معرفی انیمه دوروهدورو ؛ مردی دچار نفرین به دنبال شکار جادوگران

معرفی انیمه دوروهدورو ؛ مردی دچار نفرین به دنبال شکار جادوگران


منبع: پلازا

3

1402/7/17

21:05


معرفی انیمه دوروهدورو ؛ مردی دچار نفرین به دنبال شکار جادوگران

انیمه دوروهدورو را با انیمه دورورو اشتباه نگیرید؛ آن‌ها دو انیمه کاملا متفاوت هستند. انیمه Dorohedoro به نوبه خود یک انیمه بسیار جذاب و دیدنی است. این انیمه در آمریکا بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. اگر تاکنون نام آن را نشنیده‌اید یا فکر می‌کردید همان انیمه دورورو است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این انیمه جذاب و دیدنی آشنا کنیم.

انیمه زیبای دوروهدورو داستان بسیار هیجان‌انگیز شخصی را روایت می‌کند که دچار یک نفرین بسیار عجیب شده و تلاش می‌کند خود را از آن خلاص کند. اما ماجرا تنها این نیست، بلکه داستان بسیار پیچیده‌تر و دارک‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به این انیمه به در آورید، در معرفی انیمه دوروهدورو با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه دوروهدورو

دانلود انیمه Dorohedoro

این انیمه در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد و فضایی آخرالزمانی دارد. در این داستان می‌توانید انواع موجودات عجیب و غریب را ببینید. این موجودات ممکن است ظاهری عجیب داشته باشند و برخی دیگر نیز شبیه انسان‌ها هستند، اما از قدرت‌های ویژه‌ای برخوردارند.

در چنین دنیایی، مردی به نام کیمن (Caiman) زندگی می‌کند. او سری شبیه تمساح دارد، اما باقی بدن او همانند انسان‌ها است. او تحت نفرین یک جادوگر قرار گرفته و به این شکل درآمده است. علاوه بر تغییر ظاهرش، تمام خاطرات او نیز از بین رفته است.

کیمن به همراه دوست سرآشپز خود، نیکایدو (Nikaido)، تمام تلاش خود را می‌کند که جادوگری که نفرینش کرده را پیدا کند و او را بکشد. او تصور می‌کند با این کار می‌تواند جادو را از بین ببرد. تنها راهی که کیمن می‌تواند نفرین‌کننده خود را بشناسد، این است که سر جادوگر را در دهان خود قرار دهد. با این کار، یک مرد با جثه کامل که در گلوی او زندگی می‌کند بالا می‌آید و بررسی می‌کند که آیا او همان شخص مورد نظر است یا خیر!

کیمن تصمیم می‌گیرد که برای پیدا کردن جادوگر در یک بیمارستان اجتماعی که مسئول رسیدگی به قربانیان جادو و نفرین است، کار کند. او به همراه دکتر واوکس (Vaux) و پروفسور کاسوکابه (Kasukabe) در پی کشف هویت جادوگر و همچنین گذشته خود است.

تا این که آوازه مرد سرمارمولکی که جادوگران را می‌کشد به گوش حاکم جادوگران ان (En) می‌رسد. بدین ترتیب، چندین نفر را برای کشتن او مامور می‌کند. با دانلود انیمه Dorohedoro و تماشای آن پی خواهید برد که چگونه کیمن وارد ماجراها و درگیری‌های بسیاری می‌شود.

شخصیت های انیمه دوروهدورو

کاراکترهای انیمه دوروهدورو به نوبه خود نقش کلیدی در جذابیت این انیمه داشته‌اند. می‌تواند گفت یکی از دلایلی که این انیمه در کشورهای مختلف محبوب شده شخصیت‌پردازی قوی آن بوده است.

کیمن (Caiman)

ژانر انیمه دوروهدورو

کیمن شخصیت اصلی انیمه دوروهدورو است. او یک سرخزنده و بدنی انسانی دارد. کیمن در تلاش است تا بتواند هویت و گذشته خود را با از بین بردن نفرین به یاد بیاورد. او برای این کار سر جادوگر را گاز می‌گیرد و موجودی که در گلوی او زندگی می‌کند با جادوگر ارتباط برقرار می‌کند. سپس کیمن جادوگر را تف کرده و از او می‌خواهد اطلاعات را بازگو کند.

مصونیت کیمن در برابر جادو و مهارت‌های چاقوی بسیار زیاد است و در نبرد با جادوگران می‌تواند شجاعانه حمله کند. او همچنین توانایی بازسازی سر خود را دارد. این قدرت به او اجازه می‌دهد از حملات مرگباری مانند بریدن سر جان سالم به در ببرد.

ویس اکتور این شخصیت واتارو تاکاگی (Wataru Takagi) نام دارد. این ویس اکتور خوش صدا در انیمه‌هایی همچون انیمه Great Teacher Onizuka به جای شخصیت ایکیچی اونیزوکا (Eikichi Onizuka) و انیمه مرد تک مشتی به جای شخصیت مرد سرچکشی (Hammerhead) صحبت کرده است.

نیکایدو (Nikaido)

تریلر انیمه Dorohedoro

او کیمن را پس از دگرگونی اولیه‌اش پیدا کرد و به او کمک می‌کند تا جادوگران را به امید بازگرداندن خاطرات و چهره‌اش شکار کند. او خودش نیز یک جادوگر است، اما سعی می‌کند این موضوع را پنهان کند. نیکادو تنها جادوگر شناخته شده‌ای است می‌تواند زمان را دستکاری کند. نیکایدو علیرغم استفاده نکردن از جادو، یک جنگنده فوق‌العاده ماهر است و معمولا از نبرد تن به تن و حرکات آکروباتیک برای شکست دادن دشمنان استفاده می‌کند.

رینا کوندو (Reina Kondō) صداپیشگی ین شخصیت را برعهده دارد. این ویس اکتور جوان تاکنون در چندین انیمه محبوب حضور داشته است. از بین آن‌ها می‌توان به انیمه دختر نامیرا نمایش مضحک به جای شخصیت کارمیلا و انیمه هوریمیا به جای شخصیت ساکورا کونو (Sakura Kōno) اشاره کرد.

پروفسور کاسوکابه (Professor Kasukabe)

زمان پخش انیمه دوروهدورو

پروفسور کاسوکابه، دانشمندی است که سال‌ها جادوگران را مورد مطالعه قرار داده است. کیمن و نیکادو به او مراجعه می‌کنند تا از او برای راه یافتن به دنیای جادوگران کمک بطلبند. کاسوکابه بسیار جوان به نظر می‌رسد، چرا که در گذشته همسر جادوگرش هارو (Haru) او را تبدیل به شیطان کرد. بد نیست بدانید که کاسوبه نقشی کلیدی در زندگی کیمن ایفا می‌کند.

ویس اکتور کاسوکابه، میتسوهیرو ایچیکی (Mitsuhiro Ichiki) نام دارد. صدای گرم و جذاب او را می‌توانید در انیمه‌هایی همچون انیمه حماسه وینلند به جای شخصیت آری (Ari) و انیمه ساساکی و میانو به جای شخصیت گونسابورو تاشیرو (Gonsaburō Tashiro) بشنوید.

جیسون (Jonson)

بررسی انیمه Dorohedoro

جیسون سوسک غول‌پیکری است که در فاضلاب‌های شهر زندگی می‌کند. او تنها توسط دود آلوده‌ فاضلاب جهش یافته است. جیسون دستیار پروفسور کاسوکابه بوده و معمولا همراه او دیده می‌شود. کاسوکابه می‌تواند جانسون را با استفاده از فرکانس‌های تخصصی کنترل کند و حتی می‌تواند او را وادار به صحبت کند.

ریوهی کیمورا (Ryōhei Kimura) ویس اکتور پرتجربه‌ای است که شخصیت بامزه جیسون را دوبله می‌کند. او در انیمه‌های زیادی حضور داشته و به شخصیت‌های بسیاری جان بخشیده است. از بین این انیمه‌های می‌توان به انیمه blood lad به جای شخصیت براز دی بلاد (Braz D. Blood)، انیمه سایکو پس به جای شخصیت ریوگو کوزوکی (Ryogo Kozuki)، انیمه گرند بلو به جای شخصیت کوهی ایمامورا (Kohei Imamura) و انیمه بهشت جهنمیان به جای شخصیت چوبی آزا (Chōbei Aza) اشاره کرد.

ان (En)

معرفی انیمه دوروهدورو

رهبر خانواده En و یک بازرگان بزرگ در دنیای جادوگر است. او ماسکی می‌زند که مانند ماسک جراح روی دهان و بینیش را می‌پوشاند. همچنین دود او افراد و اشیا را به قارچ تبدیل می‌کند. ان گذشته‌ای بسیار پیچیده و تاریک دارد که در طول انیمه دوروهدرو به آن پی می‌برید.

ویس اکتور کارکشته او کسی جز کنیو هوریوچی (Kenyu Horiuchi) نیست. هوریوچی در انیمه‌های بی‌شماری حضور داشته است. از بین این انیمه‌ها می‌توان به انیمه یویوهاکاشو به جای شخصیت هوکوشین (Hokushin) و انیمه ناروتو به جای شخصیت پرطرفدار پین (Pain) اشاره کرد.

نقد انیمه دوروهدورو

انیمه dorohedoro یکی از انیمه‌های محبوب و معروف است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. ژانر انیمه دوروهدورو اکشن، دارک فانتری و علمی تخیلی است که از ژانر‌های محبوب انیمه‌ها هستند. درباره تعداد قسمت های انیمه دوروهدورو می‌توان گفت که این انیمه در کل دارای 12 اپیزود است. اما 6 اپیزود کوتاه نیز بعدها از آن ساخته شد. زمان پخش انیمه دوروهدورو نیز به تاریخ 12 ژانویه 2020 (22 دی 1398) برمی‌گردد.

انیمه دوروهدورو دارای فضایی بسیار خاص و منحصر به فرد است. در این انیمه دنیا به سه قسمت تقسیم می‌شود. یکی از این بخش‌ها دنیای انسان‌ها بوده که به چاله (Hole) معروف است. این بخش یک ابرشهر کوه‌پایه‌ای انسانی بدون کنترل بوده که به شدت با زباله‌های جادویی آلوده شده است. قهرمانان داستان ما نیز در این شهر زندگی می‌کنند.

بخش دیگر دنیای دوروهدورو دنیای جادوگران است. جامعه ای اثیری و طبقاتی گوتیک، که توسط رئیس جنایت ان کنترل می‌شود. سرانجام جهنم که زندگی پس از مرگ همه جادوگران را به تصویر کشیده و توسط شیاطین تحت ریاست چیداروما اداره می‌شود. ساحران توسط چیداروما در قلمرو خود به وجود می‌آیند. در حالی که انسان‌ها به طور طبیعی در قلمرو دیگری زاد و ولد کرده و زندگی می‌کنند.

با وجود ظاهر مشابه، انسان‌ها و جادوگران دو گونه مجزا هستند. جادوگران می‌توانند از طریق سیستم گردش خونشان از جادو استفاده کنند که دود سیاهی را پراکنده می‌کند و به آن‌ها قدرت‌های خاصی می‌دهد. قدرت‌های قوی‌تر و کمیاب‌تر بسیار ارزشمند هستند، به طوری که مستقیما بر موقعیت اجتماعی تاثیر می‌گذارند. انسان‌ها مجبورند در محله‌های فقیرنشین منطقه چاله زندگی کنند و خشونت‌ها و ظلم جادوگران را تحمل کنند. همچنین این منطقه با دود سیاه جادوگران آلوده شده که بسیار برای آن‌ها خطرناک است. این در حالی است که جادوگران آزادانه بین قلمروها با استفاده از درگاه‌های ساختگی خود سفر می‌کنند.

انیمه دوروهدورو با نشان دادن اختلاف طبقاتی بین جادوگران قدرتمند و انسان‌های مظلوم نکته بسیار آموزنده‌ای را به مخاطب می‌آموزد. در این انیمه می‌بینیم که چگونه یک انسان با ویژگی‌های خاصی که خود جادوگران ناخواسته به او اعطا کرده‌اند پا به مبارزه و قیام علیه جادوگران می‌پردازد. هرچند این مبارزات در ابتدا با انگیزه شخصی آغاز شد.

امتیازات انیمه دوروهدورو

انیمه Dorohedoro

همانطور که تاکنون اشاره کردیم، انیمه دوروهدورو طرفداران بسیاری دارد. پس بدیهی است که در سایت‌های مختلف نیز نمرات بالایی کسب کند. این انیمه توانسته در سایت IMDb نمره 8.1 و در سایت MyAnimeList نمره 8.1 را به دست آورد.

کلام آخر

با انیمه جذاب دوروهدورو آشنا شدید. این انیمه اکشن می‌تواند لحظات هیجان انگیزی را برای شما فراهم کند. پس اگر یک انیمه ماجراجویانه و پر از صحنه‌های مبارزه نفس‌گیر می‌خواهید، انیمه Dorohedoro را از دست ندهید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو