مصرف کاهو برای کودک چه فایده هایی دارد؟

منبع: آرگا

2

1402/9/10

16:06


مصرف کاهو برای کودک با سرشار پذیری از عناصر ویتامین هایی چون A و K نقش به سزایی در سلامت آن ها داشته که با هیچ رساننده دیگری قابل قیاس نیست پس برای آگاهی بیشتر همراه ما مجله دوست داشتنی آرگا بمانید.

از تمامی خواص سبزیجات که گذر کنیم، کاهو را چه برای بزرگسال و چه کودک نمی توان سرپوشی داشت. مصرف کاهو برای کودک با آماده سازی فیبر های موجود به تنظیم گوارش آن ها منجر شده و مشکل یبوست را از بین می برد. شاید برای شما شنیدن این جمله جالب باشد که کاهو دارای مقادیر بسیاری از ویتامین K بوده است و برای تقویت دهی استخوان ها و پیشگیری از آسیب هایی  چون کمردرد و شکستگی های استخوانی ایده آل ترین گزینه پیشنهاد شده می باشد. آیا باز هم از مصرف آن امتناع می کنید؟

اگر رژیم غذایی برای سلامت کودک شما در اولویت زندگی است. اگر مداوم به دنبال چاره ای برای بهبود رشد آن هستید، هرگز کاهو را تنها یک سبزیجات معمولی به شمار نیاورید. ویتامین A موجود در کاهو بر تقویت دهی سیستم دفاعی و تقویت بینایی کودک تاثیر گذار بوده و آن قدر ارزشمند است که با افزایش تولید هموگلبین در خون، بیماری کم خونی را بهبود می بخشد. به این علت است که همگان توصیه بر مصرف آن چه به صورت خام و چه آب پز برای میکروب کشی عفونی در بدن خود داشته تا همواره امنیت سلامتی در جان آن ها تامین باشد.

آشنایی ابتدایی با داستان مصرف کاهو برای کودک

خوردن کاهو  چه فوایدی برای کودک دارد؟

  • ویتامین:

برای رشد و تقویت آسوده کودکان عنصری چون کاهو از ضروریات سلامت بخش فرزند می باشد.

ویتامین c به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کرده و همچون عایقی کودک را از ابتلا به انواع بیماری ها محفوظ می سازد.

ویتامین  k  نیز با تحریک سازی هورمون های مترشحه هموگلبین، خون رسانی بدن کودک را منجر می شود.

  • فیبر:

مصرف منظم از کاهو با سرشار پذیری از فیبر به سلامت روده ها برای تنظیم سازی عمل گوارش کمک کرده و از ابتلا به یبوست پیشگیری می کند.

  • آنتی اکسیدان:

بتاکاروتنوئیدها که گزینه ای از انواع آنتی اکسیدان ها به شمار می آیند، با حفاظت سازی سلول های بدن از آسیب های اکسیداتیو به پیشگیری از بیماری ها و سلامت کلی کودکان کمک می کند.

خواص اهمیت برانگیز مصرف کاهو برای کودک

  • کالری کم و تنوع ساختگی در غذا ها:

این سبزیجات کم کالری با متعادل سازی وزن کودکان، تنوع غذایی آن ها را نیز بالا می برد تا سلامتی بیشتری به جان آن ها از طریق سالاد ها، ساندویچ ها و حتی سوپ ها تغذیه شود.

  • تقویت سازی استخوان ها و استخوان سازی:

سرشار پذیری از ویتامین k با بهبود سازی روند تقویت استخوان ها و پیشگیری از کمر درد و شکستگی ها منجر شده که به عنوان یک نوع از سبزیجات مفید و خوشمزه نیز به شما می آید.

نکات انتخاب یک کاهو سالم

با ورود به هر میوه فروشی ای تمامی نگاه ها به انواع میوه ها برای دریافت ویتامین های ضروری کشیده می شود و دل را به آب می برد. آیا مگر تنها میوه ها این ارزش های مغذی را درون خود دارند؟ البته که این خیال اشتباهی محض است، چون جدای از میوه ها سبزیجات نیز در اولویت خاصی از رساننده های مغذی بدن قرار دارند که یکی از این موارد، کاهو می باشد.

کاهوی ایرانی از نگاه مواد غذایی ارزش بیشتری به نسبت کاهوی گرد دارد چون این ارزش در سبک جدید ارزش مغذی چندانی نداشته چون با الیاف سرشار خود به تولید گاز و نفخ معده منجر می شود.

موارد احتیاط آمیز و مضرات زیان آور مصرف کاهو کدام اند؟

کاهو از جمله سبزیجاتی است که سرشار از آفت می باشد، بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به این مشکل حتما قبل از مصرف به طور کامل آن را با آب سرد شست و شو دهید.

شست و شو پیش از مصرف کاهو برای کودک

هرگز کاهو چه به گونه خام و چه به گونه پخته نباید افراطی وار تغذیه شود چون:;کاهو دارای مقادیر بسیاری از الیاف بوده و این خود منجر به رها سازی اشکال گاز و نفخ در معده کودک می شود.

فراموشی و کم شدگی حافظه را در ذهن کودک شکل می دهد.

کودک قدرت بینایی خود را رفته رفته با صعودی کاهشی از دست می دهد.

در نتیجه برای رفع عوارض از نعناع، کرفس، هلیله پرورده و زیره کمک بگیرید.

برای کسب دانش بیشتر پیشنهاد داریم تا با اشاره به لینک های قرار داده شده تغذیه کودک ۱ ساله، کاهش اختلالات عصبی با تغذیه و خواص کاهو مقالات پیشین را مطالعه داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو