معرفی و نقد انیمه Horimiya: The Missing Pieces؛ اثری برای طرفداران ژانر عاشقانه

منبع: فوت و فن

3

1402/6/20

16:28


انیمه Horimiya: The Missing Pieces نه‌تنها اثری است که طرفداران انیمه اصلی باید به تماشای آن بنشینند بلکه اثری به شمار می‌رود که پر از کاراکترهای شگفت‌انگیز است و می‌تواند برای طرفداران ژانر عاشقانه بسیار جالب‌توجه باشد.

معرفی و نقد انیمه Horimiya: The Missing Pieces؛ اثری برای طرفداران ژانر عاشقانه

انیمه Horimiya: The Missing Pieces نه‌تنها اثری است که طرفداران انیمه اصلی باید به تماشای آن بنشینند بلکه اثری به شمار می‌رود که پر از کاراکترهای شگفت‌انگیز است و می‌تواند برای طرفداران ژانر عاشقانه بسیار جالب‌توجه باشد.

دنیای انیمه با ژانر عاشقانه ناآشنا نیست و برخی از موفق‌ترین انیمه‌های سریالی جزو این ژانر بوده‌اند و این در حالی است که انیمه‌های تابستان ۲۰۲۳ نیز مملو از عناوین مورد انتظار بوده است. حالا طرفداران ژانر عاشقانه می‌توانند به تماشای اثری تازه بنشینند که انیمه سریالی «هوریمیا: بخش‌های جامانده» نام دارد.

همان‌طور که از عنوان این انیمه سریال مشخص است، این اثر به نحوی ادامه انیمه سریالی اصلی «هوریمیا» به شمار می‌رود، انیمه‌ای که به هنگام پخشش در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست توجه مخاطبان بسیار زیادی را به خودش جلب کند و به‌سرعت نیز در جمع برترین انیمه‌ها قرار بگیرد. در حقیقت، این انیمه سریالی آن قدر محبوب شد که بسیاری از افراد آن را با آثاری کلاسیکی همچون تورادورا (Toradora) و همچنین آثار مدرنی همچون کاگویا-ساما: عشق جنگ است (Kaguya-Sama: Love is War) مقایسه کردند.

 

فصل اول انیمه سریالی هوریمیا ناقص احساس می‌شد

اقتباس اصلی انیمه سریالی «هوریمیا» به همان اندازه که موفق بود، بدون اشکال نیز نبود. در نتیجه تلاش برای گنجاندن یک سری مانگا طولانی و پر از لحظات جالب درون یک انیمه کوتاه، سازندگان سریال چاره‌ای نداشتند جز اینکه برخی از صحنه‌های زیبا و اساسی آن را حذف کنند.

با اینکه طرفداران از توسعه رابطه کایوکو هوری و ایزومی میامورا بسیار لذت بردند اما همیشه این احساس وجود داشت که چیزی در این میان کم است و دلیل آن نیز کاملاً مشخص بود. به همین دلیل نیز تصمیم گرفته شد تا دنباله‌ای برای این انیمه سریالی ساخته شود که انیمه «هوریمیا: بخش‌های جامانده» نام دارد، اثری که می‌تواند داستان را کامل‌تر کند و آن را بهتر برای مخاطبان و طرفداران به نمایش بگذارد.

همان‌طور که تصور می‌شد، این انیمه سریالی تازه قصد داشت تا تمام فصل‌های ارزشمندی که از انیمه اصلی حذف شده بودند را مورد اقتباس قرار بدهد و از این طریق به طرفداران این امکان را بدهد تا بتوانند بدون هیچ کم و کاستی‌ای از تجربه کامل داستان لذت ببرند. به نظر می‌رسد که سازندگان توانستند با این انیمه سریالی تازه این کار را بدون هیچ عیب و نقصی به سرانجام برسانند.

جذبه میان دو شخصیت اصلی داستانی یعنی هوری و میامورا بسیار خوب است، دو دانش‌آموزی که علی‌رغم شخصیت‌های به‌ظاهر متضادشان رابطه کاملاً جذاب و قانع‌کننده‌ای با یکدیگر دارند. همین رابطه نیز در این انیمه سریالی تازه دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. با اینکه زندگی روزمره آن‌ها ممکن است پر از حادثه نباشد اما دیدن آن‌ها هرگز کسل‌کننده نیست چراکه هر قسمت از این انیمه سریالی عناصر عاشقانه و طنز را به‌خوبی با یکدیگر ترکیب می‌کند و آن را با یک سبک هنری لذت‌بخش به نمایش در می‌آورد.

اگر بگوییم که این انیمه سریالی تازه به خودی خود یک شاهکار است، سخنی اغراق‌آمیز است چراکه این اثر نمی‌تواند روی پای خودش بایستد و برای لذت بردن از آن باید با انیمه سریالی اصلی آشنایی داشت. علاوه بر این، از آنجا که روابط شخصیت‌ها در فصل اول توسعه پیدا کرده و هیچ افشاگری غافلگیرکننده یا لحظه‌های جدی از توسعه شخصیت‌ها در این اثر تازه وجود ندارد، سبب شده تا این اثر نسبت به انیمه اصلی سبک‌تر و سرخوش‌تر باشد. انیمه سریالی «هوریمیا: بخش‌های جامانده» حتی بدون لحظات ماندگار و رشد شخصیتی، همچنان مملو از لحظات زیبا، شیرین و به‌یادماندنی است که بار دیگر ثابت می‌کند این زوج تا چه اندازه می‌توانند فوق‌العاده باشند.

انیمه «هوریمیا» خودش را به‌عنوان یکی از بهترین انیمه‌های عاشقانه سال ۲۰۲۱ میلادی ثابت کرده و نه با اتفاقات مرموز و داستان‌های پیچیده بلکه با شخصیت‌های ساده، ملموس و فوق‌العاده دوست‌داشتنی بینندگان زیادی را مجذوب خودش کرده است. این انیمه سریالی تازه نه‌تنها لذتی خوشایند برای طرفداران انیمه اصلی به ارمغان می‌آورد بلکه فرصتی عالی برای تازه‌واردها به شمار می‌رود تا بیشتر با این مجموعه آشنا شوند. در هر صورت، انیمه سریالی «هوریمیا: بخش‌های جامانده» یک انیمه دوست‌داشتنی است که علاقه‌مندان به ژانر عاشقانه باید به تماشای آن بنشینند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو