نبستن سوتین به ضرر شما است یا به نفع‌تان؟

نبستن سوتین به ضرر شما است یا به نفع‌تان؟


منبع: خبرنما

4

1402/2/29

11:31


هیچ چیز مانند تسمه‌ها و بندهای سوتین که رد آن روی شانه‌ها و قفسه سینه شما می‌ماند، ناراحت کننده نیست. اکثر خانم‌ها برای رسیدن به خانه و درآوردن سوتین لحظه شما می‌کنند. حتی خیلی از آن‌ها به فکر این که دیگر سوتین نپوشند هم افتاده‌اند، اما آیا این نبستن سوتین به نفع شماست یا به ضررتان؟

حرف سوتین بستن که می‌شود خانم ها به یاد تسمه‌ها و بندهای آن می‌افتند که چقدر می‌توانند آزاد دهنده باشند. هیچ چیز مانند تسمه‌ها و بندهای سوتین که رد آن روی شانه‌ها و قفسه سینه شما می‌ماند، ناراحت کننده نیست. اکثر خانم‌ها برای رسیدن به خانه و درآوردن سوتین لحظه شما می‌کنند. حتی خیلی از آن‌ها به فکر این که دیگر سوتین نپوشند هم افتاده‌اند، اما آیا این نبستن سوتین به نفع شماست یا به ضررتان؟

خب، بیایید در این مورد نظر یک کارشناسان و متخصص سلامت را بدانیم که اگر دیگر سوتین نبندید، چه اتفاقی برای بدنتان میفتد.

فواید نبستن سوتین

فواید نبستن سوتین

فیبی کونیتومی، بنیانگذار Okko – یک برند پوشاک لباس زیر زنان- می‌گوید در حالی که درآوردن سوتین می‌تواند حس فوق العاده‌ای ایجاد کند، بدون بستن سوتین ممکن است ناراحتی بیشتری را تحمل کنید، بخصوص اگر سینه‌های بزرگی داشته باشید.

او می‌گوید: “برای برخی از ما، وزن سینه‌ها سنگین هستند و بدون هیچ تکیه‌گاهی، این وزن می‌تواند به کمر شما فشار آورده و سلامت و وضعیت بدنی شما را به خطر بیاندازد، به‌ ویژه اگر فعالیت بدنی یا کار جسمی بیشتری داشته باشید.”

با این حال پزشک متخصص زنان و زایمان نظر دیگری دارد. او می‌گوید صرف نظر از اندازه و سایز سینه‌ها، نپوشیدن سوتین می‌تواند فواید زیادی برای زنان داشته باشد.

او می‌گوید این درست است که نبستن سوتین وقتی سینه‌های بزرگی داشته باشید، باعث ناراحتی‌تان می‌شود. زیرا عضلات بدن‌تان به اندازه کافی قوی نیستند که بتوانند وزن را تحمل کنند. با این حال با گذشت زمان بدن به طور طبیعی شروع به تقویت بافت سینه‌ها می‌کند. با همه این‌ها اگر تصمیم گرفته‌اید با سوتین خداحافظی کنید، بهتر است با فهمیدن فواید نبستن سوتین آشنا شوید، تا تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید.

شکل بهتر سینه و تون عضلات

تصور غلط اکثر زنان این است که نبستن سوتین، باعث می‌شود سینه ها به مرور به سمت پایین آویزان شوند، اما این متخصص زنان و زایمان می‌گوید؛ در واقع، پوشیدن سوتین – به جای نپوشیدن – می‌تواند منجر به افتادگی آن‌ها شود، زیرا عضلات پشتیبان سینه شما با گذشت زمان “تنبل” می شوند.

او می‌گوید: “بر اساس تحقیقات انجام شده، زنانی که مدت زمان طولانی از پوشیدن سوتین اجتناب کرده‌اند، اغلب سینه‌هایشان به مرور زمان سفت‌تر، گردتر و پرتر شده است.”

پروفسور ژان دنیس رویون، استاد دانشگاه فرانش-کنته، یک مطالعه 15 ساله انجام داد که بیش از 300 زن در آن اشتراک داشته اند. این تحقیق برای بررسی تاثیر پوشیدن یا نپوشیدن سوتین توسط زنان بوده است. تحقیق او نشان داد که نپوشیدن سوتین در واقع سینه‌های زنان را قوی‌تر می‌کند، زیرا بافت ماهیچه‌ای بیشتری برای پشتیبانی از عضلات این ناحیه بدن شروع به رشد می‌کنند.

هرچند متخصص زنان می‌گوید که ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا ماهیچه‌های سینه و پشت خانم‌ها پس از نبستن سوتین، خودشان را جمع کنند، اما این اتفاق خواهد افتاد، پس تا آن زمان باید کمی فشار روی کمرتان را به اگر سینه‌های بزرگتری دارید، تحمل کنید.

شاید مجبور باشید، هنگام انجام تمرینات ورزشی از یک سوتین ورزشی استفاده کنید، زیرا هنگام ورزش اگر از سوتین استفاده نکنید، به مرور شاهد شکل شدن سینه‌ها خواهید بود. پس هنگام ورزش سعی کنید از سوتین ورزشی استفاده کنید.

گردش خون بهتر

فواید نبستن سوتین

پوشیدن یک سوتین تنگ در واقع می‌تواند جریان خون به عضلات پشت و دیواره قفسه سینه شما را مختل کند و منجر به درد عضلات پشت شود. بنابراین نپوشیدن آن باعث بهبود شدت گردش خون در بدن می‌شود. به خصوص برای کسانی که اندازه سینه‌هایشان بزرگتر بوده و نیاز به سوتین‌های تنگ‌تر دارند.

جلوگیری از بروز آکنه

پوشیدن منظم سوتین باعث جذب رطوبت، کثیفی و عرق روی پوست سینه می‌شود. جذب این آلودگی‌ها توسط پوست بدنتان می‌تواند باعث بسته شدن منافذ و تحریک پوست شود. مورگان راباخ، متخصص پوست می‌گوید که تحریک این ناحیه از پوست می‌تواند باعث بروز ” آکنه مکانیک ” شود.

به گفته او: ” آکنه مکانیک نوعی آکنه است که از مالش پوست، اصطکاک یا فشار روی پوست ایجاد می‌شود.” برخی از افراد می‌توانند با پوشیدن سوتین دچار این نوع آکنه شوند، به خصوص زمانی که ورزش می‌کنند و لباس‌های خیس از عرق‌شان را عوض نمی‌کنند.

برای راحتی در پوشیدن سوتین به این نکات توجه کنید

فواید نبستن سوتین

اگر هنوز با خواندن فواید نبستن سوتین، باز هم آمادگی کنار گذاشتن آن را ندارید، به نکات زیر توجه کنید تا کمتر با پوشیدن سوتین اذیت شوید:

  • دقت کنید، بندهای سوتین باید راحت باشد تا به راحتی روی شانه و پشت شما قرار بگیرد.
  • سینه ها باید به خوبی داخل سوتین جا بیفتد، بدون برآمدگی از کنارهای آن
  • بندها باید طوری تنظیم شوند که به پوست شما فشار وارد نکنند یا داخل پوست شما فرو نروند.
  • همچنین اگر از پوشیدن آن احساس ناراحتی می‌کنید، سعی کنید برای ساعاتی، به خصوص موقع خواب آن را از تن‌تان دربیاورید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو