معرفی انیمه استثنا | یک انیمه علمی تخیلی و ترسناک متفاوت

معرفی انیمه استثنا | یک انیمه علمی تخیلی و ترسناک متفاوت


منبع: پلازا

3

1402/8/8

19:44


معرفی انیمه استثنا | یک انیمه علمی تخیلی و ترسناک متفاوت

انیمه استثنا یکی از انیمه‌های علمی تخیلی جدید است که فضایی بسیار خاص و عجیب دارد. انیمه Exception محصول مشترک ژاپن و تایوان است و در اواسط سال 2022 اکران شد. این انیمه علمی تخیلی داستانی بسیار خاص و مهیج دارد که طرفداران این ژانر نباید از دست بدهند.

زمان پخش انیمه Exception به 13 اکتبر 2022 (21 مهر 1401) برمی‌گردد. این انیمه به کارگردانی یوزو ساتو (Yūzō Satō) و نویسندگی هیروتاکا آداچی (Hirotaka Adachi) ساخته شده است. انیمه استثنا را می‌توان اثری مهیج و ترسناک با آرتی خاص و منحصر به فرد خواند که تمام قسمت‌ها آن مخاطب را بر سر جای خود میخکوب می‌کنند. پس اگر یک انیمه علمی تخیلی متفاوت می‌خواهید، در معرفی انیمه سریالی استثنا با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه استثنا

تعداد قسمت های انیمه استثنا

دنیای انیمه استثنا یکی از مخوف‌ترین فضاهایی است که در انیمه‌های اخیر مشاهده می‌کنید. در این انیمه انسان‌ها برای فراهم کردن محیطی برای زندگی و گسترش حیات در یک سیاره دیگر به نام x10 یک کشتی فضایی با آخرین امکانات و تکنولوژی را به فضا می‌فرستند.

این کشتی فضایی دارای دستگاهی به نام «رحم» است که دانشمندان را شبیه‌سازی می‌کند؛ یعنی به جای این که دانشمندان به خودی خود در کشتی حضور داشته باشند، نمونه شبیه‌سازی شده آن‌ها با حفظ خاطرات و تمام ویژگی‌های آن‌ها در کشتی حضور خواهد داشت.

قرار بر این می‌شود که 5 نفر از بهترین پژوهشگران و دانشمندان پا به این کشتی بگذارند تا حیات را در سیاه x10 شکل دهند. بازسازی 4 نفر از آن‌ها به خوبی صورت می‌گیرد، تا این که نوبت به آخرین دانشمند می‌رسد. دانشمندی که مسئول درست کردن اتمسفر سیاره بود.

در حین بازسازی او، یک شراره از خورشید متساعد می‌شود و سیستم کشتی فضایی را مختل می‌کند. به وجود آمدن این اختلال در کشتی سبب می‌شود تا او به شکل یک هیولا درآید؛ هیولایی که برخی از ویژگی‌ها انسانی خود را نگه داشته است. این هیولا به مشکلی جدی برای ساکنان کشتی تبدیل می‌شود. حال دانشمندان باید بر سر این که هیولا را زنده نگه دارند یا بر روی انسانیت خود پا بگذارند و او را بکشند، یک راه را انتخاب کنند.

از سویی دیگر، این هیولا تاحدودی یک انسان بوده و گاهی اوقات ویژگی‌های انسانی خود را نشان می‌دهد. این انتخاب را برای سرنشینان کشتی سخت‌تر می‌کند. قهرمانان ما چگونه می‌توانند این مشکل بزرگ را حل کنند؟ ماموریتی که برای آن به فضا فرستاده شدند، چه می‌شود؟ دانلود انیمه Exception 2022 می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد.

شخصیت های انیمه استثنا

انیمه Exception شخصیت‌های زیادی ندارد. درواقع، تمام کاراکترهای انیمه Exception به همان سرنشینان سفینه محدود می‌شوند. در ادامه شما را با این شخصیت‌ها آشنا می‌کنیم:

لوئیس (Lewis)

زمان پخش انیمه Exception

لوئیس همان کسی است که بازسازیش دچار مشکل می‌شود. او یکی از 5 دانشمند سفینه بوده که مسئول ساخت اتمسفر سیاره x10 است. او هنگام تبدیل شدن به هیولا تا حدودی خاطرات خود را حفظ می‌کند و گاهی مانند یک انسان رفتار می‌کند. همچنین، او در کالبد هیولا بسیار قدرتمند است. به طوری که می‌تواند با یک دست جمجمه یک انسان را خرد کند.

چیکاهیرو کوبایاشی (Chikahiro Kobayashi) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. کوبایاشی یکی از باتجربه‌ترین ویس اکتورهای انیمه‌ ای است. او در انیمه‌های بسیاری همچون انیمه کاموی طلایی به جای شخصیت سایچی سوگیموتو (Saichi Sugimoto) و انیمه متظاهر بزرگ به جای شخصیت کلارک ابراهیم (Clark Ibrahim) صحبت کرده است.

نینا (Nina)

معرفی انیمه سریالی استثنا

نینا دکتر سفینه فضایی است و کسی است که مسئول کشتن لوئیس برای اولین بار می‌شود. اما لوئیس هیولا، از خواب برمی‌خیزد و او را به قتل می‌رساند. ساکنین کشتی او را با استفاده از رحم دوباره بازسازی می‌کنند. جسم اصلی نینا، یک عروسک گربه کوچک را درون سفینه برای او قرار داده است تا هر بار با دیدن آن به یاد بیاورد که یک انسان است. نینا شخصیتی محکم و قوی دارد و همچنین بسیار مهربان است.

صداپیشه این شخصیت، یوکو کایدا (Yūko Kaida) نام دارد. کایدا در انیمه‌هایی مانند انیمه ناکجاآباد موعود به جای شخصیت ایزابلا (Isabella) و انیمه مرد اره‌ای به جای شخصیت شیطان روباهی (Fox Devil) صحبت کرده است.

مک (Mack)

شخصیت های انیمه استثنا

مک یکی دیگر از دانشمندان حاضر در سفینه فضایی است. او یک شمشیرباز بسیار ماهر و قوی بوده که از روی زمین یکی از مدال‌های خود را همراه دارد. او یکی از واقع‌گراترین و شاید بی‌رحم‌ترین شخصیت‌های انیمه است. کسی که ماموریت را به هر چیزی، حتی انسانیت خود، ترجیح می‌دهد. هنگامی که لوئیس به یک هیولا تبدیل می‌شود، مک اولین کسی بود که پیشنهاد کشتن او را مطرح کرد.

تاکاهیرو ساکورای (Takahiro Sakurai)، ویس اکتور خوش‌صدا و پرکار ژاپنی، صداپیشگی مک را برعهده دارد. تاکاهیرو ساکورای تاکنون شخصیت‌های انیمه‌ای بسیاری را برای ما زنده کرده است. از بین شخصیت‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به سوگورو گتو (Suguru Geto) در انیمه جوجوتسو کایسن، گریفیث (Griffith) در انیمه برزرک و شوگو ماکاشیما (Shogo Makishima) در انیمه سایکو پس اشاره کرد.

اسکار (Oscar)

کاراکترهای انیمه Exception

اسکار را می‌توان قوی‌ترین و در عین حال حامی‌ترین شخصیت انیمه استثنا دانست. او با وجود هیکل درشت و چهره‌ای ترسناک به تمام اعضای گروهش اهمیت می‌دهد و مشکلات روحی آنان را حل می‌کند. اسکار و مک دوستان خوبی برای یکدیگر هستند و بیشترین تفاهم را با هم دارند.

تاکانوری هوشینو (Takanori Hoshino) دوبلور شخصیت اسکار است. او در انیمه‌های بسیار زیادی حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان به شخصیت گوستاو (Gustav) اشاره کرد.

پتی (Patty)

دانلود انیمه Exception 2022

پتی گیاه‌شناس سفینه فضایی است؛ کسی که مسئول کشت پوشش گیاهی بر روی سیاه x10 است. او مهربان‌ترین و خوش‌قلب‌ترین شخصیت است که مدام با کشتن لوئیس تغییرشکل یافته مخالفت می‌کند. زیرا فکر می‌کند که او یک انسان است و نباید کشته شود. پتی کسی است که ویژگی‌های انسانی لوئیس را کشف می‌کند.

آتسومی تانه‌زاکی (Atsumi Tanezaki) صداپیشه شخصیت مهربان پتی است. از بین شخصیت‌هایی که آتسومی دوبله کرده می‌توان به سایوری هانایوری (Sayuri Hanayori) در انیمه اسرافیل پایانی، چیسه هاتوری (Chise Hatori) در انیمه The Ancient Magus’ Bride و لیسا کوراکی (Lisa Kuraki) در انیمه سوار مرده نمایش مرگ اشاره کرد.

نقد انیمه استثنا

ژانر انیمه Exception را می‌توان علمی تخیلی، روانشناختی و ترسناک تلقی کرد. همانطور که می‌توانید از انیمه‌ای با این ژانرها انتظار داشته باشید، فضایی ترسناک و پیچیده دارد. علاوه بر این، وجود داستانی غیرقابل پیش‌بینی و مهیج سبب شده تا ذهن مخاطب درگیر شود و از خود سوال بپرسد که آیا تصمیماتی که شخصیت‌ها می‌گیرند درست است یا خیر؟

تعداد قسمت های انیمه استثنا در 8 اپیزود خلاصه می‌شود. وجود اپیزود‌های کم باعث تندتر شدن روند داستان شده است. به طوری که مخاطب خسته نشده و مجاب می‌شود تمام قسمت‌ها را پشت سر هم ببیند.

با این حال، هر انیمه‌ای هر چقدر هم که عالی باشد دارای نقاط ضعفی هست و انیمه استثنا نیز از این قاعده مستثنا نیست. نقطه ضعف این انیمه از نظر مخاطبان آرت و نحوه ساخت آن است. این انیمه با داشتن فضایی 3 بعدی سعی در جذاب‌تر کرده جلوه‌ها بصری کرده است، اما در این کار موفق نبوده است. آرت این انیمه چندان زیبا نبود و حرکات شخصیت‌ها کمی کند به نظر می‌رسد.

با این وجود، امتیازات انیمه استثنا به نسبت دیگر انیمه‌های علمی تخیلی قابل قبول هستند. این انیمه در سایت imdb نمره 6.5 و در سایت MyAnimeList نمره 6.4 از 10 نمره را به دست آورده است.

کلام آخر

بررسی انیمه Exception 2022 را به پایان رساندیم. این انیمه یکی از انیمه‌های علمی تخیلی و هیجان‌انگیز سال 2022 است که داستانی مهیج و غیرقابل پیش‌بینی دارد. از این که در معرفی این انیمه با ما همراه بودید سپاسگزاریم. امیدواریم از دیدن این انیمه لذت برده و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو