معرفی انیمیشن دنیای خوب (Cool World) ؛ خلاصه داستان + بررسی

معرفی انیمیشن دنیای خوب (Cool World) ؛ خلاصه داستان + بررسی


منبع: پلازا

4

1402/7/17

14:21


معرفی انیمیشن دنیای خوب (Cool World) ؛ خلاصه داستان + بررسی

انیمیشن دنیای خوب یکی از لایو اکشن‌های کمدی و جالب قدیمی است که با حضور هنرپیشگان معروف ساخته شد و مورد توجه قرار گرفت. در ادامه مقاله پیش‌رو با معرفی  انیمیشن Cool World همراه شما هستیم‌.

ارزش برخی از آثار در طول زمان مشخص می‌شود. در دنیا فیلم‌ها و آثار مختلفی وجود دارند که در ابتدای انتشار خود، مورد توجه قرار نمی‌گیرند و پس از مدتی هواداران خاصی شروع به حمایت از آن می‌کنند. اینگونه آثار را فیلم‌های کالت می‌نامند.

کارتون دنیای خوب به کارگردانی رالف باکشی (Ralph Bakshi) در سال 1992 ساخته شد. این لایو اکشن آمریکایی که نویسندگانی همچون مایکل گریز (Michael Grais) و مارک ویکتور (Mark Victor) داشت و دنیای جالبی را به تصویر می‌کشید. دنیای خوب توسط دو کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) و باکشی انیمیشن (Bakshi Animation) تولید شد و هنرپیشگانی همچون کیم بیسینگر (Kim Basinger)، گابریل بایرن (Gabriel Byrne) و برد پیت (Brad Pitt) در آن حضور داشتند. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی انیمیشن Cool World همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران کارتون دنیای خوب

ژانر انیمیشن Cool World کمدی و فانتری است. این اثر نخستین بار در تاریخ 10 ژوئیه 1992 (19 تیر 1371) توسط پارامونت پیکچرز منتشر شد. مدت زمان انیمیشن دنیای خوب 101 دقیقه است.

داستان انیمیشن دنیای خوب

داستان انیمیشن دنیای خوب

خلاصه کارتون دنیای خوب درباره یک سازنده کاریکاتور و انیمیشن به نام جک دیب است که در زندان گرفتار شده و وقتی پشت میله‌هاست یک دنیای کارتونی با نام کول وورلد یا دنیای خوب خلق می‌کند. دنیایی که شخصیت اصلی آن زنی اغواگر است که برای انسان شدن نیاز دارد تا با یک انسان ارتباط برقرار کند. جک به وسیله همین زن وارد دنیای باحال می‌شود و از سوی دیگر یک شخصیت کارآگاه که او نیز مانند جک انسانی وارد شده به آن دنیاست، در پی جک است. اما با این وجود زن که هالی وود نام دارد، شکلی انسانی می‌گیرد و اکنون نه تنها دنیای خوب بلکه دنیای واقعی نیز در خطر است.

بازیگران انیمیشن دنیای خوب

در این قسمت به سراغ بازیگران این اثر می‌رویم که هم صداپیشگان شخصیتی کارتونی هستند و هم حضوری فیزیکی در این لایو اکشن دارند.

گابریل بایرن در نقش جک دیب ؛ از بازیگران انیمیشن دنیای خوب

بازیگران انیمیشن دنیای خوب

گابریل بایرن بازیگر، تهییه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل ایرلند در 12 مه 1950 (22 اردیبهشت 1329) به دنیا آمد. او از سال 1978 تا کنون در زمینه بازیگری فعالیت می‌کند و ابتدا کار خود را از تئاتر شروع کرد تا اینکه نخستین بار با سریال The Riordans پشت دوربین رفت. این بازیگر در آثار مختلفی همچون اکس کالیبور (Excalibur)، شیردل (Lionheart)، زنان کوچک (Little Women)، 33 (The 33) و موروثی (Hereditary) حضور داشته است. گابریل بایرن برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جوایزی همچون گرمی، امی و تونی شده است. او یکی از بزرگترین بازیگران ایرلندی محسوب می‌شود که از این بازیگر به عنوان هنرپیشه بزرگی که هرگز اسکار نگرفت نیز، یاد می‌شود.

برت پیت در نقش فرانک هریس

تاریخ اکران کارتون دنیای خوب

برد پیت بازیگر آمریکایی در 18 دسامبر 1963 (27 آذر 1342) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1987 با فیلم هانک (Hunk) شروع کرد و با فیلم تلما و لوئیس (Thelma & Louise) توانست توجه‌ها را معطوف به خود کند. برد پیت نخستین بار در فیلم رودخانه‌ای از میان ان می‌گذرد (A River Runs Through It) به عنوان نقش اصلی حضور داشت. از جمله آثار مشهور این بازیگر باید به فیلم‌های هفت (Seven)، 12 میمون (12 Monkeys)، 11 یار اوشن (Ocean’s Eleven)، تروی (Troy)، جنگ جهانی زد (World War Z)، باشگاه مشت زنی (Fight Club) و سرگذشت حیرت انگیز بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button) اشاره کنیم. برد پیت برنده جوایزی همچون اسکار برای دو فیلم 12 سال بردگی (12 Years a Slave) و روزی روزگاری هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)، دو جایزه بفتا، گلدن گلوب و یک جایزه امی شده است. او به عنوان یک شخصیت قدرتمند و تاثیرگذار در صنعت سرگرمی آمریکا شناخته می‌شود.

کیم بیسینگر در نقش هالی وود ؛ از بازیگران انیمیشن دنیای خوب

هنرپیشه های کارتون دنیای خوب

کیم بیسینگر بازیگر آمریکایی متولد 8 دسامبر 1953 (17 آذر 1332) است. او بازیگری را از سال 1976 به عنوان مدل شروع کرد و سپس به دنیای بازیگری راه یافت و از اینجا تا ابدیت (From Here to Eternity) جز آثار اولیه او بود. بیسینگر بین دهه‌های 1980 تا 1990 نماد جذابیت و اغواگری در هالیوود بود. از جمله آثار مشهور این بازیگر فیلم‌های جیمز باند (James Bond)، دیگر هرگز نگو هرگز (Never Say Never Again)، بتمن (Batman)، خواب آفریقا را دیدم (I Dreamed of Africa) و مبارزه کینه (Grudge Match) اشاره کنیم. او برنده جوایزی همچون اسکار برای فیلم لس آنجلس محرمانه (L.A. Confidential)، گلدن گلوب و گیلد شده است. از کیگ بیسینگر به عنوان یکی از زیباترین زنان تاریخ یاد می‌شود.

دیردری اوکانل در نقش ایزابل مالی

مدت زمان انیمیشن دنیای خوب

دیردی اوکانال (Deirdre O’Connell) بازیگر آمریکایی متولد 30 دسامبر 1951 (8 دی 1330) است. او کار خود را از سال 1987 شروع کرد و نخستین فیلمی که بازی کرد، Tin Men نام داشت. این بازیگر تا کنون برنده جایزه تونی و نامزد جایزه دراما دسک شده است.

سایر هنرپیشه های کارتون دنیای خوب عبارتند از:

  • میشل آبرامز (Michele Abrams) در نقش جنیفر مالی
  • جنی برن لاون (Janni Brenn-Lowen) در نقش آگاتا رز هریس
  • فرانک سیناترا جونیور (Frank Sinatra Jr.) در نقش خودش

نقد کارتون دنیای خوب

دنیای باحال یا دنیای خوب یک انیمیشن با حضور شخصیت‌های بزرگ زمان خود بود اما علیرغم انتظارات نظرات کاملا منفی از دیدگاه منتقدان دریافت کرد که داستان، بازیگری، انیمیشن سازی و ادغام انیمیشن و لایو اکشن آن را نقد کردند و همچنین تبدیل به یک بمب گیشه شد که با بودجه 28 میلیون دلاری خود، 14.1 میلیون دلار فروش رفت. تنها نقطه مثبت این فیلم از لحاظ منتقدان موسیقی متن و جلوه‌های آن بودند. نمرات انیمیشن دنیای خوب از سوی دیگر به همان بدی نقدها به نظر می‌رسیدند. این اثر نمره 4.8 از 10 را از آی‌ام‌دی‌بی و نمره 4 از 100 را از راتن تومیتوز دریافت کرد.

اما آیا این کارتون برای همیشه شکست خورد؟ با وجود اینکه انیمیشن دنیای باحال یکی از بدترین انیمیشن‌های ساخته شده در طول دوران بود، به دست فراموشی سپرده نشد و در طی دوران توانست ارزشمند شود و توجه مخاطبان را جلب کند به طوری که امروزه از آن به عنوان یک انیمیشن کالت یاد می‌شود.

کلام آخر

نقد کارتون دنیای خوب

با معرفی و بررسی انیمیشن دنیای خوب همراه شما بودیم و سعی کردیم‌ جزئیات آن را با شما درمیان بگذاریم. این اثر یک کارتون بود که در طی دوران توانست مورد توجه قرار گیرد و معروف شود. آیا تریلر انیمیشن Cool World را دیده‌اید؟ به نظر شما این اثر چه نکات مثبتی دارد؟ لطفا پس از دانلود انیمیشن Cool World و تماشای آن نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم‌.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو