طرز تهیه شیرینی گل بنفشه برای تجربه یک طعم متفاوت

منبع: آرگا

2

1402/5/30

16:11


شیرینی انواع مختلف و زیادی دارد و می توان به شکل ها و طعم های مختلف تهیه کرد. شیرینی گل بنفشه یکی از شیرینی های متفاوت و خوشمزه است که شبیه گل بنفشه بوده به راحتی تهیه می شود.

شیرینی انواع مختلف و زیادی دارد که با استفاده از دستور پخت های مختلف می توان انواع شیرینی ها را تهیه کرد. شیرینی گل بنفشه بسیار برای انواع مهمانی و یا شیرینی عید خانگی است که نیاز به مواد اولیه چندانی نداد و باید از قالب کوچک که شبیه گل است و یا خود گل بنفشه برای تهیه استفاده کنید. طرز تهیه شیرینی گل بنفشه با طعمی عالی در این مطلب قرار دارد.

در سایت آرگا می توان با روش پخت انواع شیرینی از جمله شیرینی رژیمی و شیرینی صدفی آشنا شد. شیرینی گل بنفشه بسیار مناسب برای عید است. اگر می خواهید در خانه یک شیرینی بسیار شیک و خوشمزه ببرای پذیرایی از مهمان ها تهیه کنید این مطلب را از دست ندهید. همانطور که گفته ایم می توان این شیرینی را با استفاده از قالب و یا از خود گل بنفشه تهیه می کنند.

شیرینی گل بنفشه خوش طعم

مواد لازم

  • کره ۱۸۰ گرم
  • پودر قند ۸۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۵۰ گرم
  • آرد سفید ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • سفیده تخم مرغ ۱ عدد
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد

کوکی گل بنفشه خوشمزه

طرز تهیه شیرینی گل بنفشه با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه کوکی تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید. سپس فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. گل بنفشه را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید تا نرم شود و بعد از آن با دستمال خشک کنید. یک کاسه مناسب بردارید و در کاسه کره را به همراه پودر قند با استفاده از همزن برقی به خوبی هم بزنید.

در ادامه زرده های تخم مرغ جدا شده را دانه دانه به کاسه اضافه کنید و زمانی که آخرین زرده را اضافه کردید وانیل را هم بی افزایید. زمانی که زرده ها را اضافه کردید باید حدود ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید تا به خوبی یک دست شوند. در آخر نشاسته را بی افزایید و هم بزنید. مقداری آرد بی افزایید تا خمیری یک دست به دست بی آید.

در این مرحله باید خمیر را بر روی یک کاغذ روغنی به قطر نیم سانت باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید. سپس کوکی های بنفشه را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید و بعد از فر خارج کنید. سفیده مرغ را هم بزند و بر روی کوکی ها بریزید و برای هر کدام یک گل بنفشه استفاده کنید. به مدت ۵ دقیقه دوباره در فر قرار دهید. نوش جان.

طرز تهیه شیرینی گل بنفشه عید

نکات کلیدی در تهیه گل بنفشه

  • به دلخواه می توان از قالب شبیه گل بنفشه استفاده کرد و گل بنفشه بر روی شیرینی نگذاشت
  • مقدار آرد را کنترل کنید و حتما نباید ۲۰۰ گرم بریزید و زمانی که سفت و شبیه خمیر شد ریختن آرد را متوقف کنید.
  • به دلخواه می توان بر روی کوکی ها شکر ریخت تا ذوب شده و شیرین تر شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو