معرفی انیمه Corpse Party: Tortured Souls | مدرسه نفرین شده

معرفی انیمه Corpse Party: Tortured Souls | مدرسه نفرین شده


منبع: گیمفا

2

1402/8/30

10:01


سریال کوتاه Corpse Party: Tortured Souls را می‌توان به عنوان یکی از دیوانه‌وارترین انیمه‌های ساخته شده به شمار آورد که مملو از سکانس‌های وحشتناک و خونین می‌باشد.

معرفی انیمه Corpse Party: Tortured Souls | مدرسه نفرین شده

سریال کوتاه Corpse Party: Tortured Souls را می‌توان به عنوان یکی از دیوانه‌وارترین انیمه‌های ساخته شده به شمار آورد که مملو از سکانس‌های وحشتناک و خونین می‌باشد.

به لطف گستردگی دنیای انیمه می‌توانیم شاهد انواع و اقسام آثار ارزشمند در این مدیوم باشیم که هر مخاطبی با هر سن و سالی و هر سلیقه‌ای می‌تواند آثار سینمایی و تلویزیونی مورد علاقه خود را پیدا کرده و لحظاتی جذاب و تماشایی را سپری کند. یکی از ژانرهای کمتر دیده شده ولی شگفت‌انگیز دنیای انیمه به ژانر وحشت مربوط می‌شود که به سبب ماهیت این مدیوم، از حس و حال کاملاً متفاوتی نسبت به فیلم و سریال‌های عادی برخوردار می‌باشد.

در حالی که بسیاری در تصور اشتباهی به سر برده و گمان می‌کنند که ژانر وحشت در مدیوم انیمه میزبان آثاری کلیشه‌ای و کودکانه می‌باشد اما باید گفت که با کمی تحقیق و جست و جو می‌توان انیمه‌هایی را پیدا کرد که به معنای واقعی کلمه، روح و روان مخاطبین خود را به چالش کشیده و سکانس‌هایی را پدید می‌آورند که تا مدت‌ها ذهن بیننده را به خود درگیر می‌کند. یکی از این آثار مجموعه کوتاه Corpse Party: Tortured Souls نام دارد که در معرفی انیمه این هفته به سراغ آن رفته تا شما را با یکی از دیوانه‌وارترین ساخته‌های ژانر وحشت این مدیوم آشنا کنیم.

  • نام انیمه: Corpse Party: Tortured Souls
  • نام انیمه به فارسی: مهمانی مردگان: ارواح شکنجه شده
  • ژانر: وحشت، ماورایی و معمایی
  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • تعداد قسمت: ۴
  • کارگردان: آکیرا ایواناگا

با وجود آن که اکثر انیمه‌هایی که تاکنون در گیمفا خدمت شما معرفی کرده‌ایم، اقتباسی از مانگا و یا لایت ناول بود‌اند، این بار به سراغ انیمه Corpse Party: Tortured Souls رفته‌ایم که در اصل الهام گرفته از بازی ویدیویی به همین نام بوده که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۶ میلادی برای پلتفرم‌ موبایل و سپس طی سال‌های بعد نسخه‌ای متعدد دیگری حول محور آن ساخته و عرضه شده که هر یک با واکنش‌های گوناگونی روبرو بوده است.

علی‌رغم برخورداری این فرنچایز از چند نسخه مختلف اما برای تماشای این انیمه نیازی به تجربه هیچ یک از عناوین نبوده و داستان آن بدون هیچ پیش زمینه‌ای می‌تواند مخاطب را وارد دنیای دیوانه‌وار خود کرده و سکانس‌هایی خونین و وحشتناک را به تصویر بکشد. پس بدون هیچ نگرانی و حساسیتی می‌توانید به مشاهده یکی از سادیسمی‌ترین آثار دنیای انیمه بپردازید تا حدی که پخش آن در کشور چین ممنوع اعلام شده است.

سکانس آغازین انیمه Corpse Party: Tortured Souls حول محور اعضای یک آکادمی آغاز می‌شود که شب هنگام و زمانی که آکادمی آن‌ها تعطیل شده است، دور یکدیگر جمع شده و شخصیتی به نام آیومی شینوزاکی مشغول تعریف داستانی ترسناک از مرگ مدیر و معلم مدرسه برای آن‌ها می‌باشد. دورهمی که در اصل به مناسبت خروج یکی از هم‌کلاسی‌هایشان برگزار شده و باقی دوستانش سعی دارند تا شبی به یاد ماندنی را برای وی به ارمغان بیاورند.

به همین سبب نیز آیومی شینوزاکی طلسمی را برای گروهشان تدارک دیده که شکل کاغذی هم‌کلاسی‌شان مورد نظرشان بوده و می‌بایست تا هر یک با کندن تکه‌ای از آن و نگهداری در جایی امن، دوستی خود را با او محترم بشمارند؛ فارغ از این که او چقدر از آن‌ها فاصله گرفته و یا چه مدتی به دور از آن‌ها به زندگی بپردازد.

با این حال پس از خواندن جمله‌ای برای گرامی داشت این طلسم، زلزله‌ای عجیب و غریب به راه افتاده و گروه آن‌ها درون یک چاله سیاه افتاده و از هوش می‌روند. پس از گذشت مدتی یکی از اعضای این گروه به نام نائومی ناکاشیما به هوش آمده و خود را در مدرسه‌ای قدیمی و بسیار وحشتناک پیدا می‌کند که اطرافش را جنگلی مرموز فرا گرفته است.

پس از کمی جست و جو موفق می‌شود تا یکی از دوستان خود را پیدا کرده و ۲ نفری علی‌رغم آن که موفق به خروج از مدرسه نشده و تمامی در و پنجره‌ها را بسته پیدا می‌کنند، تصمیم می‌گیرند تا کمی استراحت کرده و شرایط را مرور کنند. با این حال خیلی ناگهانی زنگ مدرسه به صدا درآمده و این ۲ نفر با ارواح، تکه‌های اجساد خونین و فواره خون از در و دیوار مدرسه مواجه شده و وحشتی افسارگسخیته سراسر وجودشان را در بر می‌گیرد.

آن‌ها در حالی که می‌بایست خود را از شرایط نامعلوم اطرافشان نجات داده و جایی امن پیدا کنند، از سرنوشت باقی دوستانشان بی‌اطلاع بوده و در این گیر و دار اختلافی میان آن‌ها به راه می‌افتد که سبب جدایی بینشان شده و هر یک به گوشه مختلفی از مدرسه رهسپار می‌شوند. مسئله‌ای که به مانند کلیشه ژانر وحشت، سبب می‌شود تا اتفاقاتی هولناک برایشان به وقوع پیوسته که مشخص نیست توان زنده ماندن را خواهند داشت یا خیر!

این انیمه در همان قسمت نخست شخصیت‌های به ظاهر اصلی خود را با شرایط دیوانه‌وار و سادیسمی مواجه کرده و در حالی که درک واقعیت از خیال را به چالش می‌کشد، روانشان را آشفته کرده و در نهایت با ضربه‌ای کاری، ثابت می‌کند که وارد دنیایی شده‌اند که اساساً توسط یک روح پلید کنترل شده که تنها به واسطه تفریح، علاقه به کشتارهای خونین داشته و اعضای این گروه برای زنده ماندن نیاز به همکاری با یکدیگر دارند؛ البته در صورتی که بتوانند همدیگر را پیدا نمایند!

انیمه Corpse Party: Tortured Souls از قسمت‌هایی کوتاه بهره برده که عموماً در سکانس‌هایی تاریک و بسته به وقوع می‌پیوندد و به همین سبب نیز کیفیت بصری آن برای امروز اگرچه به خودی خودی می‌تواند کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما به هیچ عنوان جذابیت آن را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. اثری که قطعاً دوست داران ژانر وحشت و داستان‌های ترسناک را سرگرم کرده و باید توجه داشت که سکانس‌های آن به حدی شوکه‌کننده و دیوانه‌وار است که به هیچ عنوان برای بینندگان کم سن و سال توصیه نمی‌شود.

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو