معرفی سریال ترکی تشکیلات (Teşkilat) ؛ زمان پخش، داستان، بازیگران و بررسی سریال

معرفی سریال ترکی تشکیلات (Teşkilat) ؛ زمان پخش، داستان، بازیگران و بررسی سریال


منبع: پلازا

22

1401/9/13

10:02


معرفی سریال ترکی تشکیلات (Teşkilat) ؛ زمان پخش، داستان، بازیگران و بررسی سریال

سریال تشکیلات یکی از جدیدترین سریال‌های در حال پخش ترکیه است که توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرد و بسیار دیده شد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کامل و بررسی سریال Teskilat بپردازیم.

سریال ترکی تشکیلات (Teşkilat) که با نام آنکارا (Ankara) نیز شناخته می‌شود، به کارگردانی یاغیز آلپ آکایدین (Yağız Alp Akaydın)، هاکان کیرواواچ (Hakan Kırvavaç) و بوراک آرلیل (Burak Arlıel) ساخته شد و تیمی از نویسندگان آن را نگارش کرده‌اند. این سریال در ژانر اکشن، درام، جاسوسی و معمایی از شبکه TRT 1 پخش می‌شود و تاکنون سه فصل از آن ساخته شده است. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی و بررسی سریال Teskilat خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال تشکیلات ترکی

پخش سریال از سال 2021 شروع شد و تاکنون نیز ادامه دارد. این سریال هر یکشنبه ساعت 20:30 از شبکه TRT 1 پخش می‌شود. اگر سوال شما این باشد که سریال تشکیلات چند قسمت است؟ باید بگوییم که تاکنون 56 قسمت از این اثر طی 3 فصل پخش شده و مدت زمان هر قسمت حدودا 135 دقیقه است. در پایین نیز می‌توانید جدول پخش سریال را مشاهده کنید.

توجه: قسمت 56 این سریال در تاریخ 20 نوامبر 2022 (29 آبان 1401) پخش شد و فعلا سریال به دلیل مسابقات جام جهانی در وقفه قرار دارد. تاریخ پخش قسمت جدید سریال تشکیلات هنوز مشخص نشده است.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت ها
اول18 فروردین 140016 خرداد 140014
دوم4 مهر 14008 خرداد 140134
سوم10 مهر 14018 (تاکنون)

داستان سریال تشکیلات

خلاصه سریال ترکی تشکیلات / داستان سریال تشکیلات

در این قسمت قرار است که به سراغ خلاصه سریال ترکی تشکیلات برویم. نکته قابل توجه درباره این سریال این است که 3 فصل دارد و هر فصل آن داستان‌های جدیدی را دنبال می‌کند. از آنجایی که در فصل سوم سریال شاهد تغییرات زیادی در بازیگران و روند داستان بودیم، خلاصه داستان را برای هر فصل به صورت مجزا تعریف می‌کنیم.

هشدار: ممکن است قسمتی از داستان سریال اسپویل شود!

خلاصه فصل اول سریال

داستان از آنجایی شروع می‌شود که در کارخانه پهبادسازی ترکیه واقع در آنکارا حمله تروریستی‌ای صورت می‌گیرد و تعدادی از مهندسان زبردست این کارخانه کشته و اطلاعات مهمی دزدیده می‌شود. در نتیجه تیمی مخفی برای تحقیق درباره این اتفاق تشکیل می‌شود که متشکل از 7 نفر هستند.

خلاصه فصل دوم سریال

در فصل دوم شاهد دزدیده شدن سردار و از دست رفتن حافظه او هستیم. به همین دلیل تیم به سراغ او می‌رود تا سردار را نجات دهد. در همین زمان، او را از رهبری تیم کنار می‌گذارند و فردی دیگر جای سردار را می‌گیرد. از طرفی دیگر شاهد ظهور فردی به نام ییلدیریم کورال هستیم که قصد انتقام دارد.

خلاصه فصل سوم سریال

فصل سوم سریال تشکیلات با تغییرات بزرگی روبه‌رو است. در نبود سردار، هالوکی و پینار، زهرا گروه را ترک می‌کند و به سراغ مسبب نبود آنان می‌‌رود. از طرفی دیگر شاهد حضور شخصیتی جدید و کلیدی به نام عمر آتماجا هستیم که عضو جدید گروه می‌شود.

بازیگران سریال تشکیلات

به بخش هیجان‌انگیز مقاله و معرفی هنرپیشه‌های سریال ترکیه ای تشکیلات رسیدیم. این سریال بازیگران اصلی زیادی دارد اما سه هنرپیشه از کلیدی‌ترین بازیگران آن هستند. چاغلار ارطغرل (Çağlar Ertuğrul) در نقش سردار قلیچ ارسلان در دو فصل اول نقش اصلی را داشت و داستان او در فصل دوم به پایان رسید و در کنار او دنیز بایسال یورتجو (Deniz Baysal Yurtcu) در نقش زهرا بالابان حضور داشت. در فصل سوم شاهد مراد ییلدیریم (Murat Yıldırım) به عنوان عمر آتماجا هستیم که نقش اصلی مرد سریال Teskilat را ایفا می‌کند. در ادامه با بیوگرافی بازیگران اصلی و سایر بازیگران سریال آشنا می‌شویم.

چاغلار ارطغرل در نقش سردار قلیچ ارسلان

بازیگران سریال تشکیلات / چاغلار ارطغرل

  • سن: 35 سال
  • محل تولد: ازمیر، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های فضیلت خانوم و دخترانش (Fazilet Hanım ve Kızları) و عشق تجملاتی (Afili Ask)

چارغلار ارطغرل بازیگر جذاب ترکی در 5 نوامبر 1987 (14 آبان 1366) به دنیا آمد. او نخستین بار برای تئاتر رومئو و ژولیت در سال 2009 بر روی صحنه رفت. پس از آن نیز در سال 2012 در فیلمی به نام کوه (Dağ) ایفای نقش داشت که منجر به معروفیت این بازیگر و باعث شد که او به طور جدی بازیگری را پیگیری کند. ارطغرل پس از آموزش‌های بازیگری در سریال‌ سعید و شورا (Kurt Seyit and Şura) و سپس فضیلت خانوم و دخترانش ایفای نقش داشت که هر دو مورد توجه قرار گرفتند. اما نقطه عطف بازیگری او سریال عشق تجملاتی بود که چند جایزه برایش به ارمغان آورد. چاغلار ارطغرل یکی از هنرمندانه‌ترین ایفای نقش‌های خود را در سریال Teskilat داشت.

دنیز بایسال یورتجو در نقش زهرا بالابان

هنرپیشه‌های سریال سریال ترکیه ای تشکیلات / دنیز بایسال یورتجو

  • سن: 31 سال
  • محل تولد: ازمیر، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های عروس‌های فراری (Kaçak Gelinler) و فضیلت خانم و دخترانش

دنیز بایسال یورتجو بازیگر زیباروی ترکیه ای در 5 آوریل 1991 (16 فروردین 1370) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2011 شروع کرد و در چندین سریال ایفای نقش داشت. سریال عشق نان رویاها (Aşk Ekmek Hayaller) باعث دیده شدن بایسال شد که او را سریعا به سمت نقش سریال عروس‌های فراری سوق داد. دنیز بایسال نقشی مقابل چاغلار ارطغرل در سریال فضیلت خانم و دخترانش داشت که مورد توجه قرار گرفت و اولین همکاری این دو بازیگر پیش از سریال ترکی تشکیلات محسوب می‌شد.

مراد ییلدیریم در نقش عمر آتماجا

زمان پخش سریال تشکیلات ترکی / مراد ییلدیریم

  • سن: 43 سال
  • محل تولد: قونیه، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های عاصی (Asi) و رامو (Ramo)

مراد ییلدیریم بازیگر مشهور ترکیه ای در 13 آوریل 1979 (24 فروردین 1358) به دنیا آمد. او بازیگری را با تئاتر شروع کرد و نخستین باری که دیده شد با ایفای نقش در سریال طوفان (Fitrina) بود. سپس او در سریال عاصی در کنار بازیگر معروف توبا بویوکوستون (Tuba Büyüküstün) به ایفای نقش پرداخت. سریال رامو نقطه عطف بازیگری و یکی از پربازدید‌ترین آثار مراد ییلدیریم محسوب می‌شود‌. این بازیگر از سال 2017 تاکنون مجری نسخه ترکی مسابقه کی می‌خواد میلیونر بشه؟ (Kim milyoner Olmak ister) نیز هست. او در فصل سوم سریال تشکیلات حضور پیدا کرده است.

سایر بازیگران سریال Teskilat عبارتند از:

  • مسعود آکوستا (Mesut Akusta) در نقش مته یوجسوی
  • ازگی ایوب اوغلو (Ezgi Eyüboğlu) در نقش جرن اوزدوغا (عایشه گور)
  • تونجر سلمان (Tuncer Salman) در نقش دایی هاکی
  • ازگی شنلر (Ezgi Şenler) در نقش پینار گوموش
  • نیهات آلتین کایا (Nihat Altınkaya) در نقش هولکی گوربوزاوغلو
  • سردار یغین (Serdar Yeğin) در نقش اوزای چلنکلی
  • احمد اوغور سای (Ahmet Uğur Say) در نقش گورجان یوجسوی
  • آتیلای اولوشیک (Atılay Uluışık) در نقش سرمت
  • و…

بررسی سریال تشکیلات

بررسی سریال تشکیلات

به بخش نقد سریال ترکی تشکیلات رسیدیم و مروری بر عملکرد این سریال می‌اندازیم‌.

نمرات سریال تشکیلات

این سریال‌ یکی از پرمخاطب‌ترین آثار شبکه TRT 1 بوده است که توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. سریال از سایت آی‌ام‌دی‌بی با مجموع 1864 رای نمره 6.7 از 10 را کسب کرد و 95% کاربران گوگل از آن رضایت داشتند.

مروری بر سیر سریال تشکیلات

سریال Teskilat در ژانر اکشن، درام و معمایی ساخته شد و علیرغم اینکه این ترکیب ژانر در کشور ترکیه بسیار متداول است اما متفاوت‌ عمل کرد و داستانی هیجان انگیز و پرکشش را دنبال می‌کند. این اثر به سراغ موضوعات جاسوسی و اکشن می‌رود و همین اتفاق باعث می‌شود که قسمت های سریال ترکی تشکیلات علیرغم مدت زمان بلند خود، خسته کننده نباشند. دو فصل اول سریال کاملا جذاب و دیدنی چه از نظر نویسندگی و چه از نظر عملکرد بازیگران بود. هنوز نمی‌توان به طور قطع راجع به فصل سوم نظر داد اما تاکنون نشانه‌ای از افت کیفیت در آن دیده نشده و در مجموع تشکیلات یک اثر کاملا درخور تماشاست.

کلام آخر

با معرفی سریال ترکی تشکیلات همراه شما بودیم و سعی کردیم تا تمام مطالبی که تاکنون از این سریال می‌دانیم برای شما گردآوری کنیم. شما نیز با دانلود سریال تشکیلات ترکی نظر خود را درباره این اثر با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو