فیلم ترکی دلیبال ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم ترکی دلیبال ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/5/20

21:55


فیلم ترکی دلیبال ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم ترکی دلیبال یکی از فیلم‌هایی است که در سال 2015 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم Delibal آشنا شویم.

ژانر فیلم سینمایی دلیبال رمانتیک و درام است. علی بیلگین (Ali Bilgin) کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است و چاغاتای اولوسوی (Çağatay Ulusoy)،‌ لیلا لیدیا توغوتلو (Leyla Lydia Tuğutlu) و نازان کسال (Nazan Kesal) بعضی از بازیگران این فیلم هستند. مدت زمان فیلم دلیبال ترکی حدود 2 ساعت است و این فیلم در تاریخ 25 دسامبر 2015 برابر با 4 دی 1394 منتشر شده بود. در ادامه این مقاله از پلازا به بررسی فیلم Delibal خواهیم پرداخت و درباره داستان و بعضی از بازیگران و نقدهای آن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم ترکی دلیبال

فیلم Delibal

باریش یک دانشجوی خوش تیپ و باهوش معماری است و به عنوان سرگرمی موزیک می‌سازد و از زندگی لذت می‌برد. علاوه بر این او یک بیمار دوقطبی است. وقتی برای اولین بار فسون را می‌بیند عشق را تجربه می‌کند؛ حسی که هرگز در زندگی‌اش آن را نشناخته بود. او می‌خواهد به این دختر که حتی اسم او را هم نمی‌داند برسد. از طرف دیگر فسون قصد پایان دانشگاه و مهاجرت به کشور دیگری برای ادامه تحصیل را دارد و باریش می‌خواهد او را به عشق متقاعد کند و به این هدف دست می‌یابد. آن دو ازدواج می‌کنند و زندگی آن‌ها مانند داستان‌ها و افسانه‌های غیر قابل باور با خوشی می‌گذرد تا این که…

برای ادامه داستان می‌توانید به تماشای فیلم ترکی Delibal بپردازید.

بازیگران فیلم دلیبال ترکی

در این بخش با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم ترکی دلیبال آشنا خواهیم شد.

چاغاتای اولوسوی در نقش باریش

بررسی فیلم Delibal

چاغاتای اولوسوی یک بازیگر اهل ترکیه است که در تاریخ 23 سپتامبر 1990 برابر با 1 مهر 1369 در استانبول (Istanbul) متولد شد. از جمله سریال‌هایی که او در آن‌ها بازی کرده بود و از نتفلیکس (Netflix) منتشر شده بودند می‌توان دو سریال The Protector محصول سال 2018 و The Tailor محصول سال 2023 را نام برد. سریال Yeşilçam محصول سال 2021 از جمله آثار دیگری است که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. چاغاتای اولوسوی در فیلم ترکی دلیبال در نقش کاراکتر باریش (Barış) حضور داشته است.

لیلا لیدیا توغوتلو در نقش فسون

معرفی فیلم دلیبال ترکی

لیلا لیدیا توغوتلو یک بازیگر و خواننده اهل ترکیه است که در تاریخ 29 اکتبر 1989 برابر با 7 آبان 1368 در برلین (Berlin) در آلمان متولد شد. او در سریال Bu Şehir Arkandan Gelecek محصول سال 2017 نیز حضور داشته است. لیلا لیدیا توغوتلو در فیلم Delibal ایفای نقش کاراکتر فسون (Füsun) را بر عهده داشته است.

نازان کسال در نقش سلما 

بازیگران فیلم دلیبال ترکی

نازان کسال یک بازیگر است که در تاریخ 28 مارس 1969 برابر با 8 فروردین 1348 در ترکیه متولد شد. از جمله آثار چند سال اخیر که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان سریال Bir Peri Masalı محصول سال 2022 و فیلم Nasipse Adayız محصول سال 2020 را نام برد. نازان کسال در فیلم ترکی دلیبال در نقش کاراکتر سلما (Selma) بازی کرده است.

نقد فیلم سینمایی دلیبال و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم ترکی دلیبال و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سایت‌ معروف آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.7 از 10 را به دست آورده است.

بعضی از بینندگان که نمره بالایی به این فیلم داده‌اند دلیل آن را بازی خوب بازیگران آن دانسته‌اند آن‌ها همچنین بیان کرده‌اند که کسی نمی‌داند که دیگران در زندگی خود با چه مشکلاتی روبرو هستند و این فیلم نشان می‌دهد که نداشتن سلامت روان علاوه بر خود شخص زندگی انسان‌های نزدیک به او را نیز با مشکل روبرو می‌کند. این که در فیلم ترکی دلیبال به موضوع سلامت روان نیز پرداخته شد قابل تحسین است. بینندگان دیگری که نمره کمی به این فیلم داده‌اند دلیل آن را تکراری و اغراق آمیز بودن داستان آن و وجود نداشتن کشش متقابل بین دو کاراکتر اصلی در این فیلم رمانتیک عنوان کرده‌اند. بعضی از افراد دیگر نیز در نقدهای خود گفته‌اند که فیلم Delibal بسیار خسته کننده است و از موضوعی به موضوع دیگر می‌پرد اما چیزی را کامل توضیح نمی‌دهد و تماشای این فیلم را توصیه نکرده‌اند.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی فیلم دلیبال ترکی پرداختیم و در مورد داستان و بازیگران و نقدهای آن حرف زدیم. به طور خلاصه فیلم دلیبال ترکی در مورد دو جوان به اسم‌های باریش و فسون است که متوجه می‌شوند چگونه آینده خود را بر اساس عشق و یا شغل شکل دهند اما یکی از آن دو بیماری دوقطبی دارد.

می‌توانید تریلر فیلم Delibal را تماشا کنید و اگر از فیلم‌های رمانتیک خوشتان می‌آید و می‌خواهید بیشتر با داستان این فیلم آشنا شوید، دانلود فیلم Delibal را شروع کنید. لطفا نظر خود را در مورد فیلم سینمایی دلیبال و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین نام فیلم‌هایی که می‌خواهید درباره آن‌ها در این سایت بخوانید در یک کامنت بگویید تا مقاله‌های آن‌ها نیز به سایت اضافه شوند. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو