طرز تهیه کیک بونتی، کیک مجلسی جدید و بسیار شیک!

منبع: نکته چی

1

1402/8/21

00:08


طرز تهیه کیک بونتی کیک بونتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از سه لایه مختلف با طعم‌های متنوع تشکیل …

طرز تهیه کیک بونتی

طرز تهیه کیک بونتی, دستور پخت کیک بونتی خانگی

کیک بونتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از سه لایه مختلف با طعم‌های متنوع تشکیل شده است، این کیک خوش طعم که خیلی راحت درست می‌شود بافتی سبک و لطیف دارد که برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک بونتی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک شکلاتی مقدار مواد
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
شکر ۱۰۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
آب داغ ۵۰ گرم معادل ۴/۱ پیمانه
روغن مایع ۱۰۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
شیر ۱۰۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
آرد ۱۹۵ گرم معادل ۱ و ۲/۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱۰ گرم معادل ۲ قاشق سوپ خوری
بکینگ پودر ۷ گرم معادل ۱ و ۲/۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای کرم نارگیلی مقدار مواد
پودر نارگیل ۱۵۰ گرم معادل ۲ پیمانه
شکر ۱۰۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
شیر ۵۰۰ گرم معادل ۲ و ۲/۱ پیمانه
آرد سمولینا ۸۵ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
کره ۷۰ گرم معادل ۳ قاشق سوپ خوری
روغن مایع ۱ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای رویه مقدار مواد
شیر ۴۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه
پودر کرم کارامل ۲ بسته
خامه صبحانه ۱۸۰ گرم
پودر کاکائو ۱۵ گرم معادل ۳ قاشق سوپ خوری
موز و توت فرنگی برای تزئین به مقدار لازم
مغز آجیل ( پسته، گردو، بادام، فندق) و پودر نارگیل برای تزئین به مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه کیک بونتی

مرحله ۱: آماده‌سازی تخم مرغ و شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست و حجیم شود سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره با دور تند همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۲: افزودن وانیل و آب داغ

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کرم رنگ، حجیم و کش‌دار شد مقداری وانیل را به مخلوط اضافه کنید، با همزن برقی هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد در حین هم زدن مخلوط آب داغ را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن مایع

دقت کنید که آب لازم نیست خیلی داغ باشد فقط کمی گرم باشد کافی است بعد همزن برقی را خاموش کنید، با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید، با دور کند همزن برقی کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۴: افزودن شیر

سپس مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند با دور کند همزن هم بزنید، وقتی که مواد با هم یکدست شد آن را کنار بگذارید، بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک شود.

مرحله ۵: ترکیب آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو

بعد مقداری بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید، خوب با هم ترکیب کنید سپس ترکیب آرد را کم کم در چند مرحله روی مخلوط مواد الک کنید و با همزن دستی به آرامی در یک جهت هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۶: مخلوط کردن مواد

مخلوط را خیلی زیاد هم نزنید تا پف آن از بین نرود فقط دقت کنید که گلوله‌های آرد داخل مخلوط باید کاملا باز شوند و بافت مخلوط یکدست شود سپس داخل یک قالب رینگی با سایز مناسب کاغذ روغنی قرار دهید و مایع کیک را داخل آن بریزید.

مرحله ۷: قرار دادن کیک در فر

قالب را به آرامی یکی دو بار روی سطح بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزد.

مرحله ۸: تست پخت کیک

با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند حتماً میزان پخت کیک را بعد از ۲۰ دقیقه تست کنید بعد از این که کیک خوب پخت و سطح آن طلایی رنگ شد، سپس قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کیک خنک شود.

مرحله ۹: خنک کردن کیک

بعد از این که کیک خنک شد کیک را به آرامی از داخل قالب خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملا خنک شود، کاغذ روغنی را از آن جدا کنید بعد کیک را داخل قالب رینگی قرار دهید، سطح کیک را با مقداری شیر کاملاً مرطوب و خیس کنید.

مرحله ۱۰: تهیه لایه نارگیلی

حالا برای درست کردن لایه نارگیلی مقداری پودر نارگیل را داخل تابه بریزید شکر را به آن اضافه کنید سپس آرد سمولینا را هم روی مواد بریزید بعد مقداری روغن مایع، شیر، کره و وانیل را هم به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شود.

مرحله ۱۱: پخت مخلوط نارگیلی

سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید، مدام مخلوط را هم بزنید تا کره ذوب شود، همه مواد باید خوب با هم مخلوط و یکدست شوند و به غلظت مناسب برسند دقت کنید حرارت حتماً متوسط باشد چون اگر حرارت زیاد باشد بافت مواد سریع سفت می‌شود.

مرحله ۱۲: اضافه کردن لایه نارگیلی به کیک

بعد از این که مخلوط مواد به غلظت مناسب رسید، از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود سپس مخلوط مواد نارگیلی را روی کیک بریزید، با لیسک سطح آن را فشرده و صاف کنید سپس قالب کیک را در یخچال قرار دهید.

مرحله ۱۳: تهیه لایه رویی کیک

در این فاصله برای درست کردن لایه رویی مقداری شیر را داخل یک تابه بریزید سپس پودر کرم کارامل را به آن اضافه کنید، با هم مخلوط کنید، بعد مقداری هم پودر کاکائو روی ترکیب مواد بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۱۴: گرم کردن مخلوط لایه رویی

سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مخلوط مواد گرم شود مخلوط را مدام هم بزنید تا طعم همه مواد کاملاً به خورد هم برود وقتی که مخلوط گرم شد خامه را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۱۵: اضافه کردن لایه کاکائویی

بعد تابه را از روی حرارت بردارید، از صافی رد کنید تا کاملاً یکدست شود سپس بلافاصله تا هنوز مخلوط گرم است آن را روی کیک بریزید، اگر مخلوط کاکائویی سرد شود وقتی که روی کیک می‌ریزید چون کیک سرد است سریع می‌بندد و سفت می‌شود.

مرحله ۱۶: اجازه دادن برای سفت شدن لایه رویی

بعد از این که مخلوط کاکائویی را روی سطح کیک کاملاً پخش کردید قالب را در یخچال قرار دهید تا لایه رویی خودش را بگیرد و بافت آن سفت و منسجم شود بعد از تقریباً ۲ تا ۳ ساعت که کیک خودش را گرفت قالب را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۱۷: خارج کردن کیک از قالب و تزئین

سپس به وسیله یک چاقوی تیز لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید، قالب رینگی را باز کنید و کیک را از داخل آن خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید بعد با سلیقه و به دلخواه خودتان روی کیک را با پودر بیسکویت و چند برش توت فرنگی تزئین کنید.

مرحله ۱۸: نهایی کردن تزئینات و سرو کیک بونتی

برای تزیین کیک می‌توانید از پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز هم استفاده کنید، بعد کیک را به شکل دلخواه تزئین کنید سپس با چاقو کیک بونتی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. در آخر چند برش از کیک بونتی را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو