طرز تهیه لازانیا مرغ، یک غذای مجلسی و بسیار خوشمزه!

منبع: نکته چی

1

1402/9/28

06:42


طرز تهیه لازانیا مرغ لازانیای مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، از لازانیای مرغ می‌توانید …

طرز تهیه لازانیا مرغ

طرز تهیه لازانیا مرغ

لازانیای مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، از لازانیای مرغ می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید این غذای خوش طعم و دلچسب که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده می‌شود طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه لازانیا مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ ۱ و نیم عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
کره ۳۰ گرم
آرد ۱ قاشق غذا خوری
شیر به دمای محیط رسیده به مقدار لازم
آب مرغ به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
جوز هندی به مقدار کم
پیازچه به مقدار دلخواه
پنیر پیتزا به مقدار لازم
پنیر پارمزان به مقدار دلخواه
سس گوجه فرنگی یا سس کچاب برای تزئین به مقدار دلخواه
پودر آویشن برای تزئین به مقدار لازم
نعناع، شوید و ریحان تازه برای تزئین به مقدار لازم
زیتون پرورده و خیار شور حلقه شده برای تزئین به مقدار دلخواه

طرز تهیه لازانیا مرغ

مرحله ۱: تفت دادن مرغ

ابتدا برای درست کردن مرغ، پیاز را پوست بگیرید، بشورید و در اندازه‌های درشت خرد کنید سپس پیازهای خرد شده را داخل یک تابه یا قابلمه بریزید، مقداری روغن به آن اضافه کنید، هم بزنید سپس سینه مرغ را در قابلمه قرار دهید و همراه با هم تفت دهید.

مرحله ۲: اضافه کردن ادویه‌ها به مرغ

سینه مرغ را خوب تفت دهید تا کاملاً سرخ و طلایی رنگ شود سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود بعد مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کمی تفت داده شوند و عطر فلفل پخش شود، بهتر از فلفل سیاه دانه درشت استفاده کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن برگ بو و آب به مرغ

در هنگام تفت دادن مرغ‌ها دقت کنید که حرارت باید بالا باشد تا مرغ آب نیندازند و خوب سرخ و طلایی رنگ شوند، وقتی عطر ادویه‌ها پخش شد و به خورد مرغ رفت برگ بو را به مرغ اضافه کنید، سپس مقداری آب روی مرغ بریزید و در قابلمه را ببندید.

مرحله ۴: پختن مرغ

اجازه دهید تا مرغ روی حرارت متوسط به مدت تقریبا یک ساعت بپزد و آماده شود، حتما اول مرغ را تفت دهید بعد آب اضافه کنید تا بوی زهم تخم مرغ از بین برود، بعد از این که مرغ خوب پخت و بافت آن نرم شد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۵: خرد کردن مرغ‌ها و رد کردن آب مرغ از صافی

بعد از این که کمی از حرارت اولیه مرغ کم شد، گوشت مرغ را در اندازه‌های دلخواه و مناسب خرد کنید یا ریش ریش کنید و داخل یک ظرف بریزید، بعد مرغ‌ها را کنار بگذارید، سپس آب مرغ را از صافی رد کنید تا یکدست شود و در ظرفی بریزید.

مرحله ۶: خرد کردن و تفت دادن قارچ‌ها

بعد قارچ‌ها را تمیز بشورید، خرابی‌های آن‌ها را جدا کنید، به شکل حلقه‌ای برش دهید سپس آن‌ها را داخل یک تابه بریزید، روی حرارت بالا قرار دهید تا آب نیندازند کمی نمک و فلفل سیاه به قارچ‌ها اضافه کنید و همراه با قارچ‌ها را تفت دهید تا عطر فلفل پخش شود.

مرحله ۷: اضافه کردن کره به قارچ‌ها

قارچ‌ها را مدام هم بزنید تا نسوزند، وقتی آب آن‌ها جمع شد و تغییر رنگ دادند مقداری کره به قارچ‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا کره ذوب شود قارچ‌ها را مدام هم بزنید تا عطر و طعم کره به خورد قارچ‌ها برود و قارچ‌ها با کره دوباره تفت داده شود.

مرحله ۸: وضافه کردن آرد و شیر به قارچ‌ها

سپس مقداری آرد به قارچ‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند مراقب باشید که آرد نسوزد بعد از آن مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط قارچ و آرد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۹: اضافه کردن مرغ‌ها و آب مرغ به مواد

سپس مرغ‌های ریش ریش شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید، آن‌ها را کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی تغییر کند، بعد مقداری از آب مرغ را روی مواد بریزید هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و بافت مخلوط کمی رقیق‌تر شود.

مرحله ۱۰: اضافه کردن شیر و برداشتن تابه از روی حرارت

اگر مخلوط تشکیل شده غلیظ بود دوباره کمی شیر به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، وقتی مخلوط تشکیل شده به غلظت مناسب رسید و همه مواد با هم خوب مخلوط شدند، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت آن کم شود.

مرحله ۱۱: جوشاندن آب و قرار دادن ورقه‌های لازانیا در آن

سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید، کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند، بعد ورقه‌های لازانیا را در قابلمه قرار دهید تا کمی با آب بجوشند و نرم شوند، مراقب باشید که له نشوند.

مرحله ۱۲: جوشاندن ورقه‌های لازانیا در آب

زمان دقیق برای قرار دادن ورقه‌های لازانیا در آب جوش روی بسته آن‌ها نوشته شده است، بهتر است که طبق دستور آن عمل کنید اما به طور میانگین ورقه‌های لازانیا بعد از تقریبا ۶ دقیقه نرم می‌شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۱۳: آبکش کردن لازانیا و ریختن سس در قالب

بعد لازانیا را آبکش کنید، کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس داخل یک قالب در اندازه مناسب و تقریبا گود مقداری سس بریزید بهتر است که گوشت داخل سس را در کف قالب نریزید، فقط از بقیه مواد مایع سس استفاده کنید و کف قالب بریزید.

مرحله ۱۴: قرار دادن ورقه‌های لازانیا در قالب و ریختن سس روی آن‌ها

سپس با یک قاشق سس را کاملا در کف قالب پخش کنید به طوری که همه قسمت‌های آن را بپوشاند، بعد از آن ورقه‌های لازانیا را روی مواد سس قرار دهید، طوری که کاملا کف قالب را بپوشاند، سپس روی ورقه‌‌های لازانیا مقداری سس با گوشت بریزید و پخش کنید.

مرحله ۱۵: خرد کردن پیازچه‌ها

مقدار سس باید بیشتر از مقداری باشد که در کف قالب ریختید، مواد گوشتی را روی ورقه‌های لازانیا با قاشق پخش کنید تا همه قسمت‌های آن‌ها با سس پوشانده شوند، بعد مقداری پیازچه را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده اند، در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله ۱۶: ریختن پیازچه‌ها و پنیر پیتزا روی مواد گوشتی

سپس پیازچه‌ها را روی مواد گوشتی بریزید و پخش کنید، پیازچه عطر و طعم خوبی به غذا می‌دهد، بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پنیر پیتزا روی مخلوط مواد گوشتی بریزید و در همه قسمت‌های آن پخش کنید تا بعد از پخت لازانیا کشدار شود.

مرحله ۱۷: قرار دادن لایه دوم ورقه‌های لازانیا روی مواد گوشتی

مقدار پنیر پیتزا به دلخواه خودتان است و هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت لازانیا کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود، بعد از آن لایه دوم ورقه‌های لازانیا را روی سس مواد در جهت مخالف ورقه‌های قبلی لازانیا بچینید و روی مواد گوشتی را بپوشانید.

مرحله ۱۸: چیدن ورقه‌های لازانیا در جهت مخالف لایه اول

برای چیدن ورقه‌های لازانیا اگر لایه اول را به شکل افقی و پشت سر هم چیدید، لایه دوم لازانیاها را به شکل عمودی روی مواد گوشتی قرار دهید، این‌ کار باعث می‌شود که بافت لازانیا منسجم‌تر شود و هنگام برش زدن، مواد گوشتی از داخل آن بیرون نریزد.

مرحله ۱۹: ریختن مواد گوشتی، پیازچه و پنیر پیتزا روی لازانیا

سپس دوباره مواد گوشتی را روی ورقه‌های لازانیا بریزید و پخش کنید، مقداری پیازچه روی مواد بریزید، بعد هم پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید و روی مواد گوشتی پخش کنید، برای لایه آخر از تکه‌های ورقه‌های لازانیا که اضافه آمده بود استفاده کنید.

مرحله ۲۰: چیدن ورقه لازانیا، مواد گوشتی، پنیر پیتزا برای لایه آخر

ورقه‌های لازانیا را روی مواد بچینید، سپس مواد گوشتی را بریزید، برای این لایه از مقدار بیشتری پنیر پیتزا استفاده کنید به طوری که کاملا سطح مواد گوشتی را بپوشاند، برای لایه آخر باید مقدار پنیر پیتزا زیاد باشد تا همه مواد کاملا به هم بچسبند.

مرحله ۲۱: ریختن پنیر پارمزان و پیازچه روی پنیر پیتزا

سپس مقداری پنیر پارمزان که عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید، بعد هم کمی پیازچه روی پنیرها بریزید و آن‌ها را تزئین کنید، لازانیا را هم می‌توانید روی حرارت گاز درست کنید و هم می‌توانید داخل فر قرار دهید.

مرحله ۲۲: پختن لازانیا روی حرارت یا در فر

اگر خواستید که لازانیا را روی حرارت قرار دهید روی قالب را با یک فویل بپوشانید بعد لازانیا را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد و آماده شود اما اگر خواستید که از فر برای پخت لازانیا استفاده کنید قالب را داخل فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله ۲۳: تنظیم دمای فر و پخت لازانیا در فر

بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا لازانیاها به مدت یک ساعت در فر بپزند، لازانیا باید کاملاً مغز پخت شود، اگر در انتهای پخت سطح بالای لازانیا تغییر رنگ نداده بود در ۵ دقیقه آخر گریل یا حرارت بالا را روشن کنید.

مرحله ۲۴: برش زدن لازانیا

وقتی که سطح لازانیا طلایی رنگ شد قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود، بعد از آن لازانیا را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، سپس یک برش از لازانیا را داخل ظرف مناسب سرو قرار دهید.

مرحله ۲۵: تزئین کردن لازانیا

سپس روی آن به دلخواه و با سلیقه خودتان مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید، بعد با مقداری پودر آویشن، چند برگ نعنا، شوید و ریحان تازه تزئین کنید، علاوه بر آن در کنار ظرف لازانیا مقداری زیتون پرورده و خیارشور حلقه شده بچینید. در آخر لازانیا مرغ را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو