طرز تهیه دمنوش رازیانه خوش عطر و پرفایده!

طرز تهیه دمنوش رازیانه خوش عطر و پرفایده!


منبع: خبرنما

3

1402/1/23

10:42


اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم و آرام بخش هستید، طرز تهیه دمنوش رازیانه را یاد بگیرید و هر از گاهی آن را امتحان کنید…

طرز تهیه دمنوش رازیانه خوش عطر و پرفایده!

دمنوش رازیانه نه تنها ساده است بلکه خیلی سریع هم آماده می‌شود. چای رازیانه، طعم شیرینی دارد و حاوی فواید فوق العاده‌ای برای سلامتی است. اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم و آرام بخش هستید، طرز تهیه دمنوش رازیانه را یاد بگیرید و هر از گاهی آن را امتحان کنید.

دانه‌های رازیانه بیشتر طعمی شبیه شیرین بیان و بادیان دارند و می‌توان از آنها به عنوان ادویه در سوپ، سالاد و سس استفاده نیز کرد. اما بهتر است این دانه معطر و مفید را به صورت چای دم کرده و بنوشید.

مطلب مرتبط :
طرز تهیه دمنوش به

طرز تهیه دمنوش به

نکاتی مهم برای تهیه چای رازیانه

طرز تهیه دمنوش رازیانه

به این نکات برای تهیه دمنوش رازیانه در خانه توجه کنید:

  • چای رازیانه‌ را با زنجبیل و لیمو ترکیب کنید! زنجبیل و لیمو هر دو افزودنی‌های سالم و خوش طعم هستند. وقتی رازیانه، زنجبیل و لیمو ترکیب شوند، نه تنها دمنوش خوش عطر و طعم خواهید داشت، بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تقویت خواهید کرد.
  • اگر دوست دارید دمنوش شیرین بنوشید، از عسل یا شربت افرا استفاده کنید.
  • برگ‌های نعناع هم به دمنوش رازیانه طراوت خاصی می‌بخشند. بنابراین سعی کنید هنگام دم کشیدن چای چند برگ نعناع نیز داخل آن بریزید.
  • به چای رازیانه تان دارچین هم اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش رازیانه

طرز تهیه دمنوش رازیانه

2 لیوان آب

1 قاشق غذاخوری دانه رازیانه، تازه خرد شده

1 قاشق چایخوری عسل، (اختیاری)

برای سرو:

1 برش پرتقال

دستورالعمل:

2 لیوان آب را با حرارت متوسط بجوشانید. سپس دانه‌های رازیانه را داخل آب ریخته و بگذارید به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. مخلوط را در یک قوری صاف کنید. سپس عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. حالا یک تکه پرتقال را داخل لیوان انداخته و روی آن چای رازیانه بریزید.

دمنوش شما آماده است، قبل از این که سرد شود، بنوشید!

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو