طرز تهیه ویفر پرتقالی، میان وعده سالم و فوری برای مدرسه!

منبع: نکته چی

2

1402/8/7

01:03


طرز تهیه ویفر پرتقالی ویفر پرتغالی یکی از انواع‌ ویفرهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد، این ویفر که …

طرز تهیه ویفر پرتقالی

طرز تهیه ویفر پرتقالی, دستور تهیه ویفر پرتقالی

ویفر پرتغالی یکی از انواع‌ ویفرهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد، این ویفر که خیلی راحت درست می‌شود برای پذیرایی از مهمان‌ها بسیار مناسب است همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک میان وعده خوش طعم برای کودکان استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ویفر پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد سفید قنادی ۱ پیمانه
پودر قند ۱ پیمانه
روغن جامد کمتر از ۴/۳ پیمانه
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری
اسانس پرتقال، موز و نارگیل به مقدار لازم
پودر کاکائو در صورتی که ویفر شکلاتی بخواهید ۲ قاشق غذا خوری
نان میکادو ۳ ورق

طرز تهیه ویفر پرتقالی

مرحله ۱: تفت دادن آرد سفید

ابتدا آرد سفید را داخل یک تابه بریزید، بعد تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد آرد را مدام هم بزنید تا خوب تفت داده شود، با تفت دادن بوی خامی آرد گرفته می‌شود و رنگ آن دو درجه تغییر می‌کند مراقب باشید که آرد در حین تفت دادن نسوزد.

مرحله ۲: تفت دادن نشاسته ذرت

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و آرد را داخل ظرف دیگری بریزید، بعد نشاسته ذرت را داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم آن را هم به مدت تقریبا ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا رنگ نشاسته ذرت کمی تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله ۳: ترکیب آرد و نشاسته

بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس نشاسته ذرت را به آرد تفت داده شده اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، سپس ترکیب آردها را داخل ظرف دیگری الک کنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۴: افزودن پودر قند و روغن جامد

پودر قند را هم الک کنید و به ترکیب آرد اضافه کنی، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، بعد ترکیب تشکیل شده را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس به مدت ۳ دقیقه با هم تفت دهید، حالا مقداری روغن جامد را کم کم به مواد اضافه کنید.

مرحله ۵: تنظیم غلظت مخلوط

دقت کنید حتماً روغن جامد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید غلظت مخلوط تشکیل شده شبیه به غلظت مواد میکادو می‌شود بنابراین ممکن است که همه روغن مورد نیاز نباشد پس حتماً روغن را کم کم اضافه کنید، مدام هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۶: افزودن اسانس

وقتی که مخلوط تشکیل شده کاملاً صاف و یکدست شد طوری که به غلظت مواد میکادو رسید تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس اسانس مورد نظر به دلخواه خودتان به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۷: تهیه لایه‌های اولیه ویفر

بعد از این که مخلوط تشکیل شده آماده شد، یک لایه نان میکادو را بردارید و مقداری از مواد را به شکل یک لایه نازک روی آن بریزید و صاف کنید، سپس یک لایه نان دیگر نان میکادو روی آن قراردهید، بعد با دست به آرامی فشار دهید تا به هم بچسبند.

مرحله ۸: ساخت لایه‌های اضافی ویفر

سپس دوباره یک لایه از مواد را روی نان میکادو قرار دهید بعد هم نان بعدی را بگذارید سپس نان‌ها را با دست کمی فشار دهید تا کاملاً به هم بچسبند و لایه‌ها از هم باز نشود، تعداد نان‌های میکادو برای ویفر به دلخواه و سلیقه خودتان بستگی دارد‌.

مرحله ۹: فشرده‌سازی و برش ویفر

سپس یک سینی بزرگ را روی آن‌ها قرار دهید با دست کمی فشار دهید تا نان‌‌ها کاملاً فشرده شوند و از هم باز نشوند، بعد از آن با یک کاتر یا چاقوی تیز ویفر را در شکل و اندازه‌های دلخواه برش بزنید، در هنگام برش زدن دقت کنید که خرد نشوند.

مرحله ۱۰: نگهداری و سرو ویفر پرتقالی

بعد ویفرها را داخل ظرف دیگری بچینید، در یخچال قرار دهید تا خوب خودشان را بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود، بعد از تقریبا ۲ تا ۳ ساعت ویفرها را از یخچال بیرون بیاورید، در این مرحله چند برش ویفر پرتقالی را در ظرف مناسب بچینید. در آخر ویفر پرتقالی را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و لذیذ برای پذیرایی از مهمان‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو