مصرف گیاه جعفری برای کودک چه فواید مضراتی دارد؟

مصرف گیاه جعفری برای کودک چه فواید مضراتی دارد؟


منبع: آرگا

2

1402/10/21

16:08


سبزی جعفری به علت دارا بودن عناصر گروه C، A، و K برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان بسیار پر فایده است. پس برای دانش بیشتر از این موضوع تا پایان مقاله، همراه مجله ارگا بمانید.

جعفری برای کودک به علت سرشار بودن از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بسیار پرفایده است و می تواند برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد استخوان و عضلات، گوارش و کنترل سطح خون کمک کننده باشد. پس با افزودن جعفری تازه و معطر به غذا های کودکان، در دستور غذایی آن ها تنوع ایجاد کنید تا سلامت بدنی کودکان همواره تامین باشد.

والدین عزیز به احتمال زیاد سوال دارند که از چه سنی می توان از سبزی جعفری به کودک تغذیه کرد؟ باید گفت که از ۷ ماهگی می توانید در سوپ های کودک سبزی جعفری را افزوده کنید اما از ۱۰ ماهگی به بعد نیز خام آن برای کودک عوارضی را به دنبال نمی آورد.

و نکته مهمی که باید آگاه باشید این است که جعفری برای بهبود کم خونی کودکان بسیار گزینه مناسبی می باشد.

از خواص جعفری برای کودک چه می دانید؟

جعفری چاشنی بسیار خوش عطر و خوش طعمی است که می توان برای تغذیه کودکان بالای ۶ ماه توسط والدین عزیز به کار گرفته شود. از جمله خواصی که گیاه جعفری بر سلامت کودکان دارد:

  1. تامین سازی آهن مورد نیاز بدن کودک
  2. تقویت سیستم گوارش بدن کودک
  3. هضم آسان غذا در بدن کودک
  4. حفاظت از سلامت چشم کودک
  5. حاوی ویتامین بتاکاروتن و ویتامین A برای تقویت بینایی کودک

آشنایی با خواص جعفری برای کودک

روش های استفاده از جعفری برای کودک در تهیه وعده های غذایی سالم

یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش ارزش غذایی و طعم دل انگیز سبزی جعفری در غذای کودکان، افزودن آن به سوپ و غذا های پوره ای است. با این حال عطر و طعم غذا ها لذیذ تر شده و کودکان بی هیچ گله و شکایتی می توانند آن ها را نوش جان نمایند.

روش دیگر افزودن سبزی جعفری به ساندویچ ها و رولت ها است. با این حال باز هم طعم و عطر خوراکی ها لذیذ تر شده و کودک با اشتهای کامل آن ها را نوش جان می کند.

جعفری برای کودک در تهیه غذای رولت

افزودن سبزی جعفری به پیتزا و پاستا عطر و طعم آن را بهبود بخشیده و با خواص بی شمار خود سلامتی کودکان را تامین می سازد. پس با این روش کودکان خود را به خوردن غذا های متنوع ترغیب کنید.

جعفری برای کودک در تهیه غذای پاستا

جعفری برای کودک در تهیه غذای پیتزا

در نهایت می توان گفت که با طعم دهی و عطر دهی غذا های کودکان، آن ها تشویق به خوردن غذا های متنوع می شوند و این عامل خود  به تقویت و سلامتی بدن کودکان کمک می کند. بنابراین هرگز مصرف جعفری را در برنامه رژیمی کودک فراموش نداشته باشید.

مضرات و زیان های آسیب زننده به سلامت کودکان با تغذیه از سبزی جعفری

مصرف سبزی جعفری در برخی کودکان منجر به حساسیت های شدید پوستی می شود. پس بهتر است کمی با احتیاط به کودک خود تغذیه کنید.

سبزی جعفری پوست کودک را به نسبت تابش نور خورشید حساس کرده و موجب شکل گیری خارش و جوش های پوستی می شود.

زیاده روی در تغذیه از سبزی جعفری، جریان خون را در کودکان به کاهش می رساند و به گونه ای محرک اعصاب است.

زیاده روی در مصرف سبزی جعفری برای کودکان آسیب زننده بوده چون در برخی از آن ها مصرف همزمان ترکیب جعفری و لیمو احتمال بروز حساسیت را به وجود می آورد.

دستور پخت سوپ جعفری بسیار خوشمزه برای کودکان

چاشنی اصلی طبخ هر غذایی، پیاز است. پیاز را شسته و پس از پوست گیری؛ ریز می کنید. درون قابله ای به نسبت کوچک، مقداری روغن زیتون اضافه کرده و روی شعله گاز قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیاز ها را درون قابلمه ریخته تا کمی سرخ شود.

پس از آن ۳ لیوان آب به پیاز های درون قابلمه می ریزید. برنج شسته شده، هویج رنده کرده و قارچ ها تکه شده را با مواد دیگر قابلمه ترکیب می کنید. درب قابلمه را می بندید تا به مرحله جوش برسد.

زیر شعله گاز را کاهش داده تا با حرارتی ملایم، مواد ترکیب شده پخته شوند. بعد از گذشت نیم ساعت به سوپ نگاه می اندازید که اگر آب آن کم شده باشد دوباره آب اضافه کنید. باز هم سر قابلمه را گذاشته تا سوپ پخته شود و لعاب جا افتاده ای دهد.

حال در مرحله آخر فرصت افزودن جعفری خورد شده، کمی آبلیمو و نمک است. بعد از ۵ دقیقه زیر قابلمه را خاموش کرده تا سوپ کمی سرد شود. آنگاه می توان سوپ خوشمزه را برای کودک خود تغذیه کنید.

دستور پخت سوپ جعفری برای کودک

در پایان برای آگاهی بیشتر مقالات گذشته خواص جعفری ، خوردن جعفری در بارداری و طرز تهیه آب جعفری و خواص بی شمار این نوشیدنی مطالعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو