انیمیشن junk head ؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن junk head ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

2

1402/6/19

15:28


انیمیشن junk head ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم junk head یکی از انیمیشن‌های محصول کشور ژاپن است که در سال 2017 و بار دیگر در سال 2021 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن سر آشغال آشنا شوید.

یکی از معنی‌های عنوان انیمیشن junk head شخصی است که به مواد مخدر اعتیاد دارد اما به دلیل این که به نظر نمی‌رسد این معنی ارتباطی با موضوع این فیلم داشته باشد در این مقاله از معنی کلمه به کلمه آن یا سر آشغال استفاده می‌کنیم. این فیلم یک استاپ موشن (Stop motion) است که در ابتدا در سال 2013 به عنوان یک فیلم کوتاه سی دقیقه‌ای منتشر شده بود. تاکهیده هوری این فیلم را کارگردانی و تولید کرد. او همچنین گفته است که انیمیشن junk head اولین قسمت از یک سه گانه است که قصد تولید آن را دارد. ژانر انیمیشن سر آشغال اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی است. این فیلم در تاریخ 26 مارس 2021 برابر با 6 فروردین 1400 منتشر شد. مدت زمان فیلم junk head یک ساعت و چهل دقیقه است. در این مقاله مختصر از پلازا به معرفی فیلم junk head خواهیم پرداخت و بیشتر درباره داستان و نقدهای این انیمیشن و افرادی که در تولید آن نقش داشتند صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

خلاصه انیمیشن junk head

انیمیشن junk head

داستان فیلم junk head در دنیای آینده‌ای دور می‌گذرد که در آن انسان‌ها عمر طولانی به دست آورده‌اند اما توانایی تولید مثل را از دست داده‌اند و با کاهش جمعیتی که به این دلیل به وجود آمده است تقریباً منقرض شده‌اند. قهرمان داستان، یک سایبورگ کاوشگر است که به دنیای زیرزمینی می‌رود که در آن گونه‌های مصنوعی که به انسان‌ها شباهت دارند زندگی می‌کنند و این گونه‌های هوشمند جامعه ای منحصر به فرد به وجود آورده‌اند. هدف او این است که در مورد اسرار توانایی باروری آن‌ها تحقیق کند.

همان طور که داستان ادامه پیدا می‌کند کم کم مشخص می‌شود که در این دنیای زیرزمینی هیولاهای خطرناک پرسه می‌زنند یا در کمین هستند. داستان فیلم junk head به شکلی غیر منتظره به پایان می‌رسد. برای جزئیات بیشتر این داستان می‌توانید به تماشای فیلم سینمایی junk head بپردازید.

بازیگران فیلم junk head   

با وجود این که می‌توان گفت تعداد هنرپیشه های انیمیشن سر آشغال یک نفر بوده است، در این بخش با بیوگرافی بعضی از افرادی که در تولید این فیلم همکاری داشتند آشنا خواهیم شد.

تاکهیده هوری

انیمیشن سر آشغال

تاکهیده هوری (Takehide Hori) در سال 1971 در ژاپن متولد شد. او در ابتدا به تنهایی هم نویسندگی و کارگردانی و هم تقریبا همه کارها، از جمله صداگذاری، مجسمه‌سازی، نورپردازی، دوربین، تدوین و آهنگسازی را انجام داد. او مانند بسیاری از مردم فکر می‌کرد که فیلم‌ها را نمی‌توان به تنهایی تولید کرد اما تصمیم گرفت این کار را انجام دهد و وقتی حدود چهل سال داشت به دنیای فیلمسازی وارد شد و انیمیشن junk head  را تولید کرد.

دو شخص دیگری که بر اساس سایت آی‌ام‌دی‌بی در تولید این فیلم نقش داشتند و اطلاع چندانی از آن‌ها موجود نیست عبارت‌اند از:

آتسوکو میاکه

گفته می‌شود که آتسوکو میاکه (Atsuko Miyake) به عنوان صداپیشه و بعضی از بخش‌های دیگر مربوط به آن همکاری داشته است.

یوجی سوگیاما

همچنین گفته می‌شود که یوجی سوگیاما (Yuji Sugiyama) نیز به عنوان صداپیشه و بعضی از کارهای دیگر در تولید این اثر نقش داشت.

نقد انیمیشن junk head و نمرات آن

معرفی فیلم junk head

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن junk head و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در دو سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی و راتن تومیتوز به ترتیب نمره‌های 7.4 از 10 و 100 از 100 را دریافت کرده است. این فیلم برنده 2 جایزه و کاندید دریافت 1 جایزه شد. بعضی از افرادی که نمرات بالایی به این فیلم دادند در نقدهای خود بیان کردند که با وجود این که این فیلم برای خیلی از افراد مناسب نیست اما انیمیشن سر آشغال فیلمی است که واقعاً به شما این امکان را می‌دهد که تلاشی که Takehide Hori طی چند سال صرف تولید این فیلم کرد تحسین کنید. آن‌ها گفتند با این که می‌دانند بعضی از مخاطبان این فیلم را به ظاهر عمیق در نظر می‌گیرند و نمره کمی به آن می‌دهند، اما این نباید باعث شود که خودتان فیلم junk head را نبینید و می‌توانید آن چه خودتان از این انیمیشن برداشت کردید را توصیف کنید.

 کلام آخر

در این مقاله بررسی انیمیشن سر آشغال را انجام دادیم و در مورد داستان و نقدهای آن حرف زدیم. به طور خلاصه داستان این اثر در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد که انسان‌ها در آن می‌توانند مدت زیادی به زندگی ادامه بدهند اما توانایی تولید مثل را از دست داده‌اند و یک سایبورگ برای تحقیق به یک دنیای زیرزمینی می‌رود. می‌توانید تریلر انیمیشن سر آشغال را تماشا کنید و اگر داستان آن برای شما جالب بوده است و می‌خواهید بیشتر با آن آشنا شوید دانلود فیلم junk head را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم سینمایی junk head و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر فیلم یا انیمیشن جدیدی تماشا کرده‌اید که به دیگران نیز توصیه می‌کنید آن را ببینند، می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو