معرفی انیمه Bleach | جامعه ارواح

معرفی انیمه Bleach | جامعه ارواح


منبع: گیمفا

4

1402/2/19

11:31


مجموعه Bleach یکی از بزرگان صنعت انیمه می‌باشد که تاثیرات قابل توجهی را بر آثار پس از خود گذاشته و همچنان تماشای آن می‌تواند هر مخاطبی را به وجد بیاورد.

معرفی انیمه Bleach | جامعه ارواح

مجموعه Bleach یکی از بزرگان صنعت انیمه می‌باشد که تاثیرات قابل توجهی را بر آثار پس از خود گذاشته و همچنان تماشای آن می‌تواند هر مخاطبی را به وجد بیاورد.

بارها در مقالات مختلف اشاره کرده‌ایم که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد صنعت انیمه که سبب تمایز آن با باقی مدیوم‌های سرگرمی شده است، تنوع ژانر آثارش می‌باشد که هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای را می‌تواند سیراب نماید. در حالی که آثار سریالی و سینمایی گوناگونی در مدیوم انیمه وجود دارند اما برخی از آن‌ها به حدی تاثیرگذار و انقلابی بوده‌اند که فارغ از این که شما به چه سبک و سیاقی علاقه دارید، باید حتما به تماشای آن‌ها نشسته تا المان‌هاب ناب و تکرار نشدنی‌شان را تجربه نمایید.

یکی از این آثار Bleach نام دارد. اثری که مانگای آن برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۱ به چاپ رسید و انیمه آن نیز از سال ۲۰۰۴ کار خود را آغاز کرد. مجموعه‌ای که جزو طولانی‌ترین آثار مدیوم خود به شمار رفته و شخصیت‌ها و وقایع آن به حدی جذاب، حماسی و شگفت‌انگیز است که وقایع آن تا ابد در یاد بینندگانش باقی خواهد ماند. با توجه به این که این روزها موضوع انتشار قسمت‌های جدید آن به بحثی داغ میان طرفداران دنیای انیمه بدل گشته، تصمیم گرفتیم تا در معرفی این هفته به سراغ Bleach رفته و یکی از به یاد ماندنی‌ترین انیمه‌های سریالی ساخته شده در تاریخ را برای شما به ارمغان بیاوریم.

توجه داشته باشید که برای لذت بردن از این انیمه می‌بایست در ابتدا به تماشای ۳۶۶ قسمت منتشر شده بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ پرداخته و سپس دنباله آن به نام Bleach: Thousand-Year Blood War که پخش آن در سال گذشته آغاز شده است را مشاهده نمایید.

  • نام انیمه: Bleach
  • نام انیمه به فارسی: بلیچ
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی و ماورایی
  • سال پخش: ۲۰۰۴ الی ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ تاکنون
  • خالق مانگا: تیته کوبو
  • کارگردان: نوریوکی آبه
  • نویسنده: ماساشی سوگو
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۷۹

تاکنون آثار مختلفی در مدیوم‌های گوناگون حول محور دنیای ارواح و تقابل آن با دنیای ما انسان‌ها به تصویر کشیده شده که هر یک روایت‌گر مفاهیم و داستان‌های گوناگون بوده‌اند. کلیت انیمه Bleach نیز حول محور همین موضوع جریان داشته و ما شاهد پسری دوست‌داشتنی و مهربان به نام ایچیگو کوروساکی هستیم که از قدرت مشاهده ارواح برخوردار بوده و به سبب آن که در کودکی مادر خود را از دست داده است، خود را مسئول این اتفاق شوم می‌داند و از کودکی با این عذاب وجدان به زندگی پرداخته است.

در یکی از روزهای عادی زندگی ایچیگو کوروساکی که مشغول انجام کارهای همیشگی خود است، او متوجه می‌شود که یک روح پلید و اهریمنی به او و خواهرش حمله کرده و قصد گرفتن جان آن‌ها را دارد. با این حال یک دختر مبارز عجیب و غریب به نام روکیا کوچیکی مداخله کرده و جان آن‌ها را نجات می‌دهد. او فاش می‌کند که در اصل یک شینیگامی بوده و وظیفه دارد تا دنیای انسان‌ها را از این ارواح پلید در امان نگه دارد. با این حال پس از حمله دوباره این ارواح، روکیا شدیداً زخمی شده و قدرت‌های شینیگامی خود را به ایچیگو قرض می‌دهد. مسئله‌ای که سبب می‌شود زندگی ایچیگو برای همیشه تغییر کرده و با واقعیاتی تلخ و غیرمنتظره‌ای از گذشته خود روبرو بشود.

پس از دریافت قدرت‌های روکیا، ایچیگو متوجه می‌شود که با باقی انسان‌ها تفاوت داشته و توانایی مشاهده ارواح بی‌دلیل نبوده است. با این حال زمانی که سر و کله باقی شینیگامی‌ها پیدا شده تا روکیا را به دنیای ارواح بازگردانند، ایچیگو از یک سو باید برای نجات جان روکیا اقدام کرده تا لطف وی را جبران نماد و از سوی دیگر نیز باید بتواند تا قدرت‌های شینیگامی خود را تقویت کرده و به مبارزی قدرتمند و توانا در میدان مبارزه بدل گردد.

در حالی که ایچیگو برای نجات جان روکیا به دنیای ارواح قدم می‌گذارد، متوجه می‌شود که سرنوشت مسیر کاملاً غیرمنتظره‌ای را برای وی تدارک دیده و او نه تنها از این توانایی برخوردار است تا به قدرتمندترین شینیگانی تمام تاریخ بدل گردد، بلکه باید بتواند تا تعادل را میان دنیای زنده‌ها و مردگان حفظ کرده و باید از آن‌ها در برابر نیروهای پلید و اهریمنی محافظت نماید. موضوعی که منجر به جنگی بسیار بزرگ و حماسی خواهد شد که پای شخصیت‌های فانی و غیرفانی بسیاری را به داستان باز خواهد کرد.

انیمه Bleach به مانند هر اثر دیگری، با این روند آغاز می‌شود که قهرمان داستان هیچ اطلاعات و بینشی از قدرت‌های واقعی خود و دلیل بروز آن‌ها نداشته و به صورت کاملاً اتفاقی صاحب توانایی‌های می‌شود که می‌تواند دنیای را برای همیشه تغییر دهد. با این حال نکته حائز اهمیت درباره این انیمه، سیر شخصیت‌پردازی ایچیگو کوروساکی می‌باشد که مخاطب بارها شاهد شکست و ناکامی وی خواهد بود و هیچگاه او را در قدرت کامل مشاهده نخواهد کرد.

با این حال مسئله‌ای که سبب جذابیت این انیمه می‌شود، عزم راسخ ایچیگو کوروساکی برای محافظت از عزیزانش می‌باشد که حتی در بدترین شرایط ممکن نیز نشان می‌دهد که او به هیچ عنوان تسلیم نشده و تا پای مرگ به مبارزه ادامه خواهد داد تا بتواند تهدیدات مختلفی که بعضاً از او بسیار قدرتمندتر هستند را از میان بردارد. موضوعی که سبب شده تا شاهد برخی از حماسی‌ترین سکانس‌های مبارزات تاریخ صنعت انیمه باشیم که رویارویی شخصیت‌هایش حتی می‌تواند تا ۱۰ قسمت نیز ادامه پیدا کرده و مخاطب را به وجد بیاورد.

نکته دیگری که باعث جذابیت انیمه Bleach شده است، شخصیت‌های آن می‌باشند که علی‌رغم آن که هر یک از آن‌ها کد اخلاقی و آرمان‌های مختلفی را دنبال می‌کنند اما هیچکدام اضافی و یا خسته‌کننده جلوه نکرده و مخاطب می‌تواند با آن‌ها همزاد پنداری نماید. از شخصیت اصلی این مجموعه به نام ایچیگو کوروساکی گرفته که منبع الهام قهرمانان بسیاری در صنعت انیمه بوده تا باقی شخصیت‌های اصلی و فرعی که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارا می‌باشند.

همچنین در Bleach شاهد برخی از به یاد ماندنی‌ترین ابرشروران به تصویر کشیده شده در صنعت انیمه نیز هستیم که در راس آن‌ها سوسوکه آیزن قرار دارد. شخصیتی بسیار بی‌رحم، باهوش، قدرتمند و در عین حال دوست‌داشتنی که رویارویی فراموش نشدنی‌ای را با ایچیگو رقم زده و سکانس مبارزه آن‌ها هنوز هم پس از گذشت بیش از یک دهه همچنان زیبا و تاثیرگذار جلوه کرده است.

به مانند هر انیمه قدیمی دیگری، قسمت‌های نخست انیمه Bleach نیز می‌تواند رنگ و رو رفته و بی‌کیفیت جلوه نماید. با این حال گول ظاهر قدیمی آن را نخورده و به Bleach فرصت دهید تا بتواند داستان و شخصیت‌های خود را به مرور گسترش دهد. بدین منظور نه تنها کیفیت‌های قسمت‌های اولیه آن را فراموش کرده و با شخصیت‌های آن همراه خواهید شد، بلکه به مرور شاهد افزایش کیفیت بصری Bleach نیز خواهید بود.

مخصوصاً که دنباله آن یعنی Bleach: Thousand-Year Blood War یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین آثار چند سال گذشته در دنیای انیمه می‌باشد که سکانس‌های مبارزات آن از جزییاتی باورنکردنی بهره برده است. اگر که بتوانید ۳۵۰ قسمت ابتدایی (که حدوداً نیمی از آن‌ را قسمت‌های “فیلر” تشکیل داده که اجباری به تماشای آن‌ها نیست) را تحمل نمایید، بخش پایانی Bleach و دنباله آن Thousand-Year Blood War حسابی می‌تواند چشمان شما را به خود مجذوب نماید.

در پایان باید گفت که Bleach یکی از آثار به یاد ماندنی و تاثیرگذار دنیای انیمه می‌باشد که ویژگی‌های مثبت آن باعث خواهد شد تا ایرادات و برخی از کاستی‌های آن را نادیده بگیرید. اثری سراسر هیجان و شگفتی که هیچگاه شما را خسته نکرده و روایتی منحصر به فرد و جذاب از تقابل دنیای انسان‌ها و مردگان را به ارمغان آورده است.

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو