کاربرد انواع مختلف دیزل ژنراتور کامینز در صنعت

 کاربرد انواع مختلف دیزل ژنراتور کامینز در صنعت


منبع: فیگار

2

1402/8/24

12:59


” دیزل ژنراتور کامینز یا دیزل ژنراتور کمنز در یک شرکت آمریکایی بنام Cummins تولید می شود که می توان گفت یکی از بهترین ژنراتور های برق می باشد و همیشه در حال رقابت با…

 کاربرد انواع مختلف دیزل ژنراتور کامینز در صنعت

” دیزل ژنراتور کامینز یا دیزل ژنراتور کمنز در یک شرکت آمریکایی بنام Cummins تولید می شود که می توان گفت یکی از بهترین ژنراتور های برق می باشد و همیشه در حال رقابت با شرکت انگلیسی پرکینز می باشد.کیفیت ژنراتور های کامینز پاور در بالاترین سطح می باشد که مصرف کننده های دیزل ژنراتور می توانند با خیال آسوده از این ژنراتور های قدرتمند استفاده نمایند و جزء پرفروش ترین دیزل ژنراتور های برق می باشد.”

منبع: صفحه خرید دیزل ژنراتور کامینز از سایت رادوکو

انواع دیزل ژنراتور کامینز

کمپانی کامینز دیزل ژنراتورهای متعددی را به بازار عرضه می کند. هر یک از این محصولات ویژگی های منحصر به فردی دارند. شما می توانید بر اساس نیاز خود و میزان بودجه ای که دارید یکی از این محصولات را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. از جمله مدل های دیزل ژنراتورهای کامینز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ژنراتورهای تک فاز

نخستین محصول از انواع دیزل ژنراتور کامینز، ژنراتورهای تک فاز هستند. در این محصولات نوع خروجی به صورت تک فاز بوده و برق به صورت یک جریان متناوب تولید می شود. این دیزل ژنراتورها از یک بار منفی و یک بار مثبت برخوردار هستند. معمولا از دیزل ژنراتورهای تک فاز برای محیط ها و صنایع کوچک استفاده می شود. این مسئله به این علت است که ژنراتورهای تک فاز توانایی تولید برق برای محیط های بزرگ را ندارند.

ژنراتورهای سه فاز کامینز

دیزل ژنراتورهای سه فاز کمپانی کامینز قادر به تولید برق به صورت سه جریان متناوب است. این محصول می تواند جریان های بسیار قوی برق را تولید کند. به همین خاطر معمولا در صنایع بزرگ و کارخانه های وسیع از این دیزل ژنراتور استفاده می شود. این محصولات معمولا از بنزین یا گاز برای تولید برق استفاده می کنند. دقت داشته باشید که اگر قصد تهیه دیزل ژنراتور برای محیط های گسترده را دارید، بهتر است محصولات سه فاز کامینز را خریداری کنید.

 

ژنراتورهای قابل حمل کامینز

ژنراتورهای قابل حمل از جمله انواع دیزل ژنراتورهای کامینز هستند. همان طور که از نامشان پیدا است، این محصولات به صورت پرتابل تولید شده اند. این ژنراتورها به صورت دائمی قابل استفاده نیستند و شما نمی توانید آن ها را در طولانی مدت مورد استفاده قرار دهید. این محصولات تنها 8 ساعت توانایی فعالیت دارند و اگر می خواهید بیش از 8 ساعت از دیزل ژنراتور کار بکشید، بهتر است از خرید محصولات پرتابل صرف نظر کنید. توان خروجی دیزل ژنراتورهای پرتابل کامینز حدود 500 وات الی 20 کیلو وات است.

ژنراتورهای قابل حمل کامینز

ژنراتورهای آماده به کار کامینز

ژنراتورهای آماده به کار کمپانی کامینز به صورت دائمی بیرون از ساختمان ها و مراکز تجاری نصب می شوند. این محصولات به صورت مستقیم به سیستم الکتریکی ساختمان وصل شده و می توانند برق مورد نیاز تمامی واحدها را تامین کنند. برخی از مدل های ژنراتورهای آماده به کار این کمپانی پس از قطعی برق به صورت اتوماتیک شروع به فعالیت می کنند؛ اما در برخی دیگر شما ملزم به روشن کردن آن ها هستید. این ژنراتورها اغلب با استفاده از گاز طبیعی با پروپان مایع کار می کنند. میزان توان تولیدی توسط این ژنراتورها حدود 5 هزار تا 25 هزار وات انرژی است.

 

ژنراتورهای توان اصلی کامینز

ژنراتورهای توان اصلی یکی دیگر از انواع دیزل ژنراتورهای کامینز هستند. این نوع از ژنراتورها می توانند به صورت دائم برق تولید کنند. در واقع شما می توانید به صورت شبانه روزی این دیزل ژنراتورها را مورد استفاده قرار دهید؛ اما دقت داشته باشید که بار خروجی دستگاه نباید بیش از 70 الی 80 درصد توان دائمی دیزل ژنراتور باشد. در صورتی که این بار خروجی افزایش پیدا کند شما ملزم به کاهش ساعات استفاده از دیزل ژنراتور خواهید شد.

دیزل ژنراتورهای دریایی کامینز

یکی از ضروری ترین محصولاتی که در کشتی های باری یا مسافربری مورد استفاده قرار می گیرد، دیزل ژنراتورهای دریایی هستند. این محصولات وظیفه تامین برق دستگاه ها و قسمت های مختلف کشتی را بر عهده دارند. کمپانی کامینز این دیزل ژنراتورها را بر اساس شرایط سخت موجود در دریاها و اقیانوس ها طراحی کرده است.

استقامت این محصولات بسیار بالا است و بر اثر تکان های مختلف کشتی دچار آسیب نمی شوند. علاوه بر این جنس دیزل ژنراتورهای دریایی از فولاد ضد زنگ است تا در اثر رطوبت بالای دریا اکسیده نشوند. این محصولات به صورت دائم الکار هستند و باید در 24 ساعت شبانه روز روشن باشند.

 

دیزل ژنراتورهای R کامینز

این نوع از دیزل ژنراتورها معمولا برای محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند برق مورد نیاز آن ها را تامین کنند. در این محصول موتورهای کامینز به همراه ژنراتورهای استمفورد انگلستان کوپله شده است. این دیزل ژنراتورها دارای موتور خنک کننده هستند و می توانند بدون داغ کردن در مواقع قطعی برق، روشنایی محیط و دستگاه ها را بر عهده داشته باشند.

دیزل ژنراتورهای R کامینز

چگونه ژنراتور دیزل کامینز مناسب را انتخاب کنیم؟

در زمان خرید  انواع دیزل ژنراتور کامینز باید به یک سری نکات دقت داشته باشید. با شناخت این نکات می توانید بهترین محصول را بر اساس نیاز و متراژ محیط خود انتخاب کرده و خریداری کنید. برای خرید دیزل های ژنراتور کمپانی کامینز چند عامل را در نظر داشته باشید. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توان خروجی: سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که توان خروجی آن با نیازهای شما هم خوانی دارد. در نظر داشته باشید که دستگاه باید بتواند انرژی دستگاه ها و تجهیزات مختلف شما را تامین کند.
  • ولتاژ دیزل ژنراتور: دیزل ژنراتورها دارای ولتاژهای متعددی هستند. شما باید بر اساس متراژ محیط و تعداد تجهیزات خود میزان ولتاژ دستگاه را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای این کار می توانید از یک برق کار حرفه ای کمک بگیرید.
  • نوع سوخت: دستگاه های دیزل ژنراتور از مواد مختلفی به عنوان سوخت استفاده می کنند که از جمله آن می توان به بنزین، گاز، پروپان مایع، دیزل و … اشاره کرد. سعی کنید ژنراتوری را خریداری کنید که دارای مصرف سوخت پایینی است و سوخت مصرفی آن قیمت ارزان تری دارد.
  • قابلیت حمل و جا به جایی: اگر قصد استفاده از دیزل ژنراتور در محیط های مختلف را دارید و نمی توانید آن را در یک محیط به خصوص نصب کنید، بهتر است از محصولات قابل حمل استفاده کنید. این ژنراتورها معمولا وزن بسیار کمی دارند و به راحتی جا به جا می شوند.
  • ویژگی های دیزل ژنراتور: سعی کنید از فروشنده بخواهید کاتالوگ محصول را در اختیار شما قرار دهد. در کاتالوگ معمولا ویژگی های متعددی از جمله راه اندازی خودکار، میزان مصرف سوخت، نوع خنک کننده و … نوشته شده است و به شما کمک فراوانی در زمان خرید می کند.

ویژگی های اصلی دیزل ژنراتورهای کامینز

دیزل ژنراتورهای کمپانی کامینز دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی هستند و همین مسئله باعث شده تا تعداد زیادی از افراد خواهان استفاده از آن ها در خانه، ادارات و کارخانه های خود باشند. این محصولات دارای تنوع بسیار زیادی در توان پرایم و اضطراری هستند. از جمله دیگر ویژگی های این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای سیستم خنک کننده بسیار قوی: این سیستم از داغ شدن موتور جلوگیری کرده و باعث بهبود عملکرد ژنراتور می شود.
  • استفاده از سیستم سوخت رسانی پیشرفته: سیستم سوخت رسانی موجود در این دیزل ژنراتورها بر اساس استانداردهای آلایندگی تنظیم شده است.
  • کاهش نویز و صدا: این دیزل ژنراتورها دارای سیستم حذف نویز هستند و در زمان فعالیت صدای زیادی تولید نمی کنند؛ بنابراین شما می توانید در محیط هایی که به تمرکز و سکوت نیاز است از آن ها استفاده کنید.
  • مقرون به صرفه: هزینه تعمیر و نگه داری این محصولات بسیار پایین است و معمولا طی سالیان متعدد دچار مشکل نمی شوند. شما می توانید بدون پرداخت هزینه های سنگین از این محصولات استفاده کنید.
  • ظرفیت بار بالا: دیزل ژنراتورهای کامینز دارای قدرت موتور بسیار بالایی هستند و همین مسئله باعث افزایش ظرفیت بار آن ها می شود. این محصولات می توانند ظرفیت بار خود را تا 80 درصد افزایش دهند.
  • نصب بسیار راحت: این دیزل ژنراتورها در کمترین زمان نصب می شوند. علاوه بر این نگه داری از این محصولات بسیار آسان است و شما می توانید بدون هیچ تخصصی به صورت سالیانه آن ها را بررسی کنید.

ویژگی های اصلی دیزل ژنراتورهای کامینز

 

خرید انواع دیزل ژنراتور کامینز از رادوکو

مراکز فروش متعددی در سراسر کشور وجود دارد که دیزل ژنراتورهای کامینز را به دست شما عزیزان می رساند؛ اما ممکن است برخی از این مراکز دستگاه های تقلبی را به شما عرضه کنند. شما می توانید انواع دیزل ژنراتور کامینز را از رادوکو خریداری کنید. وب سایت رادوکو تمامی محصولات کمپانی کامینز را با کمترین قیمت به دست شما عزیزان می رساند. شما می توانید با کمک متخصصان سایت رادوکو بهترین محصول را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. مشاوران رادوکو بهترین دیزل ژنراتور را بر اساس نیازهایتان به شما معرفی می کنند.

/

پایان رپورتاژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو