طرز تهیه کیک بسبوسه عربی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک بسبوسه عربی خوشمزه مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

2

1402/12/6

17:35


طرز تهیه کیک بسبوسه کیک بسبوسه یکی از انواع کیک‌های عربی است که فوق‌العاده خوشمزه و لذیذ است و بافتی درشت و شبیه …

طرز تهیه کیک بسبوسه

طرز تهیه بسبوسه نارگیلی کیک بسبوسه شف طیبه طرز تهیه کیک عربی ساده طرز تهیه بسبوسه پنیری طرز تهیه بسبوسه با شیر خشک طرز تهیه بسبوسه خامه ای طرز تهیه کیک بسبوسه کرمدار طرز تهیه کیک عربی تنوری

کیک بسبوسه یکی از انواع کیک‌های عربی است که فوق‌العاده خوشمزه و لذیذ است و بافتی درشت و شبیه کیک شربتی دارد، اسم دیگر آن کیک روانی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بسبوسه در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

برای پخت کیک بسبوسه خوشمزه، ابتدا تخم مرغ‌ها را با همزن برقی زده تا کرمی شوند، سپس شکر و وانیل اضافه کرده و خوب می‌زنیم. پس از اضافه کردن روغن و ماست، آرد سمولینا و آرد الک شده با بکینگ پودر و نمک را به تدریج مخلوط کرده و در قالب چرب شده می‌ریزیم.

کیک را در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه می‌پزیم. پس از پخت، شربتی از آب، شکر و آب لیمو تهیه کرده، بجوشانید و روی کیک سرد شده می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم شربت جذب شود. در نهایت، کیک برش خورده را سرو می‌کنیم.

مواد کیک مقدار مواد
آرد سمولینا یک پیمانه
آرد یک پیمانه
روغن مایع یک پیمانه
ماست یک پیمانه
شکر نصف پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چایخوری
مواد شربت مقدار مواد
شکر ۳ پیمانه
لیمو ۲ قاشق غذاخوری
آب ۳ پیمانه

طرز تهیه کیک بسبوسه

مرحله ۱: آماده‌سازی مواد اولیه و زدن تخم‌مرغ‌ها

برای تهیه کیک بسبوسه خوشمزه ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب با همزن برقی خوب بزنید تا حجم آن‌ها زیاد شود و کرمی رنگ شوند سپس شکر را کم‌کم اضافه کنید و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه با همزن بزنید.

مرحله ۲: افزودن وانیل و همزدن مواد

وقتی بافت مواد صاف و یکدست شد و به غلظت مناسب رسید وانیل را اضافه کنید و دوباره با همزن به مدت ۱ دقیقه دیگر بزنید تا عطر وانیل در مواد خوب پخش شود.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن و ماست به مخلوط

حالا روغن را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید، سپس ماست را هم روی مخلوط بریزید و کمی دیگر با دور کند همزن بزنید تا همه مواد خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله ۴: الک کردن آرد و مخلوط کردن با بکینگ پودر و نمک

سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید و بکینگ پودر و مقدار کمی نمک را به آن اضافه کنید و دوباره الک کنید تا کاملا با هم ترکیب شده و بافت آرد کاملا یکدست و صاف شود.

مرحله ۵: اضافه کردن آرد سمولینا و آرد الک شده

حالا ابتدا آرد سمولینا را کم‌کم به مخلوط مواد مایع اضافه کنید و با لیسک هم بزنید بعد هم آرد الک شده را طی چند مرحله اضافه کنید و در یک جهت و دورانی به آرامی هم بزنید.

مرحله ۶: آماده‌سازی قالب

وقتی بافت خمیر یکدست و صاف شد، کف قالب را چرب کنید یا کاغذ روغنی قرار دهید و مواد خمیر را در آن بریزید و به آرامی دو یا سه ضربه بزنید تا حباب‌ها از بین بروند.

مرحله ۷: پخت کیک در فر

حالا قالب کیک را در فر که از قبل گرم شده است، قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا خوب پخته شود.

مرحله ۸: تست پخت کیک

بعد از این زمان در فر را باز کنید و یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر مواد مایع کیک به آن نچسبید یعنی خوب پخته شده است، قالب کیک را از فر دربیاورید تا خنک شود.

مرحله ۹: تهیه شربت کیک

در یک ظرف آب و شکر را ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود سپس آب نصف یک لیموی ترش تازه را گرفته و به آن اضافه کنید.

مرحله ۱۰: جوشاندن شربت

حالا شربت را خوب هم بزنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد و غلیظ شود، وقتی به غلظت دلخواهتان رسید حرارت را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله ۱۱: ریختن شربت روی کیک

سپس شربت را روی کیک بسبوسه ریخته و یک تا دو ساعت زمان دهید تا استراحت کند و شربت کاملا در بافت کیک وارد شود و به خورد آن رود. در آخر کیک بسبوسه را در اندازه‌های دلخواه برش دهید و در ظرف مناسب بچینید و همراه با چای داغ سرو کنید.

منبع: طریقه عمل البسبوسه الأصیله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو