خواص نارگیل خشک و تاثیر مصرف آن بر سلامتی بدن

خواص نارگیل خشک و تاثیر مصرف آن بر سلامتی بدن


منبع: آرگا

225

1399/12/14

09:05


نارگیل خشک از فواید شگفت انگیزی برخوردار است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند از این رو، مصرف آن را برنامه غذایی تان بگنجانید به همین خاطر در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص نارگیل خشک آشنا خواهیم کرد.

نارگیل یکی از میوه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که دارای ارزش غذایی بالایی بوده و از فواید زیادی برخوردار است که امروزه بسیاری از افراد از میوه ها به شکل خشک شده آن استفاده می کنند زیرا، میوه خشک شده را می توانید در تمام فصول داشته باشید و از فواید آن بهره مند شوید، نارگیل خشک نیز دارای مقادیر فراوانی ویتامین B6، آهن، روی، مس، سلنیوم و منگنز است که فواید زیادی در سلامت بدن دارد، در ادامه شما عزیزان را با خواص نارگیل خشک آشنا خواهیم کرد.

همه چیز در مورد فواید نارگیل خشک

نارگیل میوه ای آبدار و خوشمزه است  که تمام رطوبت آن بعد از خشک شدن از دست می رود با این حال فواید درمانی زیادی داشته و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند، در مطالب قبلی شما عزیزان را با خواص میوه های خشک شده از جمله : سیب خشک و انجیر خشک آشنا کردیم بنابراین، به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با خواص نارگیل خشک

نارگیل خشک جزو بهترین و خوشمزه ترین خشکباری می باشد که به منظور داشتن یک زندگی سالم می توانید در رژیم غذایی تان از آن استفاده کنید و به نسبت دیگر میوه های خشک خواص زیادی دارد بنابراین، در صورت تمایل به مصرف غذاهای سالم حتما این میوه خشک شده را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا فواید آن بهره مند است.

سلامت قلب و عروق :

یکی از فواید شگفت انگیز نارگیل خشک برای بدن، پایین آوردن سطح کلسترول خون می باشد، وجود چربی های سالم در این میوه سبب کاهش میزان کلسترول بد خون می شود همچنین، باعث تقویت شریان ها و سلامت قلب و عروق خواهد شد.

آشنایی با خواص نارگیل خشک

افزایش انرژی :

نارگیل خشک کمک زیادی به افزایش انرژی و چربی سوزی می کند و طبق تحقیقات انجام شده این میوه سبب کاهش اشتها به مواد خوراکی کاذب شده و در نتیجه فرد پس از مصرف آن تا چند ساعت احساس گرسنگی نخواهد کرد.

رفع خشکی پوست :

به منظور رفع خشکی پوست می توانید از نارگیل خشک شده استفاده کنید زیرا، دارای مقادیر فراوانی ویتامین E است و کمک زیادی به بهبود وضعیت پوست تان می کند همچنین، سبب پیشگیری از بروز بیماری پوستی نیز می شود از این رو، مصرف این میوه شگفت انگیز سبب جوان، لطیف و زیبا شدن پوست تان می شود.

خاصیت نارگیل خشک بر سلامت پوست

پیشگیری از ناباروری در مردان :

مواد معدنی موجود در نارگیل خشک طبق تحقیقات انجام شده سبب جلوگیری از ناباروری در آقایان خواهد شد زیرا، مصرف این میوه خشک سبب تولید سلنیوم خواهد شد که از ناباروری در مردان جلوگیری می کند.

پیشگیری از کم خونی :

امروزه بسیاری از افراد به خصوص خانم ها از داشتن کم خونی رنج می برند که سبب سرگیجه و وارد شدن باکتری ها و ویروس به راحتی در بدن خواهند شد و به طور کلی می توان گفت کم خونی باعث بروز مشکلاتی برای فرد می شود که با کمک نارگیل خشک می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، این میوه خوشمزه دارای مقادیر فراوانی آهن است و اضافه کردن آن به برنامه غذایی تان می توانید نیاز روزانه تان را به این ماده معدنی تامین کنید.

خواص نارگیل خشک برای بدن

درمان مشکلات گوارشی :

بروز یبوست، هموروئید و زخم اثنی‌عشر از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد که با مصرف نارگیل خشک می توانید این دسته از مشکلات گوارشی را درمان کنید و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که این میوه عوارض جانبی نداشته و در هر رده سنی می توانید از آن استفاده کنید.

پیشگیری از آرتروز :

از دیگر فواید بی نظیر نارگیل خشک پیشگیری از پوکی استخوان و درد مفاصل (آرتروز) است زیرا، این میوه دارای مواد معدنی به مقدار فراوانی است که کمک زیادی به تقویت مفاصل و سالم نگه داشتن بدن می کند.

خاصیت درمانی نارگیل خشک

افزایش عملکرد مغز :

طبق تحقیقات انجام شده نارگیل خشک کمک زیادی به تقویت عملکرد مغز می کند و همچنین مصرف این میوه خشک سبب جلوگیری از بیماری های مغزی مانند آلزایمر خواهد شد.

درمان چربی های شکمی :

از دیگر خواص شگفت انگیز نارگیل خشک بر سلامت بدن، آب کردن چربی های شکمی است که جزو چربی های خطرناک محسوب می شوند از این رو، مصرف روزانه دویست گرم نارگیل کمک زیادی به کاهش چربی های شکمی و دور کمر در طول مدت دوازده روز می کند.

فواید نارگیل خشک در طب سنتی

پیشگیری از سرطان :

مواد غذایی موجود در نارگیل خشک با سلول سرطانی مبارزه کرده و همچنین سبب پیشگیری از سرطان پرستات و روده می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن :

به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید از نارگیل خشک کمک بگیرید که مصرف این میوه خشک سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها خواهد شد.

فواید نارگیل خشک بر سلامت بدن

نحوه تهیه نارگیل خشک :

به منظور تهیه نارگیل خشک پوسته سخت نارگیل را گرفته و به کمک پوست کن جدا نمایید سپس قسمت سفید آن را به قطعات یکسانی برش داده و در صورتی که تمایل به استفاده از فر جهت خشک شدن نارگیل دارید فر را بر روی پایین ترین درجه تنظیم کرده و اجازه دهید داخل فر به مدت یک ساعت بماند تا کاملا خشک شود و به منظور افزایش جریان هوا درب فر را کمی باز فرار دهید و از خشک شدن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

بررسی مضرات نارگیل خشک

۱. به دلیل اینکه نارگیل خشک طبع گرمی دارد از این رو، مصرف آن به شکل مداوم و به مقدار زیاد در افراد گرم مزاج سبب بروز خارش، جوش پوستی و … خواهد شد.

۲. نارگیل خشک دیر هضم می باشد از این رو، برای آن دسته از افرادی که از ناراحتی های گوارشی رنج می برند باید در حد اعتدال از این میوه خشک استفاده کنند.

۳. در صورت داشتن چربی خون بالا پیش از مصرف این میوه خشک با پزشک تان مشورت کنید.

بررسی مضرات نارگیل خشک

 خواص روغن نارگیل بر سلامت بدن

  • مبارزه با خشکی پوست
  • پیشگیری از سرطان پوستی
  • پاکسازی پوست
  • افزایش گردش خون
  • پاک کننده آرایش چشم
  • جلوگیری از عفونت های پوست سر
  • داشتن موهای سالم
  • پاک کننده و جوان سازی پوست

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو