طرز تهیه کوردون بلو، غذای خوشمزه فرانسوی!

طرز تهیه کوردون بلو، غذای خوشمزه فرانسوی!


منبع: خبرنما

6

1402/2/5

13:09


کوردون بلو مرغ خانگی با ژامبون و پنیر پر می‌شود. این إذا آن قدر خوشمزه و لذیذ است که هر کسی را حذب خود می‌کند. کوردون بلو را می‌توانید به عنوان غذا اصلی، پیش غذا یا عصرانه برای دوستان تان سرو کنید…

طرز تهیه کوردون بلو، غذای خوشمزه فرانسوی!

در طرز تهیه کوردون بلو مرغ خانگی از ژامبون و پنیر استفاده می‌شود. این إذا آن قدر خوشمزه و لذیذ است که هر کسی را حذب خود می‌کند. کوردون بلو را می‌توانید به عنوان غذا اصلی، پیش غذا یا عصرانه برای دوستان تان سرو کنید.

مواد لازم برای رول مرغ:

طرز تهیه کوردون بلو

8 عدد سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان

ژامبون پخته شده 8 برش

4 ورقه پنیر سوئیس چدار، برش شده

1 قاشق چایخوری آویشن خشک

نمک و فلفل

¼ فنجان کره ذوب شده

½ فنجان پودر سوخاری

مواد لازم برای سس کوردون بلو:

1 قوطی خامه تغلیظ شده سوپ مرغ

½ فنجان خامه ترش

1 قاشق چایخوری آب لیمو

دستورالعمل:

طرز تهیه کوردون بلو

  • فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. ظرف فر را کمی چرب کنید.
  • سپس رول های مرغ را درست کنید: نیمی از سینه مرغ را بین ورقه های پلاستیکی قرار دهید و با یک بیفتک کوب یا وردنه روی آن بکوبید و نازکش کنید. روی هر تکه گوشت، ژامبون یا کالباس و یک تکه پنیر بگذارید و برای مزه دار کردن آن، کمی آویشن، نمک و فلفل بپاشید.
  • حالا گوشت را رول کنید، با خلال دندان محکم کنید یا برای چند دقیقه داخل پلاستیک فریزر بپیچید.
  • بعد کره ذوب شده را در یک کاسه کوچک بریزید و آرد سوخاری در ظرف کم عمق دیگر و دانه دانه رول ها را ابتدا داخل کره و بعد آرد سوخاری بغلتانید. وقتی همه رول ها را با آرد سوخاری مخلوط کردید، داخل سینی فر بچینید.
  • سینی را داخل فر از قبل گرم شده بگذارید و حدود 40 دقیقه صبر کنید تا کوردون بلو مرغ کاملا پخته و طلایی شود.
  • در حالی که رول مرغ در حال پختن است، سس کوردون بلو را آماده کنید: خامه تغلیظ شده سوپ مرغ، خامه ترش و آب لیمو را در یک قابلمه کوچک با هم مخلوط کنید. روی حرارت ملایم قرار دهید و گاهی هم بزنید تا کامل با هم ترکیب شوند. بعد از پخته شدن رول ها، در حالی که سس هنوز گرم است آن را روی کوردون بلو مرغ بریزید.

طرز تهیه کوردون بلو

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو