معرفی انیمه Heavenly Delusion | آخرالزمانی با موجودات آدم‌خوار

معرفی انیمه Heavenly Delusion | آخرالزمانی با موجودات آدم‌خوار


منبع: گیمفا

3

1402/6/21

10:03


انیمه Heavenly Delusion با دست گذاشتن بر روی موضوع تکراری آخرالزمان بشریت سعی دارد تا داستان منحصر به فرد و جذاب خود را روایت نماید.

معرفی انیمه Heavenly Delusion | آخرالزمانی با موجودات آدم‌خوار

انیمه Heavenly Delusion با دست گذاشتن بر روی موضوع تکراری آخرالزمان بشریت سعی دارد تا داستان منحصر به فرد و جذاب خود را روایت نماید.

موضوع آخرالزمان بشریت یکی از مباحث دلهره‌آور ولی مورد علاقه جوامع امروز می‌باشد که این محبوبیت سبب شده تا در شاخه‌های مختلف سرگرمی از فیلم و سریال و انیمه گرفته تا بازی‌های ویدیویی شاهد ساخته شدن پروژه‌های مختلفی حول محور این موضوع باشیم که اکثر آن‌ها از المان‌هایی ترسناک و ناشناخته برای نابودی انسان‌ها بهره برده است.

در دنیای انیمه نیز ده‌ها پروژه سینمایی و تلویزیونی حول محور آخرالزمان بشریت ساخته شده که یکی از جدیدترین آثاری که به سراغ چنین ایده‌ای رفته است، Heavenly Delusion نام دارد. اثری که بر روی کاغذ از روایتی تکراری و مشابه حول محور پیدا شدن سر و کله موجوداتی وحشتناک و خونخوار جریان دارد که انسان‌ها را تا مرز انقراض پیش برده و تنها تعداد اندکی از انسان‌ها باقی مانده‌اند که سعی دارند تا شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

اثری زیبا، رازآلود و ماجراجویی که در معرفی انیمه این هفته به سراغ آن رفته تا بلکه شما را با یکی از آثار جدید و محبوب این روزهای دنیای انیمه آشنا نماییم.

  • نام انیمه: Heavenly Delusion
  • نام انیمه به فارسی: توهم بهشتی
  • ژانر: بقا، علمی تخیلی و ماجراجویی
  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • خالق مانگا: ماساکازو ایشیگورو
  • کارگردان انیمه: هیرتاکا مری
  • تعداد قسمت: ۱۳

انیمه Heavenly Delusion در آینده‌ای نه چندان دور جریان دارد. جایی که بشریت به صورت خیلی ناگهانی با تهدیدی وحشتناک و غیرقابل مهار روبرو می‌شود که عملاً تمامی دنیا به نابودی کشیده شده و درصد بسیار زیادی از انسان‌ها توسط این تهدید سلاخی می‌شوند تا تنها تعداد اندکی از انسان‌های باقی‌مانده، در گوشه و کنار دنیا برای پیدا کردن غذا و آب به جان یکدیگر افتاده تا بلکه برای یک روز بیشتر زنده ماندن، از هیچ تلاشی دریغ نکرده باشند.

پس از گذشت ۱۵ سال از بروز این فاجعه اسرار آمیز، گروهی از نوجوانان به زندگی درون یک مکان پر رمز و راز پرداخته و عملاً چون در داخل این سازه به دنیا آمده‌اند، هیچ درکی از دنیای بیرون نداشته و می‌پندارند که تمام دنیا درون همان مکان وجود داشته است. با این حال سلسله‌ای از اتفاقات غیرمنتظره درون این مکان و همچنین کنجکاوی غیرقابل مهار معدودی از نوجوانان سبب می‌شود تا به مرور هرجی و مرجی برای دیدن دنیای بیرون شکل بگیرد که پای شخصیت‌های متفاوتی را به داستان باز می‌کند.

در همین حین که نوجوانانی داخل یک مکان پر رمز و راز برای دیدن دنیای بیرون با موانع بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، در سمت دیگر ماجرا شاهد دختر و پسری به نام‌های کیروکو و مارو هستیم که بدون هیچ پس‌زمینه داستانی، برای رسیدن به مکانی نامعلوم که تنها از واژه “بهشت” برای خطاب کردن آن استفاده می‌کنند، با یکدیگر هم سفر شده و در دنیای بی‌رحم انیمه Heavenly Delusion سعی دارند تا با پشت سر گذاشتن اتفاقات مختلف، به مقصد مورد نظر خود دست پیدا کنند.

کیروکو دختری دوست داشتنی با سلاحی عجیب و غریب می‌باشد که خود را یک بادیگارد خطاب کرده و ادعا می‌کند که ماموریت دارد تا مارو را به مقصدش برساند. مارو نیز پسری مرموز ولی کله‌شق است که به نظر می‌رسد سرگذشت وی با مکان نامعلومی که نوجوانان در آن جا به زندگی می‌پردازند، گره خورده و دیر یا زود شاهد رویارویی آن‌ها با یکدیگر هستیم. کیروکو با وجود آن که دختری سرزنده، دوست داشتنی و شجاع به نظر می‌رسد اما از زخم‌های مهلکی رنج می‌برد که آن‌ها را پنهان کرده و با کسی نسبت به این زخم‌ها صحبتی نمی‌کند.

کیروکو و مارو برای رسیدن به مقصد مورد نظر مجبور هستند تا از خرابه‌های کشور ژاپن عبور کرده و تهدیدات گوناگونی را پشت سر بگذارند. از راهزنانی سوءاستفاده‌گر و ساختمان‌های نیمه خراب گرفته تا رویارویی با اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن چنین آخرالزمانی که هیچ توضیح و علتی برای آن ارائه نمی‌شود و تنها می‌دانیم که موجوداتی کریه، آدم‌خوار، غیرقابل توقف و وحشتناک دلیل به بار آمدن چنین فاجعه وحشتناکی هستند.

در طول قسمت‌های آغازین انیمه Heavenly Delusion به صورت جسته و گریخته به این موجودات اشاره می‌شود که نخستین حضور آن‌ها با پیدا شدن سر و کله کلاغی بدون سر عظیم‌الجثه‌ای رقم می‌خورد که اهالی گوشه‌ای از کشور ژاپن را شب‌ها سلاخی کرده و کیروکو که از این موضوع اطلاع دارد، سعی می‌کند تا بلکه تهدید این موجود را هر چه سریع‌تر خنثی نماید. مسئله‌ای که به این راحتی‌ها نبوده و برای رویارویی با این موجود، بسیاری از شخصیت‌هایی که در طول سفر کیروکو و مارو با آن‌ها اشنا می‌شویم، به خاک و خون کشیده می‌شوند.

نکته‌ای که دنیای آخرالزمانی Heavenly Delusion را منحصر به فرد جلوه کرده است، روایت ۲ گانه داستانی می‌باشد که در یک سو شاهد نوجوانانی در بند بوده و در سوی دیگر دختر و پسری را شاهد هستیم که علی‌رغم آزادگی که دارند اما روز و شب‌های آن‌ها با تهدیدات وحشتناکی گره خورده است. ۲ روایتی که اگرچه در ابتدا سنخیتی با یکدیگر ندارند اما رفته رفته پلی ارتباطی بینشان شکل گرفته و شخصیت مارو وقایعی را رقم می‌زند که به نظر می‌رسد کلید اصلی بین ارتباط میان ۲ جنبه متفاوت دنیای Heavenly Delusion خواهد بود.

در پایان باید گفت که اگر از آخرالزمان زامبی‌ها خسته شده‌اید و خواستار تماشای روایتی در این ژانر ولی با ماهیت متفاوتی هستید، Heavenly Delusion قطعاً شما را پشیمان نخواهد کرد. اثری که نه تنها داستان پر رمز و راز و شوکه‌کننده‌ای را روایت می‌کند، بلکه از شخصیت‌های جذابی بهره می‌برد که در مرکز آن‌ها کیروکو حضور دارد که با قاطعیت می‌توان گفت یکی از منحصر به فردترین قهرمانان دنیای انیمه را در مقابل دیدگان مخاطب به ارمغان آورده است.

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو