معرفی فیلم ایرانی ناپدید شدن ؛ فیلمی با موضوعی متفاوت و جنجالی!

معرفی فیلم ایرانی ناپدید شدن ؛ فیلمی با موضوعی متفاوت و جنجالی!


منبع: پلازا

5

1402/2/19

11:50


معرفی فیلم ایرانی ناپدید شدن ؛ فیلمی با موضوعی متفاوت و جنجالی!

فیلم ایرانی ناپدید شدن یکی از آثار ایرانی محسوب می‌شود که به خاطر موضوع جنجالی خود مورد توجه قرار گرفته است. از این رو در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی این اثر بپردازیم.

در طی سال‌های اخیر یک سری آثار ایرانی اما مستقل از سینمای ایران ساخته شدند که عموما موضوع آنها متفاوت با سایر موضوعات سینمای ایران بودند. این آثار یا اجازه اکران نمی‌گرفتند یا هدف کارگردان از ساختن آنان شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی بود.

فیلم ایرانی ناپدید شدن به کارگردانی علی عسگری به عنوان اولین فیلم بلند او در سال 1396 (2017) ساخته شد. این فیلم به نویسندگی خود عسگری و همکاری او با فرنوش صمدی تولید شد و به عنوان نماینده ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز حضور داشت. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی و بررسی فیلم ناپدیدشدن ایرانی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم ایرانی ناپدید شدن

ژانر فیلم سینمایی ایرانی ناپدید شدن درام است. این فیلم در تاریخ 8 سپتامبر 2017 (17 شهریور 1396) در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و در سینماهای ایران اکران نشده است. مدت زمان این اثر 89 دقیقه است.

داستان فیلم ناپدید شدن ایرانی

داستان فیلم ناپدید شدن ایرانی

داستان درباره دختر و پسری جوان به نام‌های سارا و حامد است. سارا خانواده سختگیری دارد و معمولا مسائلی که برای او پیش می‌آید را از آنها مخفی می‌کند. او با حامد دوست است و بین آنها رابطه نامشروع اتفاق می‌افتد. از آنجایی که این رابطه برای سارا مشکل به وجود می‌آورد، او و حامد مجبور می‌شوند تا برای حل این مشکل به بیمارستان مراجعه کنند. اما بیمارستان‌ها چه دولتی چه خصوصی از کمک کردن به این زوج بدون اطلاع خانواده دختر، امتناع می‌کنند. تا اینکه آنها از ترس خانواده سارا، راه حل دیگری پیدا می‌کنند. این خلاصه فیلم ایرانی ناپدید شدن بود که برای شما تعریف کردیم.

بازیگران فیلم ایرانی ناپدید شدن

این فیلم حول محور دو بازیگر جوان خود می‌گردد که بار روایت داستان را به دوش می‌کشند و سایر بازیگران صرفا حضوری بسیار کمرنگ در فیلم دارند. در ادامه با بازیگران فیلم آشنا می‌شوید. شما می‌توانید برای آشنایی با فیلم‌ هتی عاشقانه ایرانی به این مقاله مراجعه کنید.

صدف عسگری در نقش سارا

بازیگران فیلم ایرانی ناپدید شدن

  • سن: 25 سال
  • محل تولد: تهران

صدف عسگری در پنجمین روز مهر ماه سال 1376 متولد شد. او بازیگری را از سال 1396 با اولین فیلم علی عسگری دایی خود، یعنی ناپدید شدن، شروع کرد. سپس توانست توجهات را به خود جلب کرده و در فیلم روزهای نارنجی حضور داشته باشد. این هنرپیشه عمدتا در فیلم‌های دایی خود ایفای نقش دارد و توانسته برنده چندین جایزه بین‌المللی شود. از آثار معروف دیگر خانم عسگری باید به فیلم‌های مردن در آب مطهر، دسته دختران و تا فردا اشاره کنیم. صدف عسگری ایفاگر نقش اصلی فیلم ایرانی ناپدید شدن است.

امیر رضا رنجبران در نقش حامد

هنرپیشه های فیلم ناپدید شدن ایرانی

  • سن: 29 سال
  • محل تولد: تهران

امیر رضا رنجبران در 3 اردیبهشت 1373 به دنیا آمد. او بازیگری را از حضوری کوتاه در فیلم لانتوری شروع کرد و سپس در سال بعد نقش اصلی ناپدید شدن را ایفا کرد. این هنرپیشه علاوه بر فیلم‌های گفته شده در آثاری همچون اتاق تاریک و مخفیگاه حضور پیدا کرده است و آینده درخشانی در سینمای ایران دارد.

نازنین احمدی در نقش پرستار بیمارستان

موضوع فیلم ناپدید شدن

  • سن: 37 سال
  • محل تولد: تهران

نازنین احمدی در سال 1365 به دنیا آمد. او در رشته تئاتر و از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ‌التحصیل شد و در سال 1387 برای اولین بار با سریال بیگناهان جلوی دوربین رفت. خانم احمدی عموما در تئاتر و فیلم‌های کوتاه فعالیت می‌کنند اما آثار شایسته‌ای همچون فیلم‌های سه زن، ضربه فنی، ناپدید شدن، ابر بارانش گرفته و سریال‌ ملکاوان حضور پیدا کرده است.

سایر هنرپیشه های فیلم ناپدید شدن ایرانی عبارتند از:

  • پدرام انصاری
  • محمد حیدری
  • محمد کمال علوی
  • مرجان نکوئی
  • فیروزه رکنی وند
  • و…

نقد فیلم ناپدید شدن

موضوع فیلم ناپدید شدن جنجالی و دست روی موضوعی تابو گذاشته بود. به همین دلیل است که نظرات درباره ناپدید شدن دوگانه هستند. این اثر در وبسایت راتن تومیتوز و آی‌ام‌دی‌بی نمرات نسبتا قابل قبولی گرفته‌ است اما پخش آن در ایران فعلا اتفاق نیافته است و احتمالا اتفاق نیافتد.

در مجموع نگاه کارگردان به این موضوع، نگاهی جدید بود. چیزی که پیش از این در آثار ایرانی اتفاق نیافتاده بود. درونمایه این اثر چه برای والدین که سعی داشت بگوید با فرزند خود بهتر ارتباط برقرار کنند تا در شرایط سخت از آنها گریزان نباشند، چه برای جوانان که با تصمیمات هیجانی و اشتباه آینده خود را نابود نکنند و چه برای افراد جامعه که با دیدن این قبیل مشکلات فرد را به یک متخصص یا مددکار ارجاع داده و از اشتباهات بیشتر جلوگیری کنند، پیامی داشت.

سخن پایانی

دانلود فیلم ناپدید شدن ایرانی

با معرفی فیلم ناپدیدشدن ایرانی همراه شما بودیم. این اثر دست روی یک موضوع جدید و اجتماعی گذاشته بود و در جشنواره‌های مختلف از جمله ونیز و تورنتو شرکت کرد. آیا شما برای دانلود فیلم ناپدید شدن ایرانی اقدام کرده‌اید؟ نظر شما درباره این فیلم چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو