طرز تهیه کیک روسی، به صورت ساده و تخته ای در منزل!

منبع: نکته چی

1

1402/9/16

11:03


طرز تهیه کیک روسی کیک روسی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ بین المللی است که از دو لایه مختلف با طعم‌های …

طرز تهیه کیک روسی

طرز تهیه کیک روسی, دستور پخت کیک روسی

کیک روسی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ بین المللی است که از دو لایه مختلف با طعم‌های متنوع تشکیل شده است این کیک جذاب و شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و از آن می‌توانید به عنوان یک دسر پرطرفدار استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک روسی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر مقدار مواد
کره ۲۰۰ گرم
بکینگ پودر ۱۰ گرم معادل ۱ پاکت
شکر ۱ استکان معادل ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
آرد ۳ لیوان
مواد لازم برای لایه میانی خمیر مقدار مواد
پپنیر لبنه یا ماسکارپونه ۱ کیلو
شکر ۱ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
پودینگ وانیلی ۲ پاکت
کره ۲۰۰ گرم
پوست لیمو رنده شده به مقدار لازم
نارنگی به مقدار لازم
خامه فرم گرفته برای تزئین به مقدار لازم
شکلات ذوب شده برای تزئین به مقدار لازم
مغز گردوی خرد شده و پودر یا خلال پسته برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه کیک روسی

مرحله ۱: مخلوط کردن کره و تخم مرغ‌ها

ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده و بافت آن نرم و لطیف شده است را داخل یک ظرف بریزید سپس تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و با کره کاملاً مخلوط و یکدست شوند، تا بافت مخلوط کرم رنگ شود.

مرحله ۲: اضافه کردن بکینگ پودر و شکر

سپس بکینگ پودر را به ترکیب مواد اضافه کنید دوباره هم بزنید تا با هم ترکیب شوند بعد از آن شکر را روی مخلوط مواد بریزید، خوب هم بزنید تا شکر در مخلوط مواد حل شود و کاملا با هم ترکیب شوند طوری که بافتی یکدست و کمی کشدار تشکیل شود.

مرحله ۳: اصافه کردن پودر کاکائو

بعد از آن مقداری پودر کاکائو به مواد اضافه کنید، با دست ورز دهید تا پودر کاکائو کاملاً با مواد مخلوط شود و به شکل گلوله داخل مواد باقی نماند مخلوط تشکیل شده را دوباره با دست خوب ورز دهید تا بافت نرم، لطیف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۴: اصافه کردن آرد به مواد و ورز دادن مخلوط

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد از آن آرد الک شده را کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، با دست ورز دهید تا مواد حالت خمیری بگیرد و بافت آن کاملاً یکدست شود طوری که به دست نچسبد.

مرحله ۵: قرار دادن خمیر در قالب

سپس داخل قالب کمربندی مستطیلی شکل کاغذ روغنی قرار دهید به طوری که کاملاً کف آن را بپوشاند بعد کمربند قالب را ببندید، سپس نصف بیشتر خمیر را که درست کرده‌اید داخل قالب قرار دهید، با دست آن را پهن کنید تا کف و دیواره‌ها را بپوشاند.

مرحله ۶: ذوب کردن کره. به روش بن‌ماری

قسمت کمتر خمیر را برای روی کیک نگه دارید سپس برای درست کردن مایه وسط کیک مقداری کره را داخل یک ظرف بریزید و آن را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب شود و بافت آن کاملاً صاف و یکدست شود.

مرحله ۷: ریختن پنیر لبنه یا ماسکارپونه داخل ظرف

بعد کره رو از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط ولرم شود، در این فاصله پنیر را داخل یک ظرف بریزید بهتر است از پنیر لبنه یا پنیر ماسکارپونه استفاده کنید که حالت خامه‌ای دارند و طعم بهتری را به کیک می‌دهند.

مرحله ۸: اضافه کردن شکر و تخم مرغ‌ها به پنیر

سپس مقداری شکر را به پنیر اضافه کنید، هم بزنید تا شکر در پنیر حل شود و خوب با هم مخلوط و یکدست شوند ، سپس تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و با بقیه مواد خوب ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۹: اصافه کردن پودینگ وانیلی و کره به مواد

بعد پودینگ وانیلی را به مواد اضافه کنید دوباره هم بزنید تا عطر و طعم آن به خورد مواد برود و خوب با هم مخلوط شوند حالا کره ذوب شده را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا مخلوط یکدست و لطیفی تشکیل شود.

مرحله ۱۰: شستن و رنده کردن پوست لیمو ترش

سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، با رنده ریز پوست زرد رنگ یا سبز رنگ آن را رنده کنید در هنگام رنده کردن دقت کنید که به پوست سفید داخلی آن نرسید چون باعث تلخ شدن مواد کیک می‌شود، پس فقط پوست رویی آن را رنده کنید.

مرحله ۱۱: اصافه کردن رنده پوست لیمو به مواد

بعد پوست لیمو رنده شده را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا عطر آن در مخلوط پخش شود، بعد از این که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست و صاف شد آن را روی خمیر کیک داخل قالب بریزید، با یک لیسک سطح آن را کاملا صاف کنید.

مرحله ۱۲: چیدن نارنگی‌ها روی مواد میانی کیک

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان تعدادی نارنگی را پوست بگیرید، آن‌ها را از هم جدا کنید و روی مواد میانی به شکل پراکنده بچینید سپس با یک چاقو آن‌ها را کمی فشار دهید تا داخل مایه رویی کیک فرو روند لازم نیست که به طور کامل داخل مایه فرو روند.

مرحله ۱۳: برش دادن خمیر و چیدن روی سطح مایه میانی کیک

بعد از آن خمیری را که کنار گذاشته بودید روی یک سطح صاف قرار دهید با دست آن را پهن و باز کنید سپس آن را در شکل و اندازه‌های دلخواه برش دهید یا به طور نامرتب و در شکل‌های مختلف مقداری از آن را جدا کنید و روی مایه میانی کیک به طور پراکنده بچینید.

مرحله ۱۴: قرار دادن قالب در فر و تنظیم دمای آن

سپس قالب کیک را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت یک ساعت در فر با دمای بالا و پایین بپزد و آماده شود، در این صورت سطح کیک طلایی رنگ می‌شود.

مرحله ۱۵: تست کردن میزان پخت کیک

دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود و شکل و ظاهر آن خراب می‌شود، بعد از آن می‌توانید سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده است‌.

مرحله ۱۶: بیرون آوردن کیک از قالب

بعد از این که کیک پخت قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود سپس با یک چاقوی تیز لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید، بعد کیک را از قالب خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید تا کیک در دمای محیط خنک شود.

مرحله ۱۷: تزیین کردن و برش دادن کیک روسی

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی کیک مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده بریزید و با پودر یا خلال پسته یا مغز گردوی خرد شده آن را تزئین کنید سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را داخل ظرف مناسب بشینید. در آخر کیک روسی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو