از فواید خوردن انبه برای کودک چه می دانید؟

منبع: آرگا

1

1403/1/16

15:08


با آغاز رشد کودک به سن تغذیه از مواد غذایی جامد، فرصت برای تغذیه از میوه انبه فراهم است که عموما این سن پس از شش ماهگی یا یکسالگی می باشد.

والدین عزیزی که برای تغذیه فرزند دلبند خود دچار دلنگرانی و سردرگمی هستند، از این منظور که آیا انبه برای کودک آن ها وعده سالمی است یا خیر؟ بهتر است تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

اگر جزو والدینی هستید که به تغذیه کودک ذلبند خود اهمیت می دهید، بهتر است بدانید که ارسال مواد غذایی سالم چون میوه جات، سبزیجات، پروتئین و …. سیستم ایمنی بدن آن ها را تقویت می کند. یکی از اصلی ترین مواد غذایی میوه انبه است که خواص قابل توجه آن در ادامه ذکر شده است.

انبه چه خواصی برای سلامتی بدن دارد؟

خواص انبه برای سلامتی کودک

به هضم غذا کمک می کند:

میوه انبه سرشار از عناصر مفید فیبر و آنزیم های گوارشی است که به دفع مدفوع کودک کمک خواهد کرد در نتیجه دیگر تو به بیماری یبوست مبتلا نمی شود.
با تغذیه از انبه میزان اسیدیته دستگاه گوارش کاهش پیدا می کند و در تجزیه پروتئین ها نقش دارد.

به سلامت چشم کمک می کند:

میوه انبه سرشار از عنصر ویتامینه A بوده که گزینه مناسبی برای بهبود سلامتی چشم و بینایی می باشد تا جایی که از احتمال ابتلا به مشکلاتی چون خشکی، خارش، عیوب انکساری و شب‌کوری جلوگیری می‌کند.

به رشد مغز کمک می کند:

درون ترکیبات میوه انبه اسید آمینه ای به نام اسید گلوتامین وجود دارد که برای رشد مغز گزینه ویژه ای است. حتی باید گفت که ویتامین B6 موجود در این میوه به تقویت حافظه و عملکرد مغز کمک می کند.

به سلامت پوست کمک می کند:

ویتامین A موجود در میوه انبه هم به بینایی کودک کمک می کند و هم برای سلامت پوست او بسیار مفید است به صورتی که در نرمی و درخشان سازی آن نقش دارد.

در درمان کم خونی کمک کننده است:

هر میوه انبه دارای ۵ میلی گرم عنصر آهن است که با تحریک تولید گلبول های قرمز خونی، اشکال کم خونی را بهبود می بخشد.

به تقویت ایمنی بدن کمک می کند:

ویتامین C موجود در میوه انبه به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک می کند چرا که انبه سرشار از بتاکاروتن بوده که موجب افزایش ایمنی بدن می شود.
طبق مطالعات انجام گرفته انبه در بهبود و تقویت عملکرد اپیتلیال نقش داشته و در نتیجه برای دفاع از بدن بسیار اهمیت برانگیز است.

در افزایش وزن سالم کمک کننده است:

اگر به دنبال راهی برای افزایش وزن کودک خود هستید البته به دور از چربی، پیشنهاد ما به شما میوه انبه است چرا که کالری بالایی داشته و می تواند به کودک کمک کند تا افزایش وزن ایده آلی داشته باشد.

برای جلوگیری از گرما زدگی کمک کننده است:

گرمای تابستان انرژی هر کودکی را به کاهش می رساند چرا که بدن او دچار کمبود آب شده و با گرما زدگی دست و پنجه گرم می کند.
برای این منظور به کودک خود آب انبه بدهید. کودک با نوشیدن آب انبه دوباره به بدن خود آب می رساند و الکترولیت بدن او با این راهکار تامین می شود.

چه سنی برای شروع تغذیه کودکان از میوه انبه مناسب است؟

بهترین سن شروع تغذیه انبه برای کودک همان ۸ تا ۱۰ ماهگی توصیه شده است. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که از ۶ ماهگی هم می توان این رژیم را برای کودک برنامه ریزی کرد. با این حال بهترین چاره این است که برای آگاهی بیشتر از زمان مناسب تغذیه کودک با انبه از پزشک متخصص اطفال مشورت بگیرید تا خطر و مشکلی پیش نیاید.
همانطور که تعریف شد خاصیت های انبه برای سلامت کودک نامحدود بوده پس بهتر است حتما این میوه را در برنامه غذایی او گنجایش دهید. فرق ندارد که کودک شما در چه سنی از رشد به سر می برد، آنچه که اهمیت دارد این استه میوه انبه در دستور غذایی او باشد.
جالب است بدانید که سن تغذیه تکاملی در کودکان رشدی نزولی داشته به صورتی که از ۶ ماه به ۵ ماه یا حتی ۴ ماه رسیده است. والدین عزیز آگاه باشید که بعد از شروع دو ماهه از برنامه تغذیه تکمیلی، اجازه دارید که با حساسیت بیشتر، ترکیبات غذایی متنوع به برنامه غذایی مودم افزوده نمایید. پس اگر کودک یک ساله دارید که تغذیه از انبه برای کودک ممنوعیتی ندارد حتی شما مجاز هستید که با تست حساسیت از ۶ ماهگی به بعد این میوه سالم را به کودک تغذیه کنید.

شروع سن تغذیه کودک با انبه

اطلاعات تغذیه ای انبه کدام اند؟

اطلاعات تغذیه‌ای انبه مقدار ماده مغذی در هر ۱۰۰ گرم انبه به فرم زیر است:

کالری: ۵۵

کربوهیدرات: ۱۱.۳ گرم

فیبر: ۲.۰۲ گرم

پروتئین: ۰.۵ گرم

ویتامین A: 210 میکرو گرم

فولات: ۹۰.۴۳ میکرو گرم

ویتامین B6:

۰.۱ میلی گرم

ویتامین C:

۲۹.۰۸ میلی‌گرم

ویتامین E:

۰.۲۶ میلی‌گرم

مس:

۰.۰۷ میلی‌گرم

پتاسیم: ۱۴۳ گرم

اطلاعات تغذیه انبه برای تامین سلامتی کودک

اگر علاقمند به آگاهی بیشتر هستید، لینک های قرار داده شده را برای مطالعه مقالات گذشته معجزه سس سویا برای کودک، فلفل دلمه ای برای کودکان و جعفری برای کودک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو