انیمه لایو اسکول | یک انیمه موزیکال بسیار هیجان‌انگیز

انیمه لایو اسکول | یک انیمه موزیکال بسیار هیجان‌انگیز


منبع: پلازا

2

1402/9/3

19:36


انیمه لایو اسکول | یک انیمه موزیکال بسیار هیجان‌انگیز

انیمه مدرسه زنده که با نام Love Live! School Idol نیز شناخته می‌شود، یک پروژه چندرسانه‌ای است. تاکنون انیمه‌ها، مانگاها و بازی‌های مختلفی از انیمه لایو اسکول ساخته شده که هر کدام از آن‌ها حول محور موسیقی می‌چرخند.

انیمه Love Live را می‌توان یک انیمه دخترانه خواند. تمام رسانه‌های که تاکنون از این انیمه پخش شده‌اند، حول محور دختران دبیرستانی می‌چرخیدند که می‌خواستند به یک گروه خواننده تبدیل شوند. این انیمه برای کسانی که به موسیقی و دراماهای جذابی که در کنار آن پدید می‌آیند، گزینه بسیار مناسبی است. با پلازا همراه باشید تا با هم به معرفی انیمه Love Live بپردازیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه مدرسه زنده

داستان این انیمه حول محور دختر نوجوانی به نام هونوکا کوساکا (Honoka Kōsaka) است که به مدرسه اوتونوکیزاکا (Otonokizaka) می‌رود. اما به زودی این مدرسه به دلیل کمبود متقاضی در شرف بسته شدن قرار می‌گیرد و هونوکا مصمم می‌شود که آن را نجات دهد.

او به مدرسه UTX می‌رود، جایی که خواهر کوچکش قصد داشت در آنجا به دبیرستان برود و جمعیتی را می‌بیند که موزیک ویدیو A-Rise، از گروه موسیقی مدرسه UTX را تماشا می‌کنند. بدین ترتیب، هونوکا و دوستانش متوجه می‌شوند که آیدل‌های مدرسه‌ای محبوب هستند و این می‌تواند راهی برای نجات مدرسه اوتونوکیزا باشد. در نتیجه، آن‌ها تصمیم می‌گیرند گروه موسیقی دخترانه خود را راه‌اندازی کنند و نام آن را μ که موس (Muse) تلفظ می‌شود، بگذارند.

به تدریج آن‌ها شروع به ضبط موسیقی و پخش کردن آن‌ها می‌کنند، با این امید که متقاضیان بیشتری به مدرسه آن‌ها بیایند. با گذشت زمان آن‌ها موفق ‌می‌شوند و در نهایت تصمیم می‌گیرند در love live مسابقه نهایی موسیقی با بهترین گروه‌های موسیقی مدرسه‌ای کشور شرکت کنند. آیا آن‌ها می‌توانند در این مسابقه موفق شوند و به همه ثابت کنند که گروه موسیقی مدرسه آن‌ها بهترین است؟ با دانلود انیمه Love Live می‌توانید با ماجراهای این دختران بااستعداد همراه شوید.

شخصیت های انیمه مدرسه زنده

کاراکترهای انیمه لایو اسکول را معمولا دختران نوجوان تشکیل می‌دهند. آن‌ها در گروه μ عضو می‌شوند و برای نجات مدرسه تلاش می‌کنند.

هونوکا کوساکا (Honoka Kōsaka)

معرفی انیمه Love Live

هونوکا دختر نوجوانی است که در مقطع دوم دبیرستان در اوتونوکیزاکا تحصیل می‌کند. خانواده او مغازه‌دار هستند. هونوکا آواز خواندن را دوست دارد و می‌توان گفت در این کار حرفه‌ای نیز هست. او شخصیتی شاد و بسیار مصمم دارد. همین ویژگی‌ها سبب شد تا گروه موسیقی مدرسه را تشکیل دهد. هونوکا هرگز کاری را نیمه‌تمام باقی نمی‌گذارد و همچنین اکثر اوقات خود را تحت فشار قرار می‌دهد.

امی نیتا (Emi Nitta) صداپیشگی شخصیت هونوکا را در انیمه لایو اسکول برعهده دارد. امی بیشتر یک خواننده است تا یک ویس اکتور! به همین دلیل در انیمه‌های زیادی حضور نداشته است. اما در بین کارهای او انیمه‌های ارزشمندی همچون لوکودول (Locodol) به جای شخصیت میاکو میما (Miyako Mima) به چشم می‌خورد.

الی آیاسه (Eli Ayase)

بررسی انیمه مدرسه زنده

الی در انیمه مدرسه زنده رئیس شورای دانش‌آموزی مدرسه است که می‌خواهد به هر طریقی مدرسه را نجات دهد. اگرچه او در ابتدا با طرح هونوکا مخالفت می‌کند، اما در نهایت تبدیل به دومین دختری می شود که به μ می‌پیوندد. مادربزرگ الی روسی است. به همین دلیل، معمولا از کلمات روسی در صحبت‌هایش استفاده می‌کند. او فوق العاده با استعداد است، در زمینه‌های علمی و ورزشی عالی است. همچنین، وظایف خود را به عنوان رئیس شورای دانش آموزی بدون نقص انجام می‌دهد.

یوشینو نانجو (Yoshino Nanjō) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. یوشینو نیز یک خواننده پرافتخار ژاپنی است که تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است. یوشینو در زمینه دوبله نیز فعالیت داشته و انیمه‌های بسیار زیبایی همچون برزرک به جای شخصیت سونیا و انیمه دیگری به جای شخصیت سایوری کاکینوما (Sayuri Kakinuma) در کارنامه پرافتخار او وجود دارد.

کوتوری مینامی (Kotori Minami)

زمان پخش انیمه Love Live

کوتوری همکلاسی و بهترین دوست دوران کودکی هونوکا است. او دختر رئیس مدرسه اوتونوکیزاکا است که شباهت بسیار زیادی به او دارد. او به عنوان ناظر کمد لباس گروه مسئولیت دارد. او بسیار مهربان، فداکار و به احساسات اطرافیانش توجه دارد. همچنین اعتماد به نفس بالایی دارد و نظرات خود را با صراحت بیان می‌کند. او قصد داشت برای تحصیل در رشته مد به خارج از کشور مهاجرت کند، اما در آخرین لحظه تصمیم گرفت در ژاپن بماند و بخشی از μ بماند.

آیا یوچیدا (Aya Uchida) صداپیشه و خواننده خوش صدای ژاپنی شخصیت کوتوری در انیمه مدرسه زنده را دوبله کرده است. آیا تاکنون در انیمه‌هایی همچون انیمه به تو ای ابدی به جای شخصیت پارونا (Parona) صحبت کرده است.

یومی سونودا (Umi Sonoda)؛ شخصیت بامزه انیمه مدرسه زنده

داستان انیمه مدرسه زنده

اومی یکی دیگر از همکلاسی‌های هونوکا و همچنین دوست دوران کودکی او نیز است. او یکی از اعضای باشگاه کیودوی مدرسه است که در آن نیز مهارت عجیبی دارد. اومی معتقد است هونوکا بیش از حد بی‌خیال و بی‌انضباط است، اما بعدها به خاطر همین ویژگی‌های هونوکا به گروه موسیقی مدرسه می‌پیوندد. او معمولا به عنوان عاقل‌ترین فرد گروه عمل کرده و تصمیمات مهمی را می‌گیرد. اومی ترانه سرای اصلی گروه بودده و با وجود سختگیری، مهربان و باملاحظه است.

سوزوکو میموری (Suzuko Mimori) همانند دیگر صداپیشگان انیمه مدرسه زنده یک خواننده است. او در کنار خوانندگی انیمه‌های بسیاری را دوبله کرده که اکثر آن‌ها انیمه‌های موزیکال هستند. از بین آثاری که سوزوکو در آن‌ها حضور داشته می‌توان به انیمه YuruYuri به جای شخصیت هیماواری فوروتانی (Himawari Furutani) اشاره کرد. او در انیمه توکیو غول نیز به جای شخصیت روما هویتو (Roma Hoito) صحبت کرده است.

رین هوشیزورا (Rin Hoshizora)

انیمه مدرسه زنده

رین دانش‌آموز سال اولی است که در رشته‌های ورزشی بسیاری همچون پرش با مانع، فوتبال و بسکتبال مهارت دارد. او یک پسر بچه است و مانند هونوکا شخصیتی شاد دارد. رین با هانایو دوست صمیمی است که تمایل دارد از او مراقبت کند و عادت دارد جملات خود را با “-nya” (کلمه معادل ژاپنی “میو”) پایان دهد.

ریهو لیدا (Riho Iida) بازیگر، خواننده و ویس اکتور ژاپنی، این شخصیت را دوبله کرده است. در کارنامه او بیشتر فیلم و سریال وجود دارد تا انیمه! با این حال، او در انیمه‌های زیبایی نیز حضور داشته است؛ مانند انیمه Odd Taxi به جای شخصیت شیراکاوا (Shirakawa).

ماکی نیشیکینو (Maki Nishikino)؛ از شخصیت های مدرسه زنده

شخصیت های انیمه مدرسه زنده

ماکی یک دانش آموز افتخاری سال اول است که از خانواده پزشکان ثروتمندی می‌آید. او یک خواننده و پیانیست بااستعداد است، اما همه از او انتظار دارند که پزشک شود و بیمارستان پدر و مادرش را در آینده مدیریت کند. همین موضوع باعث می‌شود در ابتدا از پیوستن به μ امتناع کند. او در ابتدا به عنوان فردی گوشه گیر و بی بند و بار نشان داده می‌شود، اما در نهایت با تمام اعضای گروه صمیمی می‌شود. ماکی آهنگساز اصلی و مربی آواز گروه است.

اریکو هوری (Eriko Hori) خواننده، بازیگر و ویس اکتور ژاپنی است که به پایل (Pile) معروف است. انیمه‌های زیادی در کارنامه او وجود ندارند. می‌توان گفت معروف‌ترین اثر او همین انیمه Love Live است.

نوزومی توجو (Nozomi Tojo)؛ از شخصیت‌های انیمه مدرسه زنده

نقد انیمه لایو اسکول

نوزومی نایب رئیس شورای دانش آموزی سال سوم و بزرگ‌ترین فرد این گروه است. او و الی از دوستان قدیمی بودند. با وجود این که معمولا آرام است، اما شیطنت‌های خاص خود را نیز دارد. یکی از ویژگی‌های این شخصیت این است که هنگامی که اعضای گروه افسرده می‌شوند و امید خود را از دست می‌دهند، او به عنوان مشوق آن‌ها عمل می‌کند.

آینا کوسودا (Aina Kusuda) خواننده و ویس اکتور ژاپنی است که با صدای خود به شخصیت‌های زیادی جان داده است. از بین انیمه‌های او می‌توان به انیمه دروازه به جای شخصیت دلیلا (Delilah) اشاره کرد.

هانایو کویزومی (Hanayo Koizumi)

تعداد قسمت های انیمه مدرسه زنده

هانایو دوست قدیمی رین است که قبل از پیوستن به گروه موسیقی مدرسه اعتماد به نفس پایینی داشت و به سرعت تسلیم می‌شد. او علاقه شدیدی به برنج و به طور کلی غذا خوردن دارد و به طور طبیعی خجالتی است. هانایو از کودکی دوست داشت یک آیدل بشود و عضویت در گروه μ را فرصتی برای رسیدن به آرزویش می‌داند.

یوریکا کوبو (Yurika Kubo) خواننده و ویس اکتور ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. کوبو در انیمه‌ citrus به جای شخصیت هیمکو موموکینو (Himeko Momokino) و در انیمه Rascal Does Not Dream به جای شخصیت کائده آزوساگاوا (Kaede Azusagawa) صحبت کرده است.

نیکو یازاوا (Nico Yazawa)؛ از شخصیت های انیمه مدرسه زنده

امتیازات انیمه مدرسه زنده

نیکو یک دانش آموز سال سوم است که به مد علاقه‌مند است. به همین دلیل، به عنوان طراح لباس گروه در کنار کوتوری مشغول به کار است. در بین اعضای گروه μ ، نیکو از همه بیشتر دوست دارد به یک آیدل تبدیل شود و برای رسیدن به هدف خود سخت تلاش کرده است. با وجود این که اخلاق تندی دارد، اما به تمام اعضا اهمیت می‌دهد و به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند.

سورا توکوی (Sora Tokui) خواننده، ویس اکتور و مانگانویس ژاپنی به جای نیکو در انیمه مدرسه زنده صحبت کرده است. او صنعت انیمه‌ و مانگا بسیار فعال بوده است. دو مانگای او به نام‌های 4koma Mahou Shoujo Jitaku-chan و Makeruna!! Aku no Gundan! در مجله‌های مختلف منتشر شده‌اند. بد نیست بدانید که از روی مانگای makeruna نوشته این هنرمند، یک انیمه نیز ساخته شده است.

توکوی در انیمه‌های بسیاری نیز حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت آکاری نیتا (Akari Nitta) و انیمه هلک به جای شخصیت روکوکو (Rococo) اشاره کرد.

نقد انیمه لایو اسکول

تعداد قسمت های انیمه مدرسه زنده در 26 اپیزود خلاصه می‌شود. این انیمه به کارگردانی تاکاهیکو کیوگوکو (Takahiko Kyōgoku) در استودیو Sunrise ساخته شده است. امتیازات انیمه مدرسه زنده کمدی، موزیکال و روزمره بوده و همچنین می‌توان آن را تا حدودی یک انیمه دخترانه دانست.

قبل از زمان پخش انیمه Love Live یعنی تاریخ 6 ژانویه 2013 (17 دی 1391) تاکنون، فرانچایزها، بازی‌های ویدئویی، لایت ناول و مانگاهای بسیاری از آن ساخته و منتشر شده است. هر کدام از آن‌ها داستان دختران دبیرستانی را روایت می‌کنند که گروه موسیقی راه‌اندازی کرده و برای مسابقه love live آماده می‌شوند. با این حال، خط داستانی هر کدام ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

انیمه مدرسه زنده با داشتن آرتی زیبا، رنگ و لعاب جذاب و همچنین شخصیت‌های بامزه و دوست داشتنی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مواقعی باشد که حالتان چندان خوب نیست؛ چرا که انیمه لایو اسکول با طنزها و نشان دادن تلاش کاراکترها برای رسیدن به اهدافشان، یک انیمه دوست‌داشتنی به حساب می‌آید.

رشد و پیشرفت شخصیت‌ها در کنار هم و یاری رساندن آن‌ها به یکدیگر هم می‌تواند برای شما و هم برای نوجوانان و کودکانتان انگیزه‌بخش باشد. هر چند این انیمه برای کسانی که به انیمه‌های دخترانه علاقه ندارند، حوصله‌سربر خواهد بود.

امتیازات انیمه مدرسه زنده

انیمه لایو اسکول توانسته از طرفداران ژانر موزیکال و مدرسه‌ای نمرات خوبی کسب کند. این انیمه در سایت MyAnimeList نمره 7.4 و در سایت IMDb نمره 7.2 را از آن خود کرده است.

کلام آخر

از این که در بررسی انیمه مدرسه زنده همراه پلازا بودید، سپاسگزاریم. این انیمه زیبا و خوش آب و رنگ را می‌توانید همراه دوستان خود تماشا کنید و از تمام لحظات آن لذت ببرید. فراموش نکنید که بعد از دیدن انیمه Love Live نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو