طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی، دسر شیک برای مهمانی!

منبع: نکته چی

2

1402/7/30

00:12


طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی تیرامیسو شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و شیک است که خیلی راحت درست می‌شود، این دسر خوش طعم …

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی, طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی با پتی بور , طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی با موز , طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی لیوانی

تیرامیسو شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و شیک است که خیلی راحت درست می‌شود، این دسر خوش طعم و پر طرفدار بافتی سبک و لطیف دارد که برای پذیرایی بسیار مناسب است، تیرامیسو شکلاتی را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
شکلات تخته‌ای ۲۸۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق سوپ خوری
بیسکوئیت لیدی فینگر ۱ بسته
پنیر ماسکارپونه یا خامه‌ای ۲۰۰ گرم
پودر قند بین نصف تا ۱ پیمانه
خامه فرم داده ۱ پیمانه

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

مرحله ۱: ذوب شکلات به روش بن ماری

ابتدا مقداری شکلات را داخل یک ظرف بریزید، ظرف را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب شود و بافت آن یکدست شود، بعد شکلات ذوب شده را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله ۲: تهیه مخلوط پنیر و قند

سپس مقداری پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه را داخل یک ظرف دیگر بریزید، مقداری پودر قند به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و پودر قند حل شود، بعد مقداری پودر کاکائو به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید.

مرحله ۳: فرم گرفتن خامه

حالا مقداری خامه را داخل یک ظرف بریزید با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد به طوری که جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و اگر ظرف را برگرداندید از داخل طرف بیرون نریزد، سپس خامه فرم گرفته را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله ۴: ترکیب مخلوط پنیر و خامه با شکلات

بعد مخلوط مواد پنیری و خامه را به آرامی با هم ترکیب کنید تا کاملا به خورد هم بروند و بافت یکدستی تشکیل شود، وقتی مخلوط مواد پنیری آماده شد، مخلوط را به شکلات آب شده اضافه کنید، با هم خوب ترکیب کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۵: اضافه کردن بیسکویت لیدی فینگر

سپس بیسکویت‌های لیدی فینگر را در اندازه‌های کوچکتر خرد کنید، مثلا هر بیسکویت را به دو تا سه قسمت تقسیم کنید و داخل مخلوط مواد بریزید، سپس مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و مواد شکلاتی به خورد بیسکویت‌ها برود.

مرحله ۶: آماده‌سازی قالب و قرار دادن در یخچال

بعد از ان در قالب مورد نظر سلفون قرار دهید به طوری که کاملا کف و دیواره‌های قالب را بپوشاند، سپس مخلوط مواد را در قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید، بعد قالب را در یخچال قرار دهید تا تیرامیسو خودش را بگیرد و بافت آن منسجم شود.

مرحله ۷: مراحل نهایی تثبیت بافت تیرامیسو

تقریبا به مدت ۸ ساعت زمان لازم است تا دسر خودش را بگیرد بعد از آن قالب را از یخچال بیرون بیاورید، به کمک لبه‌های سلفون دسر را از داخل قالب خارج کنید، بعد به آرامی سلفون را از آن جدا کنید و دسر را در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۸: تزئین سطح تیرامیسو با پودر کاکائو و خامه

سپس با یک الک کوچک مقداری پودر کاکائو روی آن الک کنید طوری که کاملا سطح و اطراف دسر را بپوشاند، بعد از آن مقداری خامه فرم گرفته را داخل قیف با ماسوره دلخواه بریزید و روی دسر را با خامه فرم گرفته به شکل دلخواه تزئین کنید.

مرحله ۹: تزئین نهایی و سرو تیرامیسو

سپس روی خامه را با چند برش حلقه‌ای موز یا توت فرنگی، مغز گردو خرد شده، پودر پسته، پودر نارگیل یا مقداری شکلات چیپسی تزئین کنید، بعد تیرامیسو شکلاتی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر تیرامیسو شکلاتی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو