تفاوت سرور اچ پی G9 DL360 و G9 DL380 و کاهش هزینه در دیتاسنتر

منبع: تکراتو

4

1402/7/5

17:36


سرور اچ پی g9 بهخاطر مزیتهای بیشماری که دارد، در میان مدیران شبکه محبوب است که از مهمترین ویژگی‌های مثبت آن، می‌توان به بروزرسانی مداومش اشاره کرد. بهطوری که بعد از موفقیت نسل هشتم سرورهای hp، نسل نهم وارد بازار شده و دارای 2 سرور قدرتمند با نامهای اچ پی G9 DL360 و G9 DL380…

تفاوت سرور اچ پی G9 DL360 و G9 DL380 و کاهش هزینه در دیتاسنتر

سرور اچ پی g9 بهخاطر مزیتهای بیشماری که دارد، در میان مدیران شبکه محبوب است که از مهمترین ویژگی‌های مثبت آن، می‌توان به بروزرسانی مداومش اشاره کرد. بهطوری که بعد از موفقیت نسل هشتم سرورهای hp، نسل نهم وارد بازار شده و دارای 2 سرور قدرتمند با نامهای اچ پی G9 DL360 و G9 DL380 است.

اکنون سوال اینجاست که 2 سرور نسل نهم اچ پی، دارای چه مشخصه‌هایی هستند؟ آیا تفاوت زیادی با نسل هشتم دارند یا خیر؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید. چراکه قصد داریم شما را با بهترین سرورهای نسل نهم hp آشنا کرده و 2 سرور نامبرده را از همه نظر باهم مقایسه کنیم.

با سرور اچ پی g9 آشنا شوید

سرورهای G9 اولین بار در سال 2015 پابلیش شده و به بازار راه پیدا کردند. این سرورها در انواع رکمونت، ایستاده و تیغه‌ای تولید میشوند و برای انجام کارهای اداری، مدیریت سایت، ذخیره‌سازی فایل و اطلاعات، ایجاد ارتباطات و سرور مجازی مورد استفاده قرار میگیرند.

سرورهای اچ پی g9 از پردازنده، رم، هارد دیسک، کارت شبکه و پاور سرور قدرتمند بهره میبرند و میتوانند درصد محاسبات بالایی را در اختیار کاربرانشان بگذارند. میزان مصرف انرژی در این سرورها پایین است و همین موضوع از عوامل اصلی محبوبیت آنها به‌شمار میرود.

ویژگی‌های مشترک 2 مدل سرور اچ پی g9 را بشناسید

قبل از پرداختن به تفاوتها، ابتدا باید ویژگی‌های مشترک را مورد بررسی قرار داد. در واقع درست است که هر 2 سرور مذکور از مشخصههای مشابهی در مورد پردازنده و حافظه بهره میبرند، اما توجه کنید که بهجز طراحی و تعداد اضافه‌کردن درایوها، این سرورها از قطعات یکسان با بهره‌وری مشابهی استفاده می‌کنند. در ادامه بیشتر به مفاهیم گفته‌شده میپردازیم.

سرورHP  G9 DL360 و G9 DL380 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

سرور HP G9 DL360 و G9 DL380 از نسل نهم سرورهای اچ پی هستند و در خط تولید HP ProLiant، در دسته قدرتمندترین‌ها رده‌بندی میشوند.

این 2 سرور با هدف بهره‌مندی از قابلیت Smart Array HP ساخته شده‌اند. به همین دلیل جای تعجب ندارد که از قابلیت حفاظت و ذخیره‌سازی اطلاعات بالایی برخوردار باشند.

اگر بخواهیم به تفاوتهای این 2 بپردازیم، باید اشارهای به مشخصات پردازنده، وضعیت حافظه، ویژگی‌های بیهارد (استوریج)، چیپست، درایو نوری، کنترلرها، اسلاتهای ورودی-خروجی، سیستم‌های مدیریتی و سیستم عامل و نرم‌افزار مجازی آنها داشته باشیم.

تفاوت سرور HP G9 DL360 و G9 DL380 از نظر پردازنده

دقت به مشخصات پردازنده، از جمله اقداماتی است که هنگام خرید سرور hp باید به آن توجه کنید. زیرا CPU مغز سرور محسوب میشود و هر چه قدرت آن بالاتر باشد، عملکرد سیستم نیز بالاتر خواهد رفت.

در نسل نهم سرور اچ پی g9 از پردازندههای سری E5-2600 زئون اینتل استفاده شده است. در این سرورها قادر به نصب 2 پردازنده خواهید بود که همین امر میتواند 18 هسته پردازشی و 36 هسته مجازی را برایتان فراهم کند.

در سرور HP G9 DL360 و G9 DL380 چه پردازندهای به‌کار رفته است؟

هر 2 سرور مذکور از حافظه DDR4 بهره میبرند. به همین علت سرعت انتقال داده و تراکم ماژول بیشتری را برای کاربران سرور فراهم میکنند. این حافظه‌ها نسبت به رم DDR3 فضای کمتری اشغال کرده و خنک‌گنندگی و بهره‌وری بالاتری دارند.

تفاوت سرور اچ پی G9 DL360 و G9 DL380 و کاهش هزینه در دیتاسنتر

سرورهای اچ پی g9 نسل نهم، چه تفاوتی در تعداد درایو دارند؟

در سرور اچ پی نسل نهم و 2 مدل G9 DL360 و G9 DL380 یک تفاوت بارز دیده میشود که آن فضای سرور برای به‌کار گیری تعداد درایو است.

دقت داشته باشید که سرور نسل 9 اچ پی DL360 یک سرور 1U محسوب میشود. این در حالی است که سرور نسل 9 اچ پی DL380 را با ویژگی 2U میشناسند.

سرور اچ پی g9 نسل نهم از چه سیستم‌های مدیریتی استفاده میکند؟

سیستم‌های مدیریتی به‌کار رفته در این سرورها مشابه یکدیگر هستند که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • HPE iLO Advanced
  • UEFI
  • RESTful API
  • Intelligent Provisioning
  • Embedded Remote Support

همه چیز درباره سیستم عامل و نرمافزارهای سرورهای نسل نهم

هنگام خرید سرور g9 معمولا به سیستم عامل و نرم‌افزارهای مجازی‌سازی نیز توجه میشود که موارد گفته‌شده در سرور DL380 G9 بهشرح زیر هستند:

  • Microsoft Windows Server
  • Canonical Ubuntu
  • Red Hat Enterprise Linux (RHEL)
  • SUSE Linux Enterprise Server (SLES)
  • Oracle Solaris
  • VMware
  • Citrix XenServer
  • ClearOS

این برنامه‌ها و نرم‌افزارها در سرور DL360 G9 به مواردی که در ادامه آورده‌ایم تغییر میکنند:

  • Wind River Linux
  • Oracle Solaris
  • Citrix XenServer
  • VMware
  • CentOS
  • Oracle Linux
  • Canonical Ubuntu
  • SUSE Linux Enterprise Server (SLES)
  • Red Hat Enterprise Linux (RHEL)
  • Microsoft Windows Server

خرید سرور hp نسل نهم مناسب چه کارهایی است؟

در صورت خرید سرور اچ پی G9 DL360 و G9 DL380 میتوانید برنامههایی که حجم کاری پویایی دارند را بهراحتی انجام دهید. از مهمترین این برنامهها میتوان به محاسبات ابری، کار با بیگ دیتا، شبیهسازی و آنالیز دادهها اشاره کرد. این سرورها تاخیر کمی برای اجرای برنامهها دارند و در صنعت خدمات مالی، بهشدت مورد استفاده قرار میگیرند.

درصورتیکه با خواندن مطالب نوشتهشده از تفاوت این 2 سرور قدرتمند از نسل نهم سرورهای اچ پی، هنوز هم نمیدانید که کدام یک مناسب خرید هستند، باید بگوییم که تنها تفاوت این 2 سرور در مقدار یونیت مصرفی آنها است. بهطوری که هر چه تعداد یونیت در دیتاسنتر کمتر باشد، هزینه پرداختی به میزان پایینتری محاسبه خواهد شد.

جمع‌بندی

سرور اچ پی g9 بهخاطر نسل نهم و ارائه DL360 G9 و DL380 G9 محبوبیت زیادی برای انجام کارهایی نظیر محاسبات ابری، کار با بیگ دیتا، شبیه‌سازی و آنالیز داده‌ها در میان مدیران شبکه به‌دست آورده است.

این 2 سرور دارای ویژگیهای مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت آنها مربوط به فضای سرور برای بهکار گیری تعداد درایو میشود. در واقع مدل DL360 از سرور 1U استفاده میکند و نوع DL380 سرور 2U را بهکار گرفته است.

تفاوت این 2 در مقدار یونیت مصرفی خلاصه میشود. زیرا هر چه تعداد یونیت در دیتاسنتر کمتر باشد، هزینه پرداختی نیز به مقدار کمتری محاسبه میشود.

درصورتیکه قصد خرید یکی از سرورهای معرفیشده را دارید و نمیدانید که کدام یک برای کسبوکارتان بهتر است، پیشنهاد میکنیم که با در نظرگرفتن مقدار بودجهای که دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید و جهت استعلام قیمت سرور hp با شرکت ویرا سرور تماس حاصل فرمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو