرت شما را به‌میزان زیادی افزایش افزایش دهد.

با متخصصان صنعتِ خود ارتباط برقرار کنید، در نمایشگاه‌های شغلی حضور داشته باشید و پرتال‌های شغلی آنلاین را جستجو کنید تا کارفرمایان بالقوه‌ای که مایل به حمایت مالی از متخصصان هستند را بیابید.

در نشان دادن مهارت‌ها و ارزش‌های خود به کارفرمایان فعال باشید تا شانس‌تان برای افزایشِ حمایت مالی افزایش یابد. به این نکته توجه داشته باشید که شرایطِ حمایت ممکن است بسته به دسته ویزا و شغل خاص متفاوت باشد.

در شغلی با تقاضای بالا، کاندید شوید

شغلی را از لیست مشاغل مورد تقاضا انتخاب کنید که در استرالیا تقاضای زیادی دارد. مشاغل مورد تقاضا معمولا امتیازهای بیشتری را ارائه می‌دهند و برآورده کردن شرایط امتیاز برای دسته‌های خاص ویزا را آسان‌تر می‌کنند.

مهارت های خود را به روز نگه دارید و به کسب مهارت‌ها یا مدارکی که مرتبط با مشاغلِ مورد تقاضا هستند فکر کنید. این استراتژی می‌تواند شانس شما را برای دریافت دعوت‌نامهٔ درخواست ویزای استرالیا افزایش دهد.

به‌خاطر داشته باشید که فهرست مشاغل تخصصی به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شود؛ بنابراین، بسیار مهم است که از آخرین تغییرات مطلع باشید و اطمینان حاصل کنید که مهارت‌های شما مرتبط باقی می‌مانند.

سخن پایانی

محاسبه امتیازات ویزا مرحله‌ای مهم در درخواست ویزای استرالیا است. با درک عواملی که بر امتیاز شما تاثیر می‌گذارند و پیروی از مراحلِ ذکر شده در این مطلب می‌توانید واجد شرایط بودن خود را به‌دقت ارزیابی کنید و تصمیمات استراتژیکی برای بهبود شانس خود به‌منظور درخواست ویزای موفق بگیرید. برای این کار می توانید از وکیل مهاجرت به استرالیا که متخصص است مشاوره بگیرد و مراحل را با بهترین شرایط پیش ببرید.

همچنین می‌توانید در تمامی این مراحل از گروه وکلای مهاجرت پاسارگاد مشاوره بگیرید. این شرکت با داشتن ۲ نمایندگی در تهران و سیدنی می‌تواند در تمامی مراحل درخواست و تایید ویزا همراه شما باشد. همچنین با برقراری تماس با این موسسه می‌توانید به‌صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو