معرفی فیلم خفه کردن ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم خفه کردن ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/7/15

21:23


معرفی فیلم خفه کردن ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم Chokehold 2023، یکی از بهترین فیلم‌های ترکی درام سال جدید است که در ادامه به معرفی فیلم خفه کردن خواهیم پرداخت.

فیلم خفه کردن یک فیلم سینمایی ترکیه‌ای است که در سال ۲۰۲۳ به کارگردانی اونور سایلاک و نویسندگی هاکان گوندای ساخته شده است. تاریخ اکران فیلم ترکی خفه کردن ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ بود و از طریق سرویس ویدئویی نتفلیکس در دسترس قرار گرفت. تولید و ساخت این فیلم توسط شرکت آی یاپیم انجام شده است.

قبل از انتشار در نتفلیکس، فیلم خفه کردن از طریق شبکه تلویزیونی به نمایش درآمده است. این فیلم، یک فضای خاص معمایی را به تصویر می‌کشد. ژانر فیلم خفه کردن درام و هیجان‌انگیز است و مدت زمان فیلم Chokehold 2023 تقریبا 1 ساعت و 52 دقیقه طول می‌کشد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم خفه کردن

داستان فیلم خفه کردن

در خلاصه فیلم سینمایی خفه کردن آمده است که این فیلم درباره یک زوج جوان است که تصمیم می‌گیرند از شهر استانبول به یک روستای واقع در منطقه دریای اژه نقل مکان تا زندگی آرام و جدیدی را آغاز کنند. اما به سرعت متوجه می‌شوند که در این روستا با تعداد زیادی دشمن روبرو هستند.

بازیگران فیلم ترکی خفه کردن

بازیگران فیلم ترکی خفه کردن

هنرپیشه های فیلم خفه کردن، افراد مهمی از بازیگران ترکی همچون کیوانچ تاتلیتوغ، فوندا اریعیت، گورگن اوز، اونور آکگولگیل و کرم ارسلان اوغلو هستند، که در ادامه م=به بیوگرافی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

Kivanç Tatlitug در نقش Yalin

کیوانچ تاتلیتوغ متولد ۲۷ اکتبر ۱۹۸۳، بازیگر، مدل و بازیکن بسکتبال سابق ترکیه‌ای است. او یکی از بازیگران معروف و پردرآمد در ترکیه و تاکنون سه جایزه پروانه طلایی و یک جایزه سینمایی یشیلچام را به دست آورده است. کیوانچ تاتلیتوغ در سال ۲۰۰۲ برنده مسابقات بهترین مدل ترکیه و بهترین مدل جهان شد.

او در چندین مجموعه تلویزیونی موفق حضور داشته است، از جمله “منکشه و هلیل” (۲۰۰۷-۲۰۰۸)، “عشق ممنوع” (۲۰۰۸-۲۰۱۰)، “کوزی گونی” (۲۰۱۱-۲۰۱۳) و “جسور و زیبا” (۲۰۱۶-۲۰۱۷) که به او شهرت و تحسین بین‌المللی را به ارمغان آورد. همچنین، در سال‌های اخیر، در سریال‌های نتفلیکس “در اعماق شب” (۲۰۲۱) و “یاکاموس اس-۲۴۵” (۲۰۲۲) حضور داشته است. نام “کیوانچ” به معنای افتخار و غرور در زبان ترکی است و نام “تاتلیتوغ” از دو بخش “تاتلی” به معنای شیرین و “توغ” که نشان قدیمی ملی ترکیه است، تشکیل شده است.

Funda Eryigit در نقش Beyza

فوندا اریئیت، بازیگر ترکیه‌ای است که در تاریخ ۶ نوامبر ۱۹۸۴ در زووله، هلند به دنیا آمد. او از ترک‌های آناتولی تبار است و ریشه‌های ترکی، چرکس و گرجی دارد. اریئیت در دوران دبیرستان در آناتولی درس خوانده و سپس وارد دانشگاه استانبول شده است. ابتدا در رشته روابط بین‌الملل در دانشکده علوم سیاسی تحصیل کرده و سپس در رشته تئاتر در کنسرواتوار دولتی دانشگاه استانبول فارغ‌التحصیل شده است.

در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳، اریئیت در نمایشی به نام “سکوت” در تالار شهر استانبول نقش ایفا کرد. این نمایش باعث دریافت او جایزه بهترین بازیگر زن در بخش نمایش کمدی و موزیکال در هجدهمین جشنواره صدری آلیشیک تئاتر و سینما شد. او همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در هفدهمین جشنواره تئاتر افیفه شد. اریئیت با بازی در مجموعه تلویزیونی “کارادایی” در نقش بلگین توره توانایی‌های خود را به چالش کشید.

Gürgen Öz در نقش Daim

گورگن اوز، بازیگر ترکیه‌ای توانایی است که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۷ شمسی در شهر زونگولداک متولد شد. او اخیراً در نقش لونت در سریال “اقای اشتباهی” به ایفای نقش پرداخته است.

پدر گورگن اوز یک مهندس و مادرش معلم تاریخ بود. آنها در دانشگاه با یکدیگر آشنا شده و سپس به دلیل کار پدر، خانواده گورگن به شهر زونگولداک مهاجرت کرده‌اند. گورگن یک خواهر به نام یاپراک دارد که در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرده است. او همچنین نویسنده و نقاش است و گورگن از تابلوهای خواهرش در خانه‌اش استفاده می‌کند.

این بازیگر پرکار دوران راهنمایی و دبیرستان خود را در کالج TED Zonguldak گذراند. در دوران کودکی، او علاقه‌مند به نوشتن بود، اما بعدا وقتی در دبیرستان با تئاتر آشنا شد، تصمیم گرفت به تئاتر ادامه دهد.

مادر گورگن نقش پشتیبانی در زمینه بازیگری او را داشته است. اما به دلیل اینکه پدرش مهندس بود، او در ابتدا علاقه‌مند بود که مهندس شود. با این حال، زمانی که گورگن در امتحانات دانشگاه معمار سینان موفقیت آمیز بود، نظر مادرش نیز تغییر کرد و او را در این تصمیم پشتیبانی کرد. گورگن برای آزمون‌های دانشگاه معمار سینان به طور مخفیانه آماده شده بود.

او در ابتدا در رشته تاریخ هنر دانشگاه استانبول تحصیل کرد و سپس وارد رشته تئاتر دانشگاه معمار سینان شد. در سال ۲۰۰۷، گورگن همراه با تومان بایولگن به عنوان مجری برنامه “Makina” فعالیت کردند. علاوه بر بازیگری، گورگن همچنین به کار نویسندگی و نوشتن شعر مشغول است. او شعرهایی با عناوین “Bozcaada Öyküleri”، “Olimpos Öyküleri” و “۸۰lerde çocuk olmak” نوشته است.

Kerem Arslanoglu در نقش Cevdet

کرم ارسلان اوغلو به خاطر حضور در فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند “Ekip 1: Nizama Adanmis Ruhlar” در سال 2012، “Son Mektup” در سال 2015 و “Bölük” در سال 2017 شناخته شده است.

نقد فیلم سینمایی خفه کردن

نقد فیلم سینمایی خفه کردن

نمرات فیلم خفه کردن به نسبت با فیلم‌های دیگر ترکی خیلی خوب هستند. نتفلیکس سال گذشته حرف از فیلم ترکی جدیدی به نام “Chokehold” را زده بود که انتظارات بالایی را را به سمت خود روانه کرد. این فیلم دارای یک داستان هیجان انگیز با تعلیقات فراوان و فیلمنامه‌ای خوب است. کیوانچ تاتلیتوغ در این فیلم نقش اصلی را بازی می‌کند و انتشار آن توسط نتفلیکس، این فیلم را از سایر فیلم‌های جدید خود متمایز می‌کند.

بعد از دیدن و بررسی فیلم ترکی خفه کردن متوجه می‌شوید که این فیلم ترکی جدید یکی از فیلم‌هایی است که در سال ۲۰۲۳ بسیاری از سینمادوستان و طرفداران سینمای ترکی را با شور و شوق بسیاری همراه می‌کند. بازیگران قوی و خط داستانی هیجان‌انگیز و جذاب این فیلم، همچنین انتشار آن توسط نتفلیکس، به احتمال زیاد آن را به یکی از بهترین فیلم‌های ترکیه در سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد کرد.

Movie Nation / راجر مور: 63

روایت داستان Chokehold کیفیت بالایی دارد. علاوه بر این نکته، بازیگران این فیلم نقطه قوت آن هستند.

کلام آخر

فیلم Chokehold 2023 یک درام خاص و پر از پویایی است. با معرفی و بررسی فیلم سینمایی خفه کردن همراه شما بودیم و سعی کردیم آن را به طور کامل معرفی کنیم. آیا تریلر فیلم Chokehold 2023 را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره این اثر چیست؟ دانلود فیلم Chokehold 2023 را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو