طرز تهیه ترشی انبه خانگی به 2 روش آسان

منبع: خبرنما

4

1402/3/2

12:32


طرز تهیه ترشی انبه مخصوص خانگی به دو روش در این نوشتار ارائه شده است. در صورتی که تمایل دارید خودتان این ترشی را درست کنید، این مطلب برای شماست…

طرز تهیه ترشی انبه خانگی به 2 روش آسان

همانطور که می‌دانید ترشی کنار غذای اصلی سرو می‌شود و پای ثابت بیشتر سفره‌های ایرانی است. در میان انواع و اقسام ترشی‌هایی که در ایران تهیه می‌شوند، ترشی انبه یکی از پرطرفدارهاست. این ترشی محبوبیت خاصی در شهرهای جنوبی ایران دارد. طرز تهیه ترشی انبه مخصوص خانگی به دو روش در این نوشتار ارائه شده است. در صورتی که تمایل دارید خودتان این ترشی را درست کنید، این مطلب برای شماست.

طرز تهیه ترشی انبه کال

مواد لازم:

فلفل هندی عنابی 6 عدد

سیاه دانه 1 قاشق سوپ خوری

تخم گشنیز 1 قاشق سوپ خوری

پودر زنجبیل 1 قاشق سوپ خوری

پودر فلفل قرمز تند 1 قاشق سوپ خوری

زردچوبه 1 قاشق سوپ خوری

نمک 1 قاشق سوپ خوری

سرکه خرما 2 لیوان

سرکه سیب 1 لیوان

برگ زردآلو 200 گرم

سیر یک بوته

فلفل سبز یا قرمز تند 7 عدد

نحوه تهیه ترشی انبه کال

  • برای ترشی انبه کال، ابتدا فلفل هندی عنابی، تخم گشنیز و دانه سیاه را داخل یک قابلمه ریخته و تفت دهید، کمی بعد به آن پودر زنجبیل، فلفل قرمز تند، زردچوبه و نمک اضافه کنید. سپس سرکه خرما و سرکه سیب را به ادویه‌ها اضافه کنید و بگذارید همه مواد به جوش بیایند.
  • حالا انبه‌های کال را برداشته و به شکل خلالی خرد کنید و دانه‌های وسط آن را بردارید. اگر دوست ندارید از پوست انبه داخل ترشی استفاده کنید، پس می‌توانید بعد از خرد کردن انبه‌ها آن‎ها را پوست بگیرید.
  • بعد از این مرحله برگ‌های زردآلو را نیز به شکل خلالی خرد کنید تا طعم ملسی به ترشی شما بدهد.
  • حالا بوته سیر را نیز خلالی کنید و فلفل ها را نیز خرد کنید.
  • بعد از این که تمام مواد را خرد کردید، همه آن‌ها را یک جا به سرکه در حال جوش اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید تنها به اندازه چند قل کوچک مواد را بجوشانید یا 15 دقیقه آن را بجوشانید.

بعد از این مدت ترشی شما آماده است و می‌توانید پس از خنک شدنش با غذا سرو کنید. نوش جان!

طرز تهیه ترشی انبه بندر عباس

مواد لازم

انبه زرد یا شیرین 2 عدد

سیر شش حبه

سرکه یک لیوان

روغن زیتون 3/2 لیوان

تخم گشنیز 1 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز 1 قاشق غذاخوری

سیاه دانه 1 قاشق غذاخوری

نحوه ترشی انبه به روش جنوبی ها

  • انبه‌ها را به روش دلخواه‌تان خرد کرده و کنار بگذارید. سپس همه ادویه‌ها را در یک تابه داغ برای چند دقیقه تفت دهید و در آخر در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا کامل پودر شوند. کنید. سیرها را پوست گرفته و له کنید. اگر سیرها را بکوبید باعث ایجاد عطر و طعم فوق العاده‌ای در ترشی می‌شود.
  • بعد از این مرحله، انبه‌های خرد شده را با روغن زیتون، سیرهای له شده و سرکه مخلوط کنید و روی آن‌ها ادویه آسیاب شده را بریزید.
  • در مرحله آخر مواد مخلوط شده را داخل شیشه های از قبل شسته و خشک شده بریزید و درب آن‌ها را محکم ببندید. برای جا افتادن این ترشی به 1 تا 2 هفته زمان نیاز دارید. بعد از این مدت ترشی انبه شما آماده است.

نوش جان!

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو