طرز تهیه دالگونا با بستنی، دسری جدید و بسیار شیک!

منبع: نکته چی

1

1402/8/19

18:46


طرز تهیه دالگونا با بستنی دالگونا با بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و جذاب است که خیلی راحت درست می‌شود دالگونا با …

طرز تهیه دالگونا با بستنی

طرز تهیه دالگونا با بستنی, دستور تهیه قهوه دالگونا با بستنی

دالگونا با بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و جذاب است که خیلی راحت درست می‌شود دالگونا با بستنی را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی تهیه کنید تا برای پذیرایی و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید، این دسر لذیذ طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دالگونا با بستنی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
شکر ۳ قاشق غذا خوری
قهوه فوری ۳ قاشق غذا خوری
آب جوش ۴/۱ لیوان
بستنی شکلاتی ۴ اسکوپ
شیر سرد ۱ لیوان
شکلات تخته‌ای یا شکلات چیپسی برای تزئین به مقدار لازم
موز برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه دالگونا با بستنی

مرحله ۱: تهیه مخلوط قهوه و شکر

ابتدا مقداری شکر را داخل یک ظرف بریزید، قهوه فوری را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس مقداری آب جوش را روی مواد بریزید، با فوم ساز یا همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و بافت مخلوط پفکی شود.

مرحله ۲: افزودن بستنی به مخلوط

مخلوط مواد را باید به قدری هم بزنید تا فرم بگیرند و خامه‌ای شکل شوند، بعد از آن داخل لیوان چند اسکوپ بستنی بریزید بستنی را می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان از هر طعمی استفاده کنید اما بهتر است که از بستنی با طعم شکلات استفاده کنید.

مرحله ۳: ریختن شیر سرد روی بستنی

مقدار اسکوپ‌های بستنی کاملاً سلیقه‌ای است و می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان از بستنی کم‌تر یا بیشتری استفاده کنید بعد از این که بستنی‌ها را به شکل اسکوپی داخل لیوان ریختید مقداری شیر سرد روی آن‌ها بریزید دقت کنید شیر باید سرد باشد.

مرحله ۴: تنظیم دمای شیر و افزودن به لیوان

اگر شیر گرم باشد، بستنی‌ها زود آب می‌شوند و شکل و ظاهر دسر خراب می‌شود، پس بهتر است شیر را از یخچال بیرون بیاورید بعد روی بستنی‌ها بریزد، اگر از شیر پرچرب استفاده کنید طعم دسر بهتر می‌شود، که برای پذیرایی مناسب‌تر است.

مرحله ۵: اضافه کردن دالگونا

سپس مقداری دالگونا را به آرامی با قاشق روی بستنی‌ها بریزید تا در لیوان ته نشین نشود، مقدار استفاده از دالگونا در لیوان بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، می‌توانید مقدار دالگونا را کم و زیاد کنید تا در نهایت طعم دلخواهتان را به دست بیاورید.

مرحله ۶: تزئین و سرو دسر

سپس برای تزئین روی ظرف می‌توانید مقداری شکلات تخته‌ای را رنده کنید و روی مخلوط مواد بریزید یا از مقداری شکلات چیپسی برای تزئین آن استفاده کنید، علاوه بر این با سلیقه خودتان می‌توانید از چند برش حلقه‌ای موز برای تزئین استفاده کنید. در آخر دالگونا با بستنی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب همراه با انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو